יום האחות הבינלאומי: “השנה האחרונה הציבה בפנינו אתגרים מקצועיים רבים. החודש האחרון העלה בנו תחושת גאווה”

לכבוד יום האחות הבינלאומי המצוין בכל שנה ב 12/5 מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות מציינים ומוקירים את עובדות הסיעוד, שהתגייסו בתקופה האחרונה למען המאבק בקורונה והעניקו במקביל שירותי אחיות לחברי מכבי שהיו זקוקים לכך.

יום האחות הבינלאומי נחגג מדי שנה מאז 1965, ומשנת 1974 בתאריך קבוע, יום הולדתה של פלורס נייטיגייל מייסדת מקצוע הסיעוד המודרני, במטרה להדגיש את תרומתה של מערכת הסיעוד לחברה. במשך שנים גופי הרפואה השונים בארץ ציינו את היום באופן פרטי ומשנת 2018 נחגג היום באופן רשמי בהובלת מנהל הסיעוד והסתדרות האחים והאחיות.

דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות, סיפרה ל”חדשות העיר תל אביב”: “יום האחות הבינלאומי הוא עוד הזדמנות עבורנו להודות ולהעלות על סדר היום את חשיבות עובדות הסיעוד במחוז עבור חברינו. מערך הסיעוד במחוז, שמובל על ידי מנהלת הסיעוד נתי מראלי, מקפיד כל השנה על עבודה מקצועית ומסורה, לצד שמירה על ערכי חמלה וכבוד האדם, זאת כדי לשמור על בריאות חברינו. נמשיך לעודד מצוינות בקרב כלל עובדי מכבי”

ב”מכבי” הוסיפו עוד ואמרו כי הם מברכים על פעילותם החשובה של עובדות הסיעוד במחוז המרכז למען כ-520,000 חברי מכבי. “בתקופה האחרונה בשל התפרצות נגיף הקורונה נרתם מערך הסיעוד באופן מלא להתמודדות עם המחלה. האחיות עבדו במרפאות ההתפרצות תוך הגנה על מטופלים ומטפלים כאחד, סייעו במעקב אחר חולי הקורונה ששהו במלונות ובבתיהם במסגרת אשפוז ביתי, ולקחו חלק בפרויקט ייעודי לשמירה על בריאותם של חברי מכבי בני הגיל השלישי.”

האחות רגינה לנגר. צילום: יח”צ

ואילו רגינה לנגר, מנהלת תחום סיעוד במרחב בלפור בתל אביב, העובדת במקצוע 22 שנים סיפרה: “השנה האחרונה הציבה בפנינו אתגרים מקצועיים רבים, החל ממתן חיסוני שפעת בחורף ועד טיפול  רפואי גם ימי הקורונה. החודש האחרון העלה בנו תחושת גאווה גדולה על חשיבות התפקיד . העובדה שהיתה לנו כצוות סיעוד הזכות להיות שם עבור חברי מכבי הביאה להירתמות מלאה וללא חששות. ידענו תמיד שיש מאחורינו מערכת שלמה ושביחד נוכל לתת את המענה הטוב ביותר, כמי שעובדות הכי קרוב לחברים בקהילה.”

דילוג לתוכן