טאיוואן ניצחה את הקורונה וקידמה יוזמות מרחבי העולם למען כדור הארץ

לאחר שכ-800 הצעות למיזמים חברתיים הוצעו לפרויקט “Taiwan Excellence Sharing is Caring” ו-12 עלו לגמר, נבחרו באירוע הגמר שלוש יוזמות חברתיות שֿיכולות לחולל שינוי בעולם באמצעות שילוב טכנולוגיה מטאיוואן. גם נציגה ישראלית הגיעה לגמר.

לפני כשנה, בשיא מגפת הקורונה, תרמו יצרני מסכות מטאיוואן מיליוני מסכות למדינות ברחבי העולם, במטרה לסייע במחסור העולמי שהשתולל באותה העת. ההתמודדות המוצלחת עם הקורונה (מאז פרוץ המגפה היו בטאיוואן כמה אלפי חולים בלבד), ותעשיות הייצור והטכנולוגיה האיתנות שלה, אפשרו למדינה לשמור על יציבות ואף לרשום צמיחה כלכלית חיובית. טאיוואן ידועה כמעצמת ייצור מתקדם של טכנולוגיות חדשניות בתחומים כמו שבבים, אלקטרוניקה ומחשבים, אופטיקה וכן מכשור רפואי וטקסטיל חכם. החיבור הטאיוואני בין יוזמה וחדשנות לבין לקיחת אחריות וערבות הדדית סייע לרבים בעולם להתמודד עם המגפה בצורה טובה יותר.

כעת, תאגידי הטכנולוגיה הגדולים והמובילים בטאיוואן חברו לממשלה על מנת לקחת את השילוב בין יוזמה וערבות הדדית צעד אחד קדימה, והשיקו את פרויקט “Taiwan Excellence Sharing is Caring”. זאת, כדי להמשיך ולממש את החובה המוסרית שלהם כאזרחים ואזרחיות בעולם בשעת משבר. הפרויקט קרא לאנשים מכל העולם לשתף את היוזמות שלהם בתחומי החברה והשמירה על הסביבה, על מנת לאתר הזדמנויות בהן שימוש במוצרים ובחדשנות הטאיוואנית יכולים לחולל שינוי בעולם.

צילום: Taiwan Trade & Innovation Center TLV

הפרויקט הטאיוואני הצליח לסחוף מאות פעילים ופעילות חברתיים והצעות החלו לזרום מארצות רבות, כולל הצעות רבות מישראל. לפרויקט הגישו מועמדות 781 הצעות מ-61 מדינות. 12 הצעות הגיעו לקו הגמר, ביניהן היוזמה של עמותת ‘שכולו טוב’ הישראלית, יחד עם הפרויקט השיקומי שלהם “סיפור חוזר”.

“סיפור חוזר” הינה רשת חנויות ספרי יד שניה אונליין הגדולה בישראל. בנוסף לאתר המצליח ישנן עוד 22 חנויות ספרים הפזורות ברחבי הארץ, מרכז לוגיסטי ומוקד שירות לקוחות. הרשת מספקת מרכז הכשרה שיקומי לאנשים המתמודדים עם חסמים תעסוקתיים, דרך שימוש חוזר בספרים. ההכשרה התעסוקתית השיקומית ב”סיפור חוזר” מאפשרת להם התנסות ולמידה במיומנויות וכלים טכנולוגיים ומקצועיים על מנת להעניק להם הזדמנות לחוות מקרוב את שוק העבודה. העמותה הישראלית ביקשה לזכות בציוד מתקדם של מותגים טאיוואנים כמו מחשבים ניידים, מקרנים, מערכות שמע, טאבלטים לטובת הכשרת העובדות והעובדים ותפעול יעיל יותר של החנויות.

את הקשר בין העמותות הישראליות שהתמודדו בתחרות לבין ממשלת טאיוואן, קיים מרכז החדשנות והסחר של טאיוואן בתל אביב, אשר פועל לקידום שיתופי פעולה עסקיים וטכנולוגיים בין חברות ישראליות לטאיוואניות.

בגמר שהתקיים בטאיוואן בשידור חי לכל העולם זכו פרויקטים שהוצעו על ידי פעילים ופעילות מניו זילנד, הפיליפינים וטאיוואן. שלוש ההצעות קיבלו מימון של 150,000 דולר ופרס נוסף של 10,000 דולר שיחולק למנהלי היוזמה שתזכה במקום הראשון. הצוות מניו זילנד יקבל מוצרים וסיוע עבור יצירת פתרונות אנרגיה סולארית לקהילה המאורית במדינה, והצוות מן הפיליפינים יקבל תמיכה לפיתוח ״כיתה ניידת״ ממוחשבת להנגשת חינוך באזורים כפריים.

הפרוייקט הטאיוואני עתיד להתקיים גם בשנה הבאה ומארגניו מקווים להמשיך את שיתוף הפעולה עם ישראל.

דילוג לתוכן