חשוב שתדעו: איך מתקיים בר מצווה בכותל בימי קורונה?

שינויים מהותיים בגלל הקורונה. צילום: יח”צ

שינוי בארוחת הבוקר

איך מתקיים בר מצווה בכותל בימיי קורונה בנוגע לארוחת הבוקר? לפי הנחיות משרד הבריאות, צורת הגשה של בופה אסורה. הסיבה להנחיה זו היא החשש שידיים של כמה אנשים יגעו באותם מאכלים וכלים. על מנת להתאים את עצמנו להנחיות, אנו נגיש לכם  את כל המאכלים במארזים אישיים נפרדים. הפירות והירקות יונחו במגשיות פלסטיק. את הכריכים נעטפים בניילון, כל כריך בנפרד. את המאפים יגישו לכם מלצרים, כך שלא יהיה מגע של אנשים במאפים. כל השינויים בבופה לא מורידים אפילו המעט את רמת מהאוכל את הטריות, הטעם והאסטטיקה.

שינוי במיקום העלייה לתורה.

את העלייה לתורה בכותל אנו עורכים באופן שונה מהגרך הרגילה, כאשר ההנחיות בנושא משתנות מיום ליום. ברחבת הכותל הרגילה, ניתן להכניס קבוצה של עד 25 גברים ו-25 נשים, קרי קבוצה של מקסימום 50 איש. רחבת הכותל הגדולה מחולקת לחמישה מתחמים אשר סמוכים למחיצה המפרידה בין גברים לנשים. אנו עורכים טקס עלייה לתורה כאשר אנו צמודים למחיצה, כך שגם הנשים יוכלו לראות אותה. אירועים מתקיימים עד 10 אירועים במקביל. ניתן לעשות הזמנה של אירוע בכל שעה עגולה החל משעה מ-8:00 ועד ל-12:00 בצהריים. חשוב שתדעו ותבינו שיש צריך לשמור מקום מראש ברחבת הכותל. בכותל המשותף, קרי המתחמים של  מרכז דוידסון ועזרת ישראל, אפשר לערוך עד שני אירועים במקביל, כאשר באירוע אחד אפשר מקסימום  50 איש ובאירוע השני מותר עד 20 איש. גם העלייה לתורה במתחם המשותף צורכת מכם להזמין מראש. מקום

שינויי באופי הסיורים

אנו מאוד שמחים להציע לכם סיור לבר מצווה בכותל. לצערנו, כל האתרים שאנו עורכים בהם סיורים סגורים. לכן, אנו ממליצים על סיור תצפיות על הנוף המרהיב של ירושלים. סיור מותאם  למזג האוויר ולאוכלוסיה שמשתתפת באירוע, למשל דואגים שלא יהיו הרבה מדרגות לאוכלוסיה שהיא לא מטיבת לכת. הסיור מהווה ערך גדול ליום האירוע. מומלץ בחום לא לוותר עליו, גם בימים של הקורונה. מומלץ  לכם לשאול אותנו לגבי סוג הסיור שאליו נלך, יכול להיות שיהיו שינויים וכן יפתחו אתרים מסוימים בתאריך של האירוע שלכם, כל העניין הוא מאוד דינמי.

בר מצווה בכותל. צילום: יח”צ

כל השיניים בנקודות קצרות

  • ישנם מספר שינויים שערכנו ב בר מצווה בכותל כדי להתאים את האירוע למצב.
  • השינוי הראשון הוא בארוחת הבוקר. במקום ארוחה שמוגשת בבופה, אנו עורכים לכם את כל מאכלים במארזים אישיים. הארוחה עדיין טעימה, טרייה ומשביעה.
  • שינוי שני הוא במיקום העלייה לתורה. ניתן להכניס מקסימום 50 איש למתחם רחבת הכותל, ניתן לקיים מקסימום 10 אירועים סמוך למחיצה שמפרידה בין גברים נשים עד 10 אירועים בו זמנית. ישנן גם הגבלות בכמות האורחים בכותל המשותף. כל אלה מצריכים תיאום מראש של מיקום טקס העלייה לתורה, על מנת שנוכל לשמור בשבילכם מקום.
  • שינוי שלישי הוא באפוי הסיורים. כל האתרים הנמצאים בסמוך לכותל שבהם אנו עורכים סיורים בימים הרגילים סגורים לכן, אנו מציעים מקרב לב סיור תצפיות על העיר.

 

בכינור דוד מומחים באיך מתקיים בר מצווה בכותל פרוט יותר מדוייק לחגיגת בר מצווה ניתן לראות כאן. בר מצווה לא דוחים בשום פנים ואופן, גם בימים לא רגילים. תחגגו, תיהנו, שיהיה במזל טוב!.

דילוג לתוכן