איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור נזילות במצלמה טרמית

המצלמה הטרמית היא חיישן המודד את הטמפרטורה של עצם. הוא משמש בתעשיות רבות כמו נפט וגז, כרייה וייצור. זיהוי נזילות הוא יישום חשוב למצלמה טרמית. זה יכול לשמש לאיתור דליפות בצינורות או מכליות הנושאות חומרים מסוכנים כמו נפט, גז או כימיקלים. המצלמה הטרמית מזהה את השינוי בטמפרטורת הנוזל כאשר הוא זולג החוצה מהמיכל שלו ומתריעה למפעילים על הדליפה.

בתהליך הייצור ניתן להשתמש במצלמה טרמית כדי לזהות אי סדרים במתכת, כמו נקודות חמות או נקודות קרות. מפעיל משתמש במצלמה כדי למצוא ולתקן אי סדרים אלו לפני שהן הופכות לבעיה. במהלך פעולות הכרייה, ניתן להשתמש במצלמה הטרמית כדי לזהות שינויים בטמפרטורה המעידים על דליפות מים תת קרקעיות או גז אפשריות . ניתן להשתמש במצלמת ההדמיה הטרמית כדי לזהות חריגות חום שעלולות להצביע על נוכחות של מי תהום או גז. דליפות, וזיהוי גודל האנומליה. גודל השינוי בטמפרטורה הוא פרופורציונלי לאנרגיה הדרושה לשינויו. ככל ששינויי טמפרטורה גדולים יותר, כך נדרשת כמות אנרגיה גדולה יותר. בחלק מהתגלמויות, מצלמות הדמיה טרמיות עשויות להיות מוגדרות לזהות חריגה תרמית המעידה על קיומם של גז דלוף או מי תהום בקרבת מקום (למשל, פחות מ- 100 מטר משם) וכדומה. באחת התגלמות, מצלמת האינפרא אדום מזהה חריגות תרמיות של עצם שבו התרחשה דליפה. מצלמת האינפרא אדום עשויה להיות מוגדרת לזהות חום הנובע מאזור ליד בניין.

במאמר זה נדבר על כל מה שצריך לדעת בהקשר של איתור נזילות במצלמה טרמית

מצלמה טרמית לאיתור נזילות

מצלמות טרמיות אינן חדשות בשוק. הם קיימים כבר זמן מה ושימשו לכל מיני מטרות. אבל עכשיו, הם משמשים לאיתור דליפות בצינורות, מיכלים וציוד תעשייתי אחר. מצלמות טרמיות מסתמכות על העובדה שחום נפלט מחפץ חם וניתן לראות אותו למרחקים ארוכים. הם משמשים גם ביישומים צבאיים להדמיית מטרות.

מצלמות טרמיות פועלות על ידי זיהוי החום הנפלט מכל חפץ או נוזל. אם יש דליפה, המצלמה תציג צבע אדום עז על אותו אזור שמסמל שיש נקודה חמה על העצם או הנוזל שבו מתרחשת הדליפה. מצלמות תרמיות משמשות לעתים קרובות כדי לעקוב אחר שינויי טמפרטורה לאורך זמן. על ידי הצבת גוף חימום ליד אזור העניין וניטור הטמפרטורה, ניתן להשתמש במצלמות טרמיות כדי להעריך את אובדן החום מכל חפץ או נוזל. אבל לא תמיד נעשה שימוש במצלמות טרמיות למטרה זו, היו להן גם שימושים אחרים. אחד מהם הוא איתור דליפות פנימה

איך מאתרים את מקור הנזילה

ישנן דרכים רבות לאיתור נזילות בצנרת. שיטה אחת היא באמצעות מצלמה טרמית כדי לזהות את חתימת החום של הגז. כאשר מחפשים את מקור הנזילה, ניתן להשתמש במספר שיטות שונות. דרך אחת היא שימוש במצלמה טרמית כדי לזהות את חתימת החום של כל גז בורח. ניתן לעשות זאת באמצעות מצלמת תמונה טרמית או מצלמה בעלת יכולת לצפות בקרינה אינפרא אדומה. דליפות בצינורות גז טבעי הן נדירות, אך כאשר הן מתרחשות, ההשלכות עלולות להיות קשות. הסיבה השכיחה ביותר לנזילות היא קורוזיה ופגיעה בצנרת עקב בנייה לקויה וונדליזם. גז טבעי מורכב בעיקר מתאן (CH) ואת’ פרופאן (C3H8). מתאן הוא דליק ונפיץ בריכוזים גבוהים. הגז דולף לאטמוספירה שם הוא יכול להידלק על ידי ניצוץ, או טמפרטורות גבוהות במיוחד. למרות שרוב הדליפות הן קלות, חלק ממצבי חירום דורשים תגובה מיידית מחברות הגז. אלה יכולים לכלול: אֵשׁ. פיצוצים. להבות נראות מהשפך. מערכת סגורה או מקור הצתה שתרם לדליפה.

איך בודקים נזילת מים בבית?

סעיף זה דן כיצד לבדוק נזילות מים בבית. הוא מדבר גם על השימוש במצלמה טרמית למטרה זו. הצעד הראשון הוא לאתר את הנזילה על ידי מעקב אחר קול טפטוף מים או בדיקת כתמים רטובים על הקרקע. לאחר שמצאת אותו, תוכל להשתמש במצלמה הטרמית שלך כדי לזהות אותו.

השלב הבא הוא איתור הנזילה. ניתן לעשות זאת על ידי ניטור צליל טפטוף מים או בדיקת נקודות רטובות על הקרקע. ברגע שתמצא אותו, תוכל להשתמש במצלמה הטרמית שלך כדי לזהות אותו. המיקום של. מצלמה טרמית אינפרא אדום תראה לך את הטמפרטורה של כל עצם מולה, תאפשר לך לראות אם יש אזורים חמים או קרים. זה יכול לשמש ככלי לאיתור המקור ולקבוע איזה צינור דולף מים.

איתור נזילות מים ללא הרס

איתור נזילות מים הוא תהליך חשוב ביותר עבור כל מבנה או נכס. הסיבה היא שהוא עלול לגרום לנזק רב לרכוש ולסביבה. בתהליך של זמן. ישנן טכניקות וכלים רבים שניתן להשתמש בהם לאיתור נזילות מים, כגון מונים, מצלמות, חיישני אינפרא אדום והתקנים נוספים.

מצלמות טרמיות משמשות לרוב לאיתור נזילות מים. הם פועלים על ידי צילום תמונות בטמפרטורות שונות ומחפשים שינויים בטמפרטורה כדי לזהות את הדליפה. לרוב משתמשים במצלמות טרמיות לאיתור נזילות מים. הם פועלים על ידי צילום תמונות בטמפרטורות שונות ומחפשים שינויי טמפרטורה כדי לזהות את הדליפה.

המצלמה הטרמית היא מכשיר רגיש שיכול לזהות שינוי של 0.1 מעלות צלזיוס בטמפרטורה. רגישות זו מאפשרת למצלמה לחוש אפילו את השינויים הקטנים ביותר בטמפרטורה, מה שעוזר לה לזהות נזילות מים מצינורות או ממקורות מים אחרים ממרחק רב.

דילוג לתוכן