“דרכי נעם”: העירייה תקציב מיליון שקלים להנגשת בתי כנסת בתל אביב

מועצת עיריית תל אביב- יפו אישרה תקציב של מיליון שקלים לטובת הנגשה של בתי כנסת השוכנים בנכסים אשר בבעלות עירונית. מתוך מאות בתי הכנסת בעיר, כ-150 מתוכם פועלים במבנים עירוניים שמרביתם זקוקים להנגשה. עיריית תל אביב-יפו והמועצה הדתית יסייעו בעלויות ההנגשה לבתי הכנסת בתכנית עבודה רב שנתית. בחירת בתי הכנסת להנגשה תיעשה אחרי פרסום קול קורא, ותכלול בין השאר הסדרת שבילי גישה, רמפות, מעלונים, הרחבת מעברים ושילוט תקני.

הנגשת בתי הכנסת העירוניים בעיר מצטרפת לשורת פעולות הנגשה שעיריית אביב- יפו מקדמת לאחרונה במרחב הציבורי ביניהן, הנגשת כל 13 חופיה המוכרזים של העיר לרבות שביל גישה עד לקו מים, כיסאות צפים במים שנוסעים על החול, אפליקציית התמצאות בחוף ללקויי ראייה ומקלחונים ייעודיים; הנגשה של מעל 1,100 מקטעי רחובות ותחנות אוטובוס; הפעלת פיילוט ברחוב אבן גבירול לטובת אוכלוסיית לקויי הראיה – הוספת מערכת הכוונה קולית המופעלת באמצעות אפליקציה ובימים אלו מתגבשת תכנית להנגשת המרחב הציבורי סביב מוסדות קהילתיים ופרויקט הנגשת הגנים הציבוריים.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: “כל אדם זכאי להשתתף בתפילה ואסור שמגבלה פיסית תגביל גם גישה לשירותי דת. הנביא ישעיהו דיבר על חזון בו “והיה העקב למישור” אבל אין צורך להמתין עד ימות המשיח כדי להנגיש את בתי הכנסת בעיר.

חבר מועצה יו”ר סיעת הבית היהודי חיים גורן: “בתל אביב-יפו בתי כנסת רבים וחשובים המשרתים קהל גדול ומגוון מאד, ביניהם גם אנשים המוגבלים מבחינה פיזית, אנשים מבוגרים עם קושי בתנועה ועוד. הנגשת בתי הכנסת היא משימה חברתית חשובה ביותר ומשרתת את הערך היהודי הראשון במעלה – “ואהבת לרעך כמוך”. אני מודה להנהלת העירייה והמועצה הדתית על ההיענות הברוכה לתקצוב הנגשה וקורא לגבאי ורבני בתי הכנסת להשתתף במהלך חשוב זה”.

דילוג לתוכן