יש חשמל באוויר: חדר הבריחה האורבני שמשגע את תל אביב יצא לדרך

מאות משתתפים הגיעו אתמול להשקת חדר הבריחה החדש של חברת החשמל ברחוב החשמל בתל אביב. משחק הבריחה פתוח לקהל הרחב ויהיה נגיש להרשמה חינמית גם במהלך ימות השנה. המשחק מאפשר הצצה לסיפור החשמול של העיר תל אביב.

ברחובות העיר תל אביב הורגשה אתמול תנועה קצת חשודה, עשרות משפחות וקבוצות שוטטו עם פריטים, מפות ומעטפת צופן במטרה לפצח את התעלומה ולעצור את האיש שחולם להחשיך את תל אביב – ה “עיר ללא הפסקה”. מדובר בחדר הבריחה האורבני אשר הושק אתמול ע”י חברת החשמל ויישאר אתנו כאן כמשחק חינמי פתוח לקהל הרחב 24/7 בכל ימות השנה.

מחפשים תשובות ברחובות ההיסטוריים של תל אביב

אחרי שכבשו את יפן, סין והונג קונג, חדרי הבריחה הפכו לאחת מפעילויות הפנאי הפופולריות ביותר בעולם. נכון להיום פועלים בישראל למעלה מ-300 חדרי בריחה הפזורים בכל רחבי הארץ, בכל נושא ותחום אפשרי – פעולות של המוסד, הצלת לוותינים, בוב ספוג ואנתרקס. בכל חדר כזה המשתתפים ננעלים וצריכים למצוא את דרכם החוצה באמצעות חידות ורמזים שמפוזרים בחלל.

גלגול חדשני יותר של חדרי הבריחה הוא המעבר אל המרחב העירוני, שמציע שלל אפשרויות שאינן נמצאות בחדרי בריחה סגורים. ״מתח גבוה״ הוא חדר בריחה אורבני שכזה, בו השחקנים עוברים ברחובותיה ההיסטוריים של העיר העברית הראשונה, ומגלים כמה סיפורה קשור בזה של חברת החשמל – מהמבנים הוותיקים ועד לעמודי החשמל. סיפורו של החשמל שהאיר את העיר תל אביב.

צילום: באדיבות חברת החשמל
צילום: באדיבות חברת החשמל

אז מה קורה במשחק? כשפנחס רוטנברג הביא את החשמל לארץ ישראל, כולם שמחו, כולם, חוץ מאדם אחד שהחשמל הרס לו את החיים. כעת, לאחר שנים של תכנון, הוא יוצא לחפש נקמה ומאיים להחשיך את תל אביב. האם יצליח להחזיר את תל אביב 100 שנה אחורה? האם יוכל לעצור את העיר ללא הפסקה? זה תלוי רק בכם, רק אתם יכולים לעצור אותו.

חשוב לדעת: המשחק מיועד למשתתפים מגיל 8 עד 120 ,לבודדים, לזוגות, למשפחות, לקבוצות חברים ולפעילות של גיבוש צוותים. גודל הקבוצה שניתן להירשם אליה הנה: 6-2 משתתפים. ניתן להירשם במקביל עד 50 משתתפים. המשחק אינו מוגבל בזמן. משך הזמן הממוצע למשחק הוא כשעה וחצי. המשחק פעיל 24 שעות ביום, 7 ימים בשבוע. המשחק מצריך עמידה לא מעטה על הרגליים והליכה של כקילומטר ולכן יש להיערך בהתאם.

דילוג לתוכן