שימוש בלוחות גיר למסעדות

צילום: Pixabay

בשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר אנשים או תחומי עיסוק שעושים שימוש נרחב בלוחות גיר שחורים. לכל אחד יש את הזיכרון של שימוש בלוח גיר שחור במהלך הלימודים שלו בשנות בית הספר והיו כמה וכמה שנים שלוחות אלה נעלמו מהנוף ובקושי אפשר היה לראות אותם. כעת הם זוכים לעדנה מחודשת בזכות המודעות הגבוהה שיש בכל מה שנוגע לארגון וסדר של מידע, משימות וסדר יום. בין בתי העסק שיכולים לעשות שימוש בלוחות אלה ואכן רואים אותם שם הרבה – אלה מסעדות ובתי קפה, שכן שם יש מדי יום מידע מתחלף שצריך להביא לידיעת הלקוחות – מבחר מנות חדשות, אפשרויות להזמנה מיוחדת שתקפה במשך פרק זמן מסוים, המנות המיוחדות שמשתנות על בסיס יומיומי וכמובן רשימה של מנות שמשתנות בין ארוחה לארוחה. לוח גיר במסעדה הוא רעיון מצוין שיכול לסייע מאד להתנהלות היומיומית ולהקל על העובדים בכך שרשימת המנות תופיע בצורה ברורה וגלויה.

לוחות גיר והשימוש שלהם במסעדות

הבעלים של מסעדה או בית קפה יכול לבחור היכן למקם לוח גיר שחור שיסייע לו להביא לידיעת הלקוחות מהן המנות המיוחדות בכל יום או אילו שינויים יאנם מופיעים בתפריט. הוא יכול להציב לוח גיר במסוך לכניסה על מנת לכתוב עליו משהו שיפתה את העוברים והשבים להיכנס אל המקום, הוא יכול להשתמש בו בתור לוח גיר למנות מיוחדות או לתלות אותו על הקיר ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מהתפריט. כך גם העובדים וגם הלקוחות יכולים לחסוך לא מעט זמן של התעסקות עם התפריטים ואפשר יהיה להתרכז אך ורק בהצגת המנות הרלוונטיות וברישום ההזמנה לשם העברתה למטבח. כך הלוחות יכולים להיות תלויים ברחבי המסעדה והסועדים יוכלו ויצטרכו להרים את ראשם על מנת להתרשם ממנות היום וכך לבחור מה הם רוצים להזמין. על גבי לוחות הגיר קל מאד למחוק ולכתוב כל פעם מחדש את מה שצריך וכך הלוחות יהיו כל הזמן מעודכנים לרווחתם ונוחיותם של הלקוחות.

העדנה המחודשת של לוחות הגיר

בעבר היו חשדות שלוחות הגיר והשימוש בגירים עצמם עלול להסב נזק לבריאות. מאז שהוכח שאין לזה בסיס – זוכים לוחות הגיר לשימוש נרחב בשלל מקומות ועל ידי מגוון רחב של משתמשים והם אכן מסייעים מאד בסידור של לוחות זמנים או בהנגשה של מידע חשוב, בדיוק כמו שקורה במסעדות או בתי קפה. ישנה הקלה גדולה מבחינת ההתעסקות – המלצרים לא חייבים לסחוב את התפריטים ואין צורך לעדכן מדי פעם את התפריטים המעוצבים. כל המידע הכי רלוונטי ונכון מופיע על הלוחות וכך אפשר לדעת בדיוק אילו מנות ניתן להזמין ואת אילו שלא מוכנות או נמצאות במטבח – פשוט מוחקים מהלוח. כך תימנע גם עוגמת נפש או אכזבה מהלקוחות.

דילוג לתוכן