איך עובד פאנל סולארי?

פאנל סולארי הוא התקן המפיק אנרגיה חשמלית מהשמש, באמצעות קליטה אלקטרומגנטית מקרנייה של השמש אל תאיו של הפאנל הנקראים תאים פוטו-וולטאים. תאים אלו עטופים בסיליקון, כאשר חלקיקי האור פוגעים בשכבת הסיליקון הם גורמים לתנועת אלקטרונים שמובילים ליצירת זרם חשמלי

אנרגיה ירוקה

אנרגיה ירוקה היא תהליך של הפקת חשמל ממשאב המתחדש באופן טבעי. האנרגיה הירוקה השכיחה ביותר, הינה אנרגיה סולארית. כיום עסקים רבים ובתים פרטיים מתקינים מערכת סולארית לגג, על מנת לחסוך בחשמל, בכסף ולשמור על הכדור שלנו.

התקנת מערכת סולארית הפכה לפופולרית כיוון שהמשאב עליו מסתמכת, הינו המקור האמין ביותר בטבע, השמש. השמש הייתה כאן הרבה לפנינו ותישאר הרבה אחרינו, השמש שלנו מורכבת מ-24% הליום ומ-74% מימן, נתונים אלו הופכים אותה לכדור דליק ורותח. בתהליך פליטת הקרנים של השמש, היא פולטת יחידות אנרגיה קטנות הנקראות פוטונים, יחידות אלו עוברות מסע של 150 מיליון קילומטר בשמונה דקות עד ההגעה לכדור הארץ. כוח פליטת האנרגיה של השמש על פני כדור הארץ במספרים שווה ערך ל-173 טריליון טראבייט, שזה מספיק חשמל לעשרה כוכבי לכת עם אוכלוסייה זהה לשלנו.

על הפאנל

כפי שציינו התאים של הפאנל הסולארי נקראים תאים פוטו-וולטאים, כל תא פוטו-וולטאי מוקף בשתי שכבות סיליקון, תהליך יצירת הסיליקון נקרא מונו-כרום והוא מיוצר מחול. באחת משכבות הסיליקון שותלים חומרים בעלי מטען שלילי ובשכבה השנייה, חומרים בעלי מטען חיובי של אלקטרונים. כשקרני השמש פוגעות בתאים אלו מתחיל תהליך יצירת הזרם החשמלי. הפאנלים המודרניים מגיעים להספק של שלוש מאות עד ארבע מאות וחמישים וואט.

 

הפאנל הכלכלי

בהנחה שהפאנלים הסולארים הורכבו על ידי חברה מקצועית ויפיקו מקסימום תפוקה, מערכות סולארית בעלות של 90,000 שקלים תחזיר את השקעתה תוך שבע שנים בלבד, ההכנסה מהפאנל תעמוד על 12,300 שקלים בקירוב. זו היא הכנסה פסיבית של לפחות אלף שקלים בחודש ובנוסף עלות ההחזקה של הפאנלים הסולארים היא לא גבוהה כלל. המערכת זקוקה לשטיפה כ-4 פעמים בשנה, עלות השטיפה תנוע בין 200 ל-300 שקלים. כך שהתקנת מערכת סולארית יוצאת משתלמת גם לנו וגם לעתיד הכוכב שלנו.

 

דילוג לתוכן