מה היתרונות של פאנלים סולארים?

לפאנל הסולארי יתרונות רבים עקב היותו ירוק

אנרגיה טבעית

אחד היתרונות הבולטים ביותר של הפאנל הסולארי הוא תהליך הפקת החשמל. תהליך זה מפיק חשמל ממקור האנרגיה האמין ביותר בטבע, השמש. הפקת אנרגיה ירוקה חשובה מאוד בימינו, כיווון שההתחממות הגלובלית הולכת וגוברת משנה לשנה. הטמפרטורה על פני כדור הארץ שלנו ממשיכה במגמת עלייה וההשלכות לכך חמורות, קרחונים נמסים ומאיימים לשנות את פני היבשה ולהטביע ערים שלמות מתחת לפני המים ועוד תופעות טבע קיצוניות מופיעות בתדירות גבוהה יותר לאחרונה, כמו הוריקנים וגלי צונאמי.

מדוע הכדור שלנו מתחמם כך? בעיקר באשמתנו. התעשייה שלנו פולטת גזי חממה רבים כתוצאה משריפה של דלקים, נפט וגז. הגז המסוכן והמזהם שביניהם הוא הפחמן הדו חמצני, הגזים הללו מחממים את פני הכדור והחום נאגר בתוך האטמוספירה וגורם להתחממות הגלובלית. התקנת מערכת סולארית חוסכת אלפי טונות של פחמן דו חמצני, כשנעבור כולנו לאנרגיה סולארית נוכל למנוע את זיהום כדור הארץ ולבסוף לעצור את ההתחממות הגלובלית.

עלות נמוכה

ככל שמתקדמים בטכנולוגיה במהלך השנים, כך תהליך הפקת החשמל מאנרגיה סולארית נעשה זול יותר. למיקום המערכת הסולארית ולגודלה יש השפעה, הכוונה היא ככל שהמערכת הסולארית גדולה יותר והמקום בעל קרינת שמש גבוהה ועננה נמוכה יחסית, כך התפוקה תהיה גבוהה יותר ועלות הייצור תהיה נמוכה יותר. לצורך השוואה, כאשר מותקנת בביתך מערכת סולארית לגג המחיר שתשלם עבור קילו וואט לשעה הוא 8.68 אגורות ואילו עלות ייצור חשמל בגז טבעי שאגב זולה יותר מפחם, היא 27 אגורות לקילו וואט לשעה שזה יקר פי שלוש. מחירי הפאנלים הסולארים ירדו, מפני שהייצור עבר בהדרגה לסין, הסינים עודדו מפעלים לעבור לאנרגיה ירוקה והובילו למצב של היצע ענקי של לוחות סולארים. גורם נוסף שתרם להורדת המחירים, הוא התייעלות תהליך ייצור הסיליקון הנמצא בפאנל.

השקעה בטוחה

בשונה ממניות בבורסה, ההשקעה במערכות סולאריות היא השקעה יציבה עם תשואה גבוהה. קיימת הבטחה של מדינת ישראל, בה עליה לקיים חוזה עם בעל המערכת הסולארית למשך 25 שנים, בהם היא רוכשת באופן קבוע ובמחיר גבוה, (סבסוד) את כל החשמל שמייצרת המערכת.

 

חברת סאן גרין מקימה מערכות סולאריות למעלה מ-12 שנים והיא מהראשונות בתחום הסולאר במדינת ישראל https://www.sungreen.co.il

דילוג לתוכן