עיריית ת”א תקיים בפסח סיורים ופעילויות בסימן סיוע לעסקים המקומיים

זה הזמן לבלות בתל אביב-יפו! עיריית תל אביב הודיע כי תקיים בפסח סיורים ופעילויות בסימן סיוע לעסקים המקומיים וקמפיין נרחב בשיתוף ארגוני העסקים והעצמאים. במהלך החג יופקו שלל אירועים, סיורים ופעילויות לציון 150 שנה לשרונה, 100 שנה לנווה שאנן ו-100 שנה לשוק הכרמל – תערוכת חוצות חגיגית של צילומים ומסמכים היסטוריים בשוק

בחול המועד פסח תקיים עיריית תל אביב-יפו אינספור פעילויות וסיורים במרחב הציבורי הפתוחים לקהל הרחב שילוו בקמפיין חגיגי המזמין את כלל תושבי מדינת ישראל לבלות את חופשת הפסח בעיר ללא הפסקה – ולתמוך בעסקים המקומיים.

הפעילויות והסיורים יתקיימו ברוח המורשת הלאומית בסימן מספר אירועים מכוננים מתולדות המדינה והעיר ללא הפסקה שאותם תציין העירייה בפעילויות לכל המשפחה באוויר הפתוח: 150 שנה לשרונה, 100 שנה לשוק הכרמל, 100 שנה לארגון ההגנה ו-100 שנה לשכונת נווה שאנן. כמו כן, יתקיימו אירועים ופעילויות נוספים ברחבי העיר.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: “זה הזמן לבלות בתל אביב-יפו! החופים, הפארקים, האטרקציות, השווקים, מוסדות התרבות ואתרי המורשת – כולם מחכים להמוני בית ישראל. וכמובן – אלפי עסקים, שהתגעגעו להמולה ולאנרגיות שאפשר לחוות רק בעיר ללא הפסקה”.

150 שנה לשרונה

חפש את המטמון ומפת חידות ברחבי שרונה – המושבה הטמפלרית שהוקמה בשנת 1871 מתעוררת לחיים. סיפור מסעיר שמתפרס לאורך שלוש תקופות והסתתר במשך שנים רבות מאחורי גדרות הקריה יוצא עתה אל אוויר העולם. בעזרת מפת החידות תוכלו לסייר וללמוד על שרונה. ללא הגבלת זמן וללא הרשמה מראש. בנוסף למציגי המפה בלבד הטבות בלעדיות בבתי העסק ברחבי שרונה. את מפת החידות ניתן לקבל במרכז המידע לתייר שרונה בכתובת אלברט מנדלר 11. במקביל יתקיים

סיור “מחפשים את המטמון” המלווה בכתבי חידה, אותו נקנח בטעימות גלידות מהמשובחות ביותר בשרונה מרקט.

חפש את המטמון. צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

״סודות המוסד״ – קווסט מיוחד ללא תשלום לכל המשפחה בהשראת סדרת ספרי המתח לילדים ״שליחות חשאית״. הקווסט ייקח את הילדים בין בתיה ההיסטוריים של המושבה הטמפלרית שרונה, מקום משכנו ההיסטורי של מטה המוסד״. הפעילות בשיתוף ידיעות אחרונות. חלוקת מפות הפעילות בחינם מדי יום בעמדת המידע לתייר בשרונה.

סיור מומחז בשרונה – סיור מרתק במושבה הטמפלרית שרונה. במהלך הסיור יפגשו המשתתפים דמויות משרונה כמו: אדון גרצה הנפח שיספר מדוע כעס על אליעזר בן יהודה, צינה דיזינגוף שעשתה בילוש תעשייתי לטובת התפתחותה של תל אביב ויוסף אבו יוסף מוכר האדמות שיחשוף סודות. בנוסף ישמעו את סיפורם של חמישה מבנים שהזיזו בשלמותם ממקומם, יגלו מדוע הכנף במטוס הספיד של ויצמן קצרה מאחרת, לאן נעלם הפעמון שצלצל בבית העם ויבקרו בבית הבד המכני הראשון ובמרכז המבקרים. בתום הסיור ניתן ליהנות מביקור בשרונה מרקט.

שרונה בין הצלב לצלב הקרס – הסיפור שלא סופר על ימיה האפלים של המושבה הציורית שרונה. במהלך הסיור ישמעו המסיירים איך ממושבה נוצרית של חקלאים הפכה שרונה לקן פעיל של התנועה הנאצית בארץ ישראל, יגלו מדוע מופיעים צלב קרס ומגן דוד גם יחד על מדליה מגרמניה והאם אדולף אייכמן קשור לשרונה, מהו חרם החלב וכיצד הגיבו המחתרות בארץ ישראל על הפעילות הנאצית.

100 שנה לשוק הכרמל

תערוכת חוצות לציון מאה שנים לשוק הכרמל, 26 במרץ-5 באפריל, כיכר מגן דוד, בכניסה לשוק הכרמל

תערוכת צילומים ומסמכים היסטוריים מתולדות השוק אשר הוכנה בסיוע ארכיון העירייה ומוז”א – מוזאון ארץ ישראל.

ראשיתו של שוק הכרמל בשנת 1921, אז החל להתהוות שוק זמני בפינת הרחובות אלנבי-הכרמל – בדרך הראשית שהובילה אל הכפר סומייל. בכל שנות פעילותו היווה שוק הכרמל מוקד עירוני חשוב למפגש חברתי, מקום להחליף בו סחורות תוצרת, למכור ולקנות, אבל גם להיפגש, לאסוף ולהעביר מידע. עד היום, שוק הכרמל הוא מהשווקים המרכזיים, הידועים והססגוניים ביותר בגוש דן, המשמש אטרקציה לתושבים ולמבקרים בחגיגה של ריחות, צבעים וטעמים, דמויות וחוויות.  בימים אלה מקדמת עיריית תל-אביב-יפו תכנית שתאפשר את שדרוג מתחם שוק הכרמל, וכן את חלקי השוק החדשים מדרום לרחוב הכרמל וממערב לו. התכנית תתווה קשר אורבני בין כיכר מגן דוד לרחוב יצחק אלחנן ותאפשר לחבר רצף בין חלקי העיר.

התערוכה תוצג בכיכר מגן דוד בכל ימי חג הפסח – ההשתתפות חופשית

סיור טעימות בשוק הכרמל – שוק הכרמל הוא אזור שוקק חיים, ריחות, טעמים ובעיקר אנשים שהופכים את השוק למה שהוא. הסיור הוא חוויה קולינארית יוצאת דופן הכוללת מגוון רחב של טעימות, ריחות ומפגשים.

סיפורים ליד הכרם – הסיור יתקיים באזור כרם התימנים דרך הסיפורים הפיקנטיים, האוכל והמנהגים המקומיים. סיור חוויתי באחת הפנינים האותנטיות הנמצאת בלב הכרך הגדול. אזור שוקק חיים, ריחות, טעמים ובעיקר אנשים שהופכים את שוק הכרמל למה שהוא. המשתתפים יזכו להכיר את השוק כפי שמעולם לא הכרתם בחוויה קולינארית יוצאת דופן הכוללת מגוון רחב של טעימות, ריחות ומפגשים.

אומנות רחוב בנחלת בנימין – שכונת נחלת בנימין ידועה כמדרחוב שוקק וגדוש בטקסטיל וטעם טוב. השכונה מתחדשת ללא הפסק גם באומנות גרפיטי של טובי האמנים בישראל, בפרויקט ראשון מסוגו, והתוצאה – המדרחוב הכי אמנותי בישראל. מחוץ לעולם הגלריות והמוזיאונים נגלות יצירות אמנות עליהן איש לא שמע. הסיור יענה על השאלות מיהם אמני רחוב, מה הם רוצים להגיד ומה זה בכלל גרפיטי, מהי תרבות אמנות הרחוב וכיצד ניתן  לזהות טביעות אצבע של אמנים פעילי לילה בולטים בעיר.

100 שנה לשוק הכרמל. צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

100 שנה לנווה שאנן

מדרחוב נווה שאנן – הסיור יעבור בנקודות היסטוריות חשובות בשכונה, בין שתי התחנות המרכזיות. הסיור כולל ביקור בבזאר ובגינת מבקשי המקלט. במהלך הסיור ישוחחו על סוגיית מהגרי עבודה בישראל, מבקשי המקלט ואיך התושבים הוותיקים מתמודדים עם השינויים בשכונה.

אל הלוע של הפיל הלבן- סיור בתחנה המרכזית החדשה – סיור מדהים ומיוחד אל הלוע של הפיל הלבן, למקומות הכי נסתרים והכי יפים- הגלריות האוונגרדיות, מוזיאון היידיש, מרכזי התרבות והאומנות, שוק האוכל הפיליפיני, תערוכות הגרפיטי הנפלאות והאגם המלאכותי. הסיור ילווה בהסברים על הארכיטקטורה, הסביבה, וכיצד התחנה הכי גדולה יצרה בעיה גדולה אבל גם פתרונות מלהיבים ומרתקים.

עיר לבנה- עיר צבעונית – המעבר המהיר בין תל אביב הבורגנית, שבה המרכז העסקי והתרבותי של המדינה, לתל אביב האחרת, בה אפשר להרגיש טעימה מכל אזור בעולם. מבנייני הבאוהאוס לבתי הבאר שנבנו סביב פרדסי יפו, משדרות רוטשילד של עיר הגנים בתכנונו של פטריק גדס, לצורת המנורה של שכונת נווה שאנן של ריכרד קאופמן. מסושי ואספרסו לאינג’רה ושייק אבוקדו. הסיור יתחיל בשדרות רוטשילד ויסתיים בגן לוינסקי.

נווה שאנן בעקבות חנוך לוין – חנוך לוין היה מחזאי, בימאי, סאטיריקן, משורר וסופר, שנחשב לאחד היוצרים הישראלים החשובים והמשפיעים ביותר במאה ה-20. עיקר פעילותו הייתה בתחום הדרמה והתיאטרון, ויש שרואים בו את המחזאי העברי הגדול ביותר של כל הזמנים. אבל חנוך לוין הוא בראש וראשונה מחזאי תל-אביבי ונופיה של שכונת נווה שאנן שבה גדל ובגר ניבטים מרבים ממחזותיו. מהלך הסיור יעבור בשכונת נווה והכרת פניה השונים ועברה ויעסוק בעיקר במחזותיו והצגותיו של חנוך לוין ויראה כיצד מצטיירים נופיה של השכונה מעולמו הבדיוני הייחודי.

הצד האפל של התחנה המרכזית הישנה- סיור לילי בנווה שאנן – הזדמנות לראות מה קורה באזור התחנה המרכזית החדשה ובשכונת נווה שאנן הסמוכה לה. סיור מרתק על שכונת נווה שאנן ומתחם התחנה המרכזית של תל-אביב, אשר מזוהים היום כמעוזם העיקרי של מהגרי עבודה ומבקשי המקלט. במהלך הסיור יתוודעו המשתתפים להוויה הקוסמופוליטית הססגונית שהתפתחה סביב מתחם התחנה המרכזית.

100 שנה להגנה

צופן ההגנה – מרחב בריחה אורבני, חווייתי ברחובות העיר – לציון 100 שנים לארגון ההגנה, מוזמנים המשתתפים לצאת למלאכת בילוש שחוצה עשורים – אל עבר, הווה ועתיד. הקווסט מבקש לפתור צפנים בהשראת 100 שנה להגנה, העשייה של קק”ל באזור שדרות רוטשילד והאווירה והנוף האורבני התל אביבי. המשתתפים יקבלו קיט משפחתי בו עזרים בשביל לפתור את החידות והפעילות מותאמת לכל הגילאים. את הקיט ניתן לאסוף מעמדת המידע בשביל העצמאות (רוטשילד 11) במחיר של 15 ש”ח. 

סיור בשביל העצמאות – מסע מרתק מהעיר העברית למדינה העברית. שביל העצמאות מקשר בין האתרים והמקומות שנשזרו בבניית המפעל הציוני וכינון מדינת ישראל. הסיור מתחיל בייסוד תל–אביב ב-1909, ומסתיים בהכרזת העצמאות ב-1948: הבתים הראשונים שנבנו על החולות, הפסיפס לתולדות יפו שיצר נחום גוטמן, הגימנסיה העברית הרצליה, בית הכנסת הגדול, מוזיאון ה”הגנה”, הסניף הראשון של בנק ישראל, האנדרטה לזכר מייסדי תל–אביב ופסל ראש העיר הראשון מאיר דיזינגוף.

פעילויות נוספות שיתקיימו ברחבי העיר

רובוטריקים ענקיים בכיכר גבעון, יום שישי, 2 באפריל, 14:00-10:00, כיכר גבעון

שוק הוינטג’ והעתיקות בכיכר גבעון יארח את הרובוטריקים שמגיעים לחפש את אבני הגלקסיה.

הפנינג אופניים וקיימות בשרונה, ימים שלישי-חמישי, 30 במרץ-1באפריל, שרונה

במהלך חול המועד פסח יתקיים בשרונה הפנינג אופניים וקיימות עם פעילויות לכל המשפחה- סדנאות תיקון אופניים להורים וילדים, מסלול מכשולים נושא פרסים לרוכבי אופניים, בר אופניים נייד שזז בכח הדיווש של המשתתפים בו יוגשו מאכלים ומשקאות משוק האוכל, דוכני שיפצורים לאופניים מחלקי אופניים משומשים, קיר קינטי העשוי מחלקי אופניים ומסביר על עקרונות פיזיקליים הפועלים בזמן הרכיבה, הופעת רחוב חיה של תזמורת פילהרמונית הרחוב, הרצאות בנושא תיקון אופניים ועוד.

סודות הפרעונים בשוק הפשפשים, ימים שני-שלישי, 30-29 במרץ, שוק הפשפשים

אוצר הפרעונים חוזר ליפו בפעילות לכל המשפחה. לפני 3500 שנים יפו הייתה עיר מצרית לאחר שהצבא המצרי – ואפילו פרעה מההגדה – השתלטו עליה. מלכי מצרים החביאו אוצרות רבים ברחבי הממלכה, כשהדרך לגלות אותם כללה פענוח חידות, צפנים ושלל אתגרים. בחוה”מ פסח יהפוך שוק הפשפשים המוכר ״לשוק הפרעונים״, ומשפחות מכל העיר יוזמנו למשחק מסעיר לאיתור ״המטמון הפרעוני״ החבוי בשוק, כולל מוזיקה תנ״כית, באר סודית ופרעונים אמיתיים שילוו את החיפוש אחר האוצר.

דילוג לתוכן