לקראת פסח ובצל הקורונה – בתל אביב-יפו מוכרים את החמץ באופן דיגיטלי

לקראת חג הפסח ובשל משבר הקורונה והנחיות הריחוק החברתי של משרד הבריאות קוראות עיריית תל אביב-יפו והמועצה הדתית תל אביב-יפו לתושבי העיר למכור את החמץ אונליין וללא צורך לצאת מהבית. המועצה הדתית פרסמה באתר המועצה את שטר ההרשאה למכירת חמץ לשנת התש”פ, כאשר השנה תתאפשר המכירה במהירות ובקלות דרך האינטרנט, עד ליום רביעי י’ד בניסן התש”פ, 8 באפריל 2020 בשעה 10:30.
לקראת חג הפסח ובצל מגבלות התנועה מחייבות של מגיפת הקורונה עיריית תל אביב-יפו והמועצה הדתית מפרסמות את המידע לציבור בתחום שירותי הדת בעיר בהתאם להנחיות משרד הבריאות:

תפילות בבתי הכנסת: בהתאם לתקנות שעת חירום לא ניתן לקיים תפילות בבתי הכנסת ובמרחב הפתוח.

כשרות: מערך ההשגחה על הכשרות ימשיך לפעול בכלל עסקי המזון הממשיכים לפעול במסגרת ההנחיות הניתנות על ידי משרד הבריאות. עסקים שיוכשרו לחג הפסח יפורסמו באתר המועצה הדתית בסמוך לחג.

הגעלת כלים לקראת חג הפסח: השנה רצוי לוותר על כלים שאינם חיוניים ולהשתמש בכלים חד פעמיים ככל שמתאפשר. יש להגעיל את הכלים הדרושים הכשרה בבית. אפשר להכשיר כלים גם בתנור אפיה ביתי. מדובר אך ורק בכלים שאין בהם חלקים של עץ, פלסטיק או גומי. יש להניחם נקיים לגמרי בתנור נקי (לא צריך כשר לפסח) ולהפעיל את התנור על חום מקסימלי למשך 20 דקות (אפשרות זו היא רק לשנה זו). מומלץ לרכוש תבניות חד פעמיות לתנור.

בתי הכנסת יישארו סגורים. צילום: מקומונט תל אביב

שריפת חמץ: אין להתרחק מהבית לצורך שריפת חמץ. השנה יש לבער את החמץ על ידי השלכה לאשפה ולשפוך עליו חומר ניקוי או לפורר ולהשליך לאסלה.

רישום נישואין: עקב המצב, ובהתחשב בהנחיות משרד הבריאות בשמירה על כללי ההיגיינה וההתנהגות במרחב הציבורי, על בני הזוג להתקשר מראש למחלקת הנישואין לצורך תיאום הגעה. לא יינתנו שירותי רישום נישואין לזוגות שאחד מבני הזוג נדרש לשהות בבידוד/ חולה/ עם תסמיני מחלה.
זוגות המעוניינים יכולים לבצע רישום ראשוני לנישואין ולקבל אישורים ומסמכים באתר המועצה הדתית: https://bit.ly/2WTKSsZ

עריכת חופות: בהתאם להנחיות לא ניתן לקיים חופות בתקופה זו. לבירורים, תיאום ושינוי מועדי חופה יש להתקשר לטלפון 03-6938972, 054-7708264

בריתות: יתקיימו בנוכחות של עד 10 אנשים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מקוואות גברים: חל איסור לפתוח מקוואות גברים.

מקוואות נשים: בהתאם להנחיות משרד הבריאות הוגדרו מקוואות נשים כמפעל חיוני וניתן שירות סדיר לטובלות בהתאם להנחיות. כמו כן, הוגברה תדירות בדיקות איכות המים ורמת הכלור במקוואות בזמן מתן השירות לצורך מעקב ובקרה. חל איסור התקהלות במקווה ובסביבתו הקרובה והטבילה במקווה תתאפשר אך ורק לנשים שתיאמו הגעתן מראש. הכניסה למקוואות לא תתאפשר לנשים חולות/ נשים עם תסמיני מחלה/ נשים שנדרשות לשהות בבידוד ביתי.

דילוג לתוכן