גמילת תינוקות – הגיע הזמן לגמול את הילד

גמילת תינוקות – הגיע הזמן לגמול את הילד

לא מעט הורים תוהים כיצד לגמול את הילדים שלהם. גמילה יכולה להיות תהליך ארוך מאוד. בין אם מדובר על גמילה מבקבוק, בין אם מדובר על גמילה מחיתולים ובין אם מדובר על גמילה ממוצץ, חיתול או חפץ מעבר, מדובר על תהליך לא קל. מרבית הפעמים ההורים בעצם הם אלו שהקנו לילד שלהם את ההרגל שהם מעוניינים לגמול אותו ממנו ועל כן, הילד מתקשה להיגמל. חשוב מאוד ללמוד כיצד לבצע כל תהליך גמילה בצורה נכונה, בהתאם לגילו של הילד, לרמת ההתפתחות שלו לכל פרמטר אחר הנוגע לילד שלכם באופן ספציפי.

מעבר מבקבוק לכוס

אחד מתהליכי הגמילה שיכולים להיות מורכבים הוא תהליך גמילה מבקבוק. תהליך גמילה מבקבוק יכול להיות איטי מאוד. הרעיון שעומד מאחורי תהליך זה הוא להפחית בהדרגה את השימוש בבקבוק ולשמור אותו רק למצבים מיוחדים כגון: נסיעות ארוכות, לפני שנת הלילה ועוד. אם הגמילה מתבצעת מוקדם מדי, הפעוט יכול לפתח הרגל חליפי ועל כן, חשוב שהגמילה תתבצע בצורה נכונה ובזמן הנכון.

אם בגיל שלוש הפעוט עדיין לא רוצה להיפרד מהבקבוק על אף שהגמילה התבצעה בצורה הדרגתית, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שיסייעו לבצע את התהליך בצורה טובה ויעילה, התואמת לילד באופן ספציפי.

גמילה מחיתולים

גמילה מחיתולים היא תהליך קשה אפילו יותר מגמילה מבקבוק או מוצץ. ראשית כל, גמילה מחיתולים ביום וכן גמילה מחיתולים בלילה מחייבת בשלות פיזיולוגית של הילד. כאשר הילד לומד לזהות באופן פיזי מתי הוא צריך להתפנות, ניתן לגמול אותו. מרבית הבנות יזהו את הצורך המדובר בגיל שנתיים ואילו בנים יזהו אותו בגילאי שנתיים וחצי עד שלוש. ישנם ילדים שיזהו אותו אף מוקדם יותר, אך חשוב לוודא כי הם אכן מוכנים לתהליך גמילה.

הגמילה היא בעצם דרישה חיצונית שמפעילה על הילד לחץ. כאשר הילד מראה סימנים של קושי להיגמל זה יכול לנבוע בשל סיבות שונות כגון: הילד איננו מוכן להיגמל עדיין, התקופה שבה הורי הילד מנסים לגמול אותו איננה מתאימה בשל העובדה שהיא מלאה בשינויים או קשיים לילד. כך לדוגמא: גמילה מחיתולים כאשר תינוק חדש מצטרף למשפחה, היא בהחלט לא אופטימלית. כמו כן, קושי בגמילה יכול להיגרם בשל שיטת גמילה שלא מתאימה לילד ועל כן, אם הילד לא נגמל בגיל 4, יש צורך להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום.

מעוניינים לדעת עוד בנושא? כנסו לאתר וגלו מידע רב בשלל נושאים – הדרכת הורים

 

דילוג לתוכן