לקראת הקלאסיקו: מקומות שחובה לבקר בהם בברצלונה

הקאמפ נואו ברצלונה
“יותר ממועדון” (Més que un club). אצטדיון הקאמפ נואו. צילום: סתיו מלמד

מחר יתקיים הקלאסיקו הספרדי בפעם ה-276, כשהפעם תארח את המשחק ברצלונה בביתה בקאמפ נואו, שבכל שנה אחרת רגיל לארח מאות ישראלים במשחק, והפעם יישאר כמעט שומם. למי שפספס את ההזדמנות ומצפה לצפות במשחק מקרוב בשנה הבאה, אספנו עבורכם את נקודות החובה לביקור בברצלונה, שאף ביקור בבירת קטלוניה לא יהיה שלם בלעדיהן.

ברצלונה הפכה לעיר מתויירת בעשור האחרון, בעיקר בגלל קבוצת הכדורגל שלה. עשרות אלפי תיירים מגיעים לעיר מידי שנה על מנת לצפות בקבוצה, אפילו כאלו שלא אוהדי כדורגל. אבל המשחק תופס רק כמה שעות מהיום, אז הבאנו לכם את המקומות שאסור לפספס בעיר לאחר שהשמיים יפתחו לכיוון ספרד:

  1. הקאמפ נואו, אצטדיון הכדורגל של ברצלונה.

אז כמו שאמרנו לכם, העיר הפכה למתויירת לרוב בגלל צמיחתה של הקבוצה. אין ספק שכשמגיעים לעיר, זה אחד הדברים שאסור לפספס. האצטדיון מתפאר בעשרות גביעים, שחקנים גדולים בעבר ובהווה. הסיור באצטדיון אורך בערך כ-3 שעות. האצטדיון מונה כ-99,354 מקומות ובזאת זוכה באצטדיון הגדול ביותר באירופה. מחיר הכניסה לסיור הוא 27 יורו. המחיר לכרטיס למשחק משתנה.

בונוס: בסיור באצטדיון ניתן לראות את ההמנון של הקבוצה, שמופיע אפילו בתרגום לשפה העברית.

  1. הראמבלס

הראמבלס היא הרחוב הראשי והמתוייר ביותר של העיר, וזכה לרחוב המתוייר ביותר של אירופה לשנים 2018-2019. שם תוכלו למצוא דוכנים מכל הסוגים, שלל מחירים ואפילו להתמקח עם המוכרים. המון מסעדות בשלל גוונים, אפילו פלאפל. האווירה שסופגים מהרחוב היא מיוחדת, כשנכנסים לחנויות ברחוב ישר יזהו שאתם ישראלים ויזרקו לכם מילים כמו “סבבה”. בנוסף, יש גם אמני שתמורת כמה מטבעות יזוזו ויוכלו להצטלם איתכם.

פארק גואל ומוזיאון גאודי.
  1. פארק גאודי וגואל

בין אם אתם חובבי טבע ואומנות, ובין אם אתם לא. העיר מציעה לנו גן צבעוני במיוחד, יש בו בתים, ספסלי אבן הבנויים בצורת חיות וירוק מכל עבר. בתוך הפארק ישנו מבנה השייך לגאודי. אומן שבנה באיזור מרכז העיר כנסייה הידועה כגבוהה ביותר בעולם, עדיין נמצאת בבנייה שככל הנראה תסתיים בעוד עשור (ואולי גם לא). מומלץ לקנות כרטיסים למקום כבר באינטרנט, על מנת לא לעמוד בתורים הארוכים.

  1. מסעדת איקיבנה

אוהבי סושי? בהצלחה. מי שנכנס לשם וטועם את הסושי הזה, לא יכול לחזור לארץ ולאכול פה. המסעדה יוקרתית ולא זולה. ישנם כמה סניפים בעיר, עדיף להזמין מראש מקום.
הבחירה שלי: ניגירי כבד אווז, אורז מטוגן עם סלמון ושמנת, אורז מטוגן עם טונה וסוכריות קופצות, סלמון, אבוקדו, שמנת בציפוי קיווי וטונה, פקאן בציפוי כבד אווז. בתיאבון.

  1. פורטאוונטורה

אם אתם אוהבים אקסטרים, זה המקום המושלם בשבילכם. לונה פארק הכולל עשרות מתקנים גדולים, ארוכים ולגמרי מפחידים. אחד מהמתקנים “שמבהאלה”, נבחר למתקן הארוך והמפחיד ביותר. התורים ארוכים על מנת לקנות כרטיס, ועל כן מומלץ להזמין כרטיסים לנסיעה ברכבת+ כניסה כבר באינטרנט. ישנה האופציה לתשלום על כרטיס VIP, כפול במחיר אבל נמנעים מתורים ארוכים בכל מתקן.

איקיבנה
מסעדת איקיבנה. יקר, אבל שווה.
  1. בואנוס איירס

חובבי בשר? אתכם לא שכחנו. מסעדה ארגנטינאית שפתחה סניף אחד בעיר, עדיף להזמין מקום מראש, כי לרוב אי אפשר לתפוס מקום על בסיס מקום פנוי. קונספט מגניב, יש לכם תפריט אבל יש אפשרות גם שהמלצר יגיע עם מספר נתחים, יסביר על כל אחד ולבסוף יצלה את זה במידה על פי בקשתכם. אם תהיתם, אז כן, גם ליאו מסי מגיע לאכול שם לפחות פעם בחודש.

העיר מכניסה אליה עשרות אלפי תיירים ישראלים מידי שנה, וגם קיימת עם מספר מסעדות ישראליות. טיפ מאיתנו: תישמרו מפני כייסים, תהיו עירניים לסביבתכם. עוד טיפ: כדי להתנייד ממקום למקום בעיר, המטרו מגיע לכל אזור בעיר, לכן תקנו לעצמכם כרטיס במחיר משתלם שישאר לכם לכל תקופת הזמן שאתם שם, ולא כרטיס רק ליום.

אם כבר קלאסיקו – המקור הוא מארגנטינה. הישארו נאמנים למקור.
דילוג לתוכן