חזרה לימי פיגועי ההתאבדות של שנות ה-90: מד”א ערך תרגיל אירוע רב נפגעים בתל אביב

מד”א קיים אמש בתל אביב תרגיל המדמה תרחיש פיגוע התאבדות כפול, על סמך מתווה הפיגוע בצומת בית ליד בשנת 1995 || “הודות לתרגולי מד”א לאורך השנים אנו ערוכים ומוכנים בצורה המיטבית לאירועי אמת”, אומר מנכ”ל מד”א, אלי בין.

במסגרת השמירה על מוכנותו של מד”א לתרחישי חירום, קיימו אמש (ב’) כוחות הביטחון והצלה ובראשם מגן דוד אדום תרגיל להתמודדות עם אירוע רב נפגעים בתל אביב.

במסגרת התרגיל, ניתן מענה לתרחיש מדומה במסגרתו פוצצו עצמם שני מחבלים מתאבדים, כפי שהתרחש בפיגוע בשנת 1995 בצומת בית ליד, בו נרצחו 22 ישראלים. בתרגיל, לקחו חלק עשרות מתנדבי מד”א מתחנת תל אביב, ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופניים חשמליים, בימבולנסים ואופנועי חירום. התרגיל התקיים בשיתוף פעולה עם מרחב ירקון של משטרת ישראל ובתוך כך יחידות הסיור, משטרת התנועה, יחידות חבלה ועוד.

פלאשבקים לימי האינתיפאדה של שנות ה-90 ולתחילת שנות ה-2000. צילום: מד”א

את התרגיל מקיים מגן דוד אדום במסגרת מערך ההשתלמויות השנתיות שמתנדבי הארגון מחויבים לעבור, על מנת לשמור על רמה מקצועית ומיומנות גבוהה לטיפול באירוע רב נפגעים. תרגילים מאין אלו נועדו לשפר את מוכנותו של מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, למתן מענה רפואי בתרחיש ביטחוני, דוגמת אירועי טרור קשים, תאונת דרכים מרובות נפגעים ועוד.

“לאור המורכבות בטיפול במקרה של אירוע רב נפגעים, יש חשיבות רבה לתרגל אירועים כאלו,” מסביר שמואל אביצור, יו”ר ועד מתנדבי מד”א בתל אביב, “ולכן, כוחות מד”א בתל אביב, כמו בשאר רחבי הארץ, שומרים על מוכנות גבוהה כל העת, על מנת שבזמן אמת נדע להתמודד עם כל אירוע”.

סגן מנהל מרחב איילון במד”א, ירון חתוכה הרחיב עוד על מתווה התרגיל ואמר כי “תרגילים לטיפול באירועים רבי נפגעים הם חלק בלתי נפרד מהיערכות העובדים והמתנדבים במד”א לשעת חירום. התרגיל השנתי בתל אביב הוא מהגדולים והמושקעים שאנו מקיימים, ובמסגרתו אנו שבים ומשתפים פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון”.

“ככל שנהיה מתורגלים יותר – נהיה מוכנים יותר”. צילום: מד”א

מנהל מרחב איילון במד”א, אפי בר, סיכם: “הודות לתרגולי מד”א לאורך כל השנים, אנו ערוכים בצורה המיטבית לאירועי אמת, במרחב איילון ובכל רחבי הארץ. כוחות מד”א שומרים על כוננות ודרוכים להעניק מענה רפואי מהיר ומקצועי בשגרה ובחירום. החובשים והפראמדיקים שלנו ברחבי הארץ ימשיכו לתרגל ולהתכונן לכל תרחיש אפשרי, כך שבזמן אמת ידעו להעניק את הטיפול המקצועי ביותר לציבור הישראלי”.

דילוג לתוכן