ברמת גן מפסיקים את התמ”א – בתל אביב מאשרים פרויקטים חדשים

לאחר שנים של פעילות ברמת גן ולאור השינויים במדיניות העירייה בכל הקשור לפרויקטי תמ”א 38 והקשיים ששינויים אלו מערימים על יזמים החליטה חברת אורבן נדל”ן להעביר את כובד המשקל של פעילותה לתל אביב. ההחלטה על ביטול פרויקטי תמ”א 38 ועל מעבר לתכנון מתחמים הובילה למאבקים משפטיים מול העירייה והותירה את היזמים במצב של חוסר וודאות.

במקביל למדיניות בעייתית זו של עיריית רמת גן, עיריית תל אביב ממשיכה להתפתח ולהתחדש בזכות מגוון פרויקטים של התחדשות עירונית המתבצעים בה. בתוך כך, שתי פרויקטים חדשים אשר ייבנו במסגרת הריסה ובניה מחדש של חברת אורבן נדל”ן ברובע 4 בעיר יוצאים לשיווק. הפרויקטים צפויים לקבל היתר בניה בחודשים הקרובים.

פרויקט מוזיר 8, מסגרתו ייהרס הבניין הקיים בן 4 קומות ו 16 דירות וייבנה בניין חדש בן 8 קומות עם 28 דירות בנות 3, 4 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן בנות 2 ו 3 חדרים. הפרויקט ממוקם ברחוב קטן ושקט בין הרחובות ז’בוטינסקי ופנקס בצפון הישן של תל אביב, תוכנן על ידי משרד אדריכלים MY ARCHITECTS. כמו כן, במרחק הליכה מהפרויקט ישנם בתי ספר, בתי קפה, מסעדות וחנויות והוא מחובר לכל חלקי העיר באמצעות צירי תחבורה ציבורית הרבים העוברים ברחוב אבן גבירול הסמוך.

פרויקט יהודה מכבי 70, במסגרתו ייהרס הבניין הקיים בן 4 קומות ו 15 דירות וייבנה בניין חדש בן 8 קומות עם 26 דירות בנות 2, 3, 4 חדרים דירות גן 3, 4 חדרים ופנטהאוזים 5 חדרים. הפרויקט יהווה אבן דרך עיצובית ברחוב יהודה מכבי, המשלב חיפויי אבן מרשימים, טיח אקרילי ומעקות מתכת וזכוכית מיוחדים, מה שמעניק לבניין מראה ייחודי ומרשים זאת בזכות התכנון של האדריכל מרק טופולסקי. הפרויקט ממוקם באזור הצפון הישן של תל אביב בסמוך לפארק הירקון, מרחק הליכה מרחוב אבן גבירול ובקרבת דרך נמיר- ציר תנועה ותחבורה מרכזי. בנוסף באזור מוסדות חינוך, בתי קפה מסעדות ומוסדות ציבור ותרבות.

דוד זהבי, מנכ”ל משותף חטיבת התחדשות עירונית של חברת אורבן נדל”ן: “אחרי שנים של עבודה ברמת גן ופרויקטים מאוכלסים שהחברה שלנו השלימה שם אנחנו מבינים כי המצב הנוכחי בו העירייה מדברת על ביטול התמ”א לא הותירה בפנינו ברירה אלא להמעיט את הפעילות שלנו שם. פרויקטים של התחדשות עירונית בין אם חיזוק ועיבוי ובין אם פינוי בינוי, הינם פרויקטים לא פשוטים ודורשים עבודה רבה והכנה של שנים. בנוסף, אנחנו כיזמים נאלצים לעבור תהליכים ביורוקרטיים מסורבלים וארוכים וחווים שינויים מצד הרשות המקומית חדשות לבקרים איתם אנחנו והדיירים נאלצים להתמודד. תמ”א 38 נועדה בראש ובראשונה לספק מיגון למבנים בהם אין ממ”דים ובהם יש סכנה של התמוטטות במקרה של רעידת אדמה. מעבר לעבודה במתחמים יעכב משמעותית מיגון וחידוש של מבנים שכן אלו פרויקטים קשים יותר לתכנון וביצוע ועל כן גם ארוכים יותר. אני שמח שיש אפשרות להמשיך לקדם פרויקטי תמ”א במרכז העיר וגם בשכונות הוותיקות בתל אביב אשר מאפשרים להעניק לעיר נראות חדשה, מיגון, ביטחון על ידי מבנים מעוצבים ומתוכננים בצורה מקצועית ואיכותית. כידוע, התחדשות עירונית היא האופציה היחידה להוסיף דירות חדשות במרכזי הערים בהם חסרות קרקעות לבניה חדשה ולאפשר לאוכלוסייה חדשה לחיות באזורים מבוקשים אלו”.

דילוג לתוכן