החלפת כונן קשיח במחשב נייד

כונן קשיח בכל מחשב הוא מה שבו שמורים כל הקבצים והתכנים שהמשתמשים שומרים במחשב. ישנה חלוקה לתיקיות או מחלקות וכך נוח וקל לשלוף בכל פעם בדיוק את מה שצריך. כאן יישמרו כל הנתונים שמגיעים אל החומרה של המחשב בעת השימוש ולכן זהו אחד הרכיבים שהכי מהותי לשים לב אליהם בעת בחירה וקנייה של מחשב חדש. כאשר מדובר במחשב נייד יש לכך השלכות מרחיקות לכת, בשל המקום המצומצם שיש להתקין את הכונן הקשיח ולכן חשוב לבחור את זה שגם יתאים לדגם הספציפי של המחשב וגם, כמובן, ייתן את המענה הדרוש מבחינת השימוש במחשב הנייד. יחד עם זאת, כיום קיימת אפשרות לבצע החלפה של כונן קשיח למחשב נייד וגם במידה ונגמר נפח האחסון בכונן הקיים – יש מה לעשות ואיך להתגבר על כך. לשם כך חשוב מאד להתייעץ עם איש מקצוע ולבחור בדיוק את הכונן החדש שייתן את המענה הדרוש.

בחירה נכונה של כונן קשיח

על מנת לבחור בכונן הקשיח הכי מתאים ונכון – חשוב לשים לב למפרט הטכני של הכונן ולגודל הפיזי שלו. תמיד כדאי להיוועץ באיש מקצוע מעולם המחשבים על מנת לוודא שבוחרים את הרכיבים מתוצרתן של החברות המובילות והמומלצות ביותר בתחום וכמובן לוודא התאמה מלאה של הכונן למחשב הספציפי של הלקוח. כאשר מגיעים לחנות (זה תמיד מומלץ) כדאי להגיע עם המחשב הנייד וכך אנשי המקצוע יוכלו לתת את השירות הטוב ביותר שמתאים למחשב. הכוננים הקשיחים השונים שקיימים כיום בשוק נבדלים זה מזה בנפח האחסון שמוצע בהם, בהתאמה הספציפית שלהם למחשב זה או אחר או לדגמים מסוימים (ולאחרים לא), בגודל והמקום הפיזי שהם דורשים בתוך החלק הפנימי או בחיצוני של המחשב וכמובן באפשרויות השדרוג לאחר ההתקנה מחדש. מומלץ מאד שרק מי שמכיר את עולם המחשבים ובקיא באופן הפעולה שלהם יהיה זה שיפרק את הכונן הישן ויתקין את הכונן החדש. כך לבטח המחשב ימשיך לפעול כשורה.

כונן קשיח נכון שבזכותו המחשב יפעל בצורה תקינה וחלקה!

כאמור, הכונן הקשיח הוא אחד הרכיבים החשובים, אם לא החשוב שבהם. בדומה לחלקים אחרים שמהם מורכב המחשב גם כאן את הכונן חובה להתאים לאופי השימוש של מי שהמחשב שייך לו או עושה בו את מירב השימוש. כיום ישנה קשת רחבה של כוננים שמתאימים לשלל שימושים ובזכות אותה התאמה אישית נכונה של המחשב והכונן אפשר יהיה להמשיך לעשות שימוש יעיל וממושך במחשב האישי ולדעת שיש נפח אחסון חדש וגמיש ולא צריך להיות לחוצים שמה יהיו נתונים שלא יישמרו. מומלץ תמיד לעקוב אחרי קצב תפיסת נפח האחסון על מנת להתארגן מראש עם כונן חליפי שיהיה מוכן בכל רגע להיות מותקן במחשב הנייד.

דילוג לתוכן