סדנה להורים מנהיגים

בשנים האחרונות הנושאים השונים שקשורים להורות ולניהול נכון של המשפחה צצים ועולים אל פני השטח הרבה יותר מאשר לפני כן. ישנם עקרונות הוריים שהרבה יותר באים לידי ביטוי וללא ספק גם מורגש בקרב הציבור הרחב שהרבה מאד הורים עובדים מהבית ולכן הם מהווים דמויות משמעותיות ונוכחות בסדר היום המשפחתי היומיומי של הילדים שלהם. כשמדובר על סדנה שמטרתה מתן כלי מנהיגות להורים – אין ספק שזה צו השעה. הורים רוצים לבנות את המנהיגות שלהם, את הסמכותיות המטיבה והחיובית שלהם מול הילדים בכל הגילאים וללא ספק זו הדרך הנכונה ביותר והמודעת לנווט את ספינת המשפחה בים הכחול והגדול של החיים היומיומיים והשגרתיים. נשאלת השאלה – איך יודעים למצוא סדנה חשובה שכזאת, איך נרשמים ואיך בוחנים שאכן התוכן שלה איכותי וראוי.

צילום: דניאלה דמיטרובה, פיקסביי

מהי סדנה להורים מנהיגים ומה לומדים שם?

להלן רק חלק מנושאים ותכנים חשובים וראויים שילמדו ההורים שיירשמו לסדנת מנהיגות שמתאימה ומיועדת להורים שרוצים לשפר את ההתנהלות המשפחתית שלהם –

  • פיתוח וחידוד של מיומנויות שיח ותקשורת.
  • לקיחת הסמכות לידיים בדרכים חיוביות, מעודדות ותוך גיוס שיתוף פעולה של הילדים.
  • למידת ההבדלים בהלך הרוח והמחשבה של ילדים בגילאים שונים.
  • טרנדים ואופנות שקשורים בתחביבים של ילדים בגילאים שונים.
  • רכישת כלים לעמידה אסרטיבית אך כנה ומשכנעת מול ילדים או בני נוער עקשניים.
  • התמודדות מול התנגדויות של הילדים בנושאים שונים בהתנהלות היומיומית.

ללא צל של ספק לכל הורה יש מה ללמוד בסדנה שכזאת. תיאום סדנה להורים יכול להתבצע עבור זוג הורים בצורה פרטנית או כסדנה קבוצתית עבור כמה זוגות הורים (או הורים יחידניים) על מנת ללמוד, לקבל כלים, לתרגל אותם האחד על השני ולצאת נשכרים עם כישורים, יכולות ומיומנויות שיסייעו לאין שיעור בהתמודדות עם השגרה היומיומית הלחוצה והאינטנסיבית כפי שמשפחות רבות מתמודדות כיום. גם מי שמגדיר את עצמו כהורה מחמיר או סוחף יוכל ללמוד דברים חדשים ולכן אפשר לומר שסדנה שכזאת תתאים לכל ההורים, בכל שלבי ההורות ועבור הילדים בכל הגילאים.

מי מעביר סדנת מנהיגות להורים

על מנת שהסדנה תהיה יעילה ואכן ההורים ייצאו ממנה עם הכלים הדרושים והנכונים עבורם – אין ספק שצריך לשים לב גם למדריכים או המנחים. כדאי מאד שיהיו אלה מדריכי הורים מנוסים ואפילו טוב יותר אם יהיו אנשי מקצוע מעולם הטיפול המשפחתי, הפסיכולוגי או האימוני. שילוב של עולמות תוכן שונים יכול להיות יעיל ונכון ולסייע להורים להרחיב את האופקים ולהבין טוב יותר את ההורות שהם מתמודדים איתה. כשמולם יעמדו אנשי מקצוע שמנוסים בהנחיות קבוצות הורים – אין ספק שיהיה להם קל ונוח להבין מה הלך הרוח של הקבוצה ושל ההורים וכך להתאים את התכנים כדי שאפשר יהיה להגיע לתוצאות הטובות ביותר עבור המשתתפים.

דילוג לתוכן