משבר הקורונה | האיחוד האירופי וקרן תל אביב יספקו מאות ארוחות ושוברי מזון למשפחות

משלחת האיחוד האירופי לישראל, ביחד עם קרן תל אביב, תספק למאות משפחות שוברי מזון על מנת להקל על המצוקה הכלכלית שיצר משבר הקורונה. תמיכה זו, הנעשית באמצעות קרן תל אביב, וכחלק מקרן סיוע החירום של ראש העיר, תינתן לאזרחים קשישים, ניצולי שואה, נשים בסיכון, כולל קורבנות אלימות במשפחה וזנות, משפחות רווחה ואוכלוסיות בסיכון, מבקשי מקלט, עובדים זרים והקהילה הערבית ביפו.

תמיכתו של האיחוד תופץ באמצעות ארגוני חברה אזרחית מקומיים, על מנת לסייע לאזרחים ולתושבים הנמצאים במצב הפגיע ביותר במהלך המשבר ושייתכן והם נעדרי גישה מספקת לתמיכה של המדינה. סך תמיכת האיחוד עומד על 20,000 אירו. עיריית תל אביב תשווה כל תרומה שנעשית לקרן החירום, ולכן מקבלי הסיוע יקבלו סכום כפול מזה שהאיחוד מספק.

תמיכה זו נועדה גם להפגין סולידריות עם ישראל במהלך המגפה העולמית שהביאה עימה גם השלכות כלכליות משמעותיות. ראש עיריית תל אביב-יפו, מר רון חולדאי, הודה לאיחוד האירופי על תרומתו בשיחת טלפון עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז’ופרה.

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז’ופרה, אמר: “תמיכתנו היום במאות יחידים ומשפחות במצוקה בישראל מראה כי סולידריות אינה ביטוי ריק. מגפת הקורונה משפיעה על כולנו, אך על חלקנו יותר מעל אחרים. אני יודע כמה  קשה ליחידים ולמשפחות החוששים לבריאותם, כמו גם מהלחצים הכלכליים המלווים את המשבר הזה. כולנו בסירה הזו יחד, ברחבי העולם. אסור לנו להשאיר אף אחד מאחור ועלינו לוודא שאנו גם מתייחסים לחוסרי שוויון מתפתחים ומחמירים.”

מנכ”לית קרן תל אביב, ד”ר הילה אורן: “מטרתה של קרן סיוע החירום של ראש העיר, אשר נוסדה במהלך משבר הקורונה, היא לספק פתרונות וסיוע מיידיים לקהילות הפגיעות ביותר בתל אביב. פילנתרופיה בחירום מאפשרת לנו ליצור חיבורים בשטח בין שותפים ומנהלים עירוניים, וכך להבטיח שהסיוע מגיע לאלה שהכי זקוקים לו ובאופנים היעילים ביותר. קרן תל-אביב, שבראשה עומד ראש העיר תל אביב-יפו, גאה לשתף פעולה עם משלחת האיחוד האירופי לישראל ועם שותפים ישראליים ולפעול לפי ערכינו ואמונותינו המשותפים, ביניהם הערבות ההדדית.”

 

דילוג לתוכן