חדלות הפירעון ופשיטת הרגל – שני שמות המתארים את אותו ההליך?

חדלות פירעון – במשך שנים רבות, ישראלים אשר לא הצליחו לשלם את החובות שלהם פנו לבית המשפט על מנת לפתוח בהליך פשיטת רגל. החל משנת 2019 ההליך עבר שינוי גם מבחינה פורמלית עם החלפת השם לחוק חדלות פירעון וגם מבחינה מעשית עם החלפת הגישה שמלווה את תהליך חדלות הפירעון.

התפיסה של פשיטת רגל היא התפיסה של ענישת החייב, מתוך הנחה שהקריסה הכלכלית באה כתוצאה מהתנהלות כלכלית לא תקינה ופגם מוסרי. לעומת זאת בהליך חדלות פירעון המחוקק מבין כי יש כשל מובנה בשוק האשראי הישראלי, אשר עלול לגרום לישראלים רבים להיכנס לחובות בלי יכולת לכסות את החוב לאורך זמן. ומכאן, שגם ההליך עצמו שם דגש יותר על הפן השיקומי של היחיד.

שיקום כלכלי – הוא שיקום שבא לידי ביטוי בכל שלב בחדלות פירעון

הוצאה לפועל – בתחילת ההליך החייב נדרש להצהיר מהן הנסיבות אשר הביאו אותו לקריסה כלכלית, מיהם הנושים שלו ומה גובה החובות שלו כלפיהם, האם יש לו נכסים שמהם ניתן להיפרע ועוד. במהלך התקופה ממתן הצו לפתיחת הליכים ועד למועד הדיון, נבחנת התנהלות היחיד בהליך וקיום החובות הנדרשים ממנו, למשל: האם הוא עומד בצו התשלומים מידי חודש, האם הוא מגיש דוחות על הוצאות והכנסות כל חודשיים (כדי לייצר הליך שיקומי אמיתי, מתוך רצון ללמד את היחיד איך לשלוט בניהול הכספים הלכה למעשה), האם הוא משתף פעולה בהליך ועוד. במועד הדיון בית משפט מגבש צו לשיקום כלכלי בהתאם להתנהלות היחיד וקובע את אופן סיום ההליך.

שלב אחרי שלב – מטפלים בכל אחת מן הבעיות

פשיטת רגל – עורך דין לחדלות פירעון מצליח להסביר לכל לקוח איך נראה תהליך השיקום הכלכלי ומה הן נקודות התורפה שמהן חייבים להיזהר. במצב של קיום חובות, לחץ כלכלי תמידי, בלבול ואי וודאות- עורך הדין ידאג לסדר לכם את המחשבות והחובות. מה שאומר, שיש אינטרס אישי מאוד חזק שגורם לכם לפנות לעזרתו של עורך דין מיומן ומנוסה, ויפה שעה אחת קודם.

המאמר בחסות אתר החדשות bignews

 

דילוג לתוכן