פלטות שקופות ליישור שיניים – האלטרנטיבות הטובות ביותר למבוגרים!

טיפולים ליישור שיניים מקושרים בדרך כלל לצעירים יותר שבחבורה, אבל לא כולם הצליחו לקבל את הטיפול האורתודונטי הדרוש להם כשהיו צעירים, וחלקם מחפשים לעצמם היום לא רק חיוך יפה יותר אלא גם בריאות אורתודונטית וכללית טובה יותר.

למרבה המזל, ההתפתחות הטכנולוגית ברפואה הדנטלית מציעה היום שיטות חלופיות לאותן פלטות מתכת מסורתיות שהן די מביכות ולא נוחות. במאמר זה נציין 3 טכניקות המציעות שיטות שונות ליישור שיניים למבוגרים המביאות לאותן תוצאות טובות אבל בדיסקרטיות: אינויזליין, פלטה לשונית ופלטה קרמית.

סיבות בגינן חשוב ליישר שיניים

הסיבה הראשונה והמובנת מאליה ליישור שיניים היא מראה החיוך שלכם. שיניים ישרות ונקיות עוזרות לכם לחייך בביטחון. שיניים עקומות וצפופות פוגעות לא רק בחיוך אלא גם באפשרות לשמור על הניקיון שלהן. קושי להשתמש בחוט דנטלי ולהגיע עם מברשת השיניים לכל שן, עלול לגרום להתפתחות כתמים בפינות הקשות להגעה ולפגיעה נוספת בחיוך שלכם.

כאשר קשה לנקות את השיניים כראוי, מתחילות להתפתח גם בעיות בריאות. עששת לא מטופלת עלולה להוביל להרס השיניים ולבעיות חמורות בעצם הלסת. מחלת חניכיים, הנובעת מהיגיינת פה לא טובה, עלולה לגרום להתרופפות של השיניים, לתזוזה ממקומן בלסת ולהחמרת העקמומיות, הרווחים והצפיפות.

בנוסף לשיניים עקומות, יישור שיניים יכול לתקן גם בעיות אחרות, כמו:

  • בעיות במנשך
  • הפרעות במפרק הלסת
  • כאבי ראש או כאבי אוזניים כתוצאה מלסת לא מיושרת
  • בעיות בלעיסה ובדיבור

פלטות לא נראות ליישור שיניים

הצעד הראשון לשיפור החיוך שלכם מתחיל בהתייעצות עם האורתודונט. בדיקת השיניים תאפשר לו לבחור בסוג הפלטה המתאימה לטיפול בעקמומיות השיניים שלכם.

  • אינויזליין – Invisalign

אינויזליין היא החלופה הפופולרית ביותר לפלטת המתכת המסורתית. מדובר בקשתיות פלסטיק שקופות המותאמות לשיניים שלכם, ומוחלפות לקשתיות חדשות כל שבועיים.

ייצור סט הקשתיות המותאמות אישית מיוצר מראש והוא מתחיל בצילום דיגיטלי של כל הפה כדי לתכנן את הטיפול מא׳ ועד ת׳. כל שבועיים מחליפים את הקשתית הישנה בחדשה, כדי שזו תמשיך להפעיל לחץ על השיניים עד שהן יגיעו למקומן הנכון.

הקשתיות השקופות כמעט בלתי נראות לעין. זה יתרון עצום לאלה שעובדים עם הציבור ורוצים להיראות במיטבם בכול עת. ברוב המקרים, אנשים לא יבחינו בקשתית השקופה שלכם. אז אם אתם לא רוצים להיות חשופים להערות ולהקנטות, שיטת אינויזליין יכולה להיות התשובה הנכונה.

הקשתיות השקופות עשויות מפלסטיק רך ואין חוטים המעורבים בטיפול כך שהן נוחות וקל יותר להתרגל אליהן. אפשר גם להסיר אותן בקלות לצורך אכילה ולניקוי השיניים, ולהחזיר אותן חזרה לשיניים.

  • פלטה לשונית

פלטה לשונית, כשמה כן היא, היא ממוקמת באזור שבו נמצאת הלשון. למרות שלוקח קצת זמן להתרגל אליה כי הלשון מתחככת בה, היתרון שלה הוא שהיא מוסתרת ולא נראית.

תצטרכו גם להימנע מאכילת מזון דביק או קשה ללעיסה. יתכן שייקח לכם זמן להתרגל לאכילת מזונות רכים יותר, אבל זה עדיף על פגיעה בפלטה שתצריך תיקון חירום ותאריך את משך הטיפול.

הפלטה הלשונית מקשה על שמירת ניקיון הפה כי היא מונחת על החלק האחורי של השיניים, עם זאת, חשוב לא להזניח את צחצוח השיניים ואת הניקוי בחוט הדנטלי.

  • פלטה קרמית

ההבדל המובהק בין פלטה קרמית לפלטת מתכת הוא הצבע. פלטה קרמית נראית ומתפקדת בדיוק כמו פלטת המתכת המסורתית, אבל החוטים והסוגרים הם בגוון של השיניים שלכם. זו אמנם לא פלטה בלתי נראית כמו הקשתית השקופה, אבל מי שלא עומד ממש קרוב אליכם, לא יבחין בה. זו אלטרנטיבה טובה למי שזקוק לטיפול שרק פלטה מסורתית יכולה לתקן, אבל רוצה להימנע מהמתכת הבולטת על השיניים.

דילוג לתוכן