קרן השקעה בנדלן – מה המאפיינים החשובים

הרבה אנשים כבר התנסו בהשקעות בשוק ההון וראו כי טוב. אט אט הם למדו עוד מידע חשוב אודות אפיקי השקעה כאלה ואחרים והם בוחרים היכן הם משקיעים את הכסף שלהם.

אחת האפשרויות שנחשבת לכזאת שמתאימה למשקיעים מנוסים שיש להם הון יחסית גבוה הוא קרן השקעה נדלן. מדובר בהשקעה בפרויקט נדלני בארץ או בעולם והחזר ההשקעה בא לידי ביטוי בלפחות אחת משתי הדרכים הבאות – האחת היא החזר הסכום כולו בתוספת תשואה נאה וגבוהה בסיומו של הפרויקט (כלומר אחרי שהנכסים נמכרים) והשנייה היא קבלת סכומי כסף באופן קבוע ושוטף למשך תקופת זמן ממושכת, בעיקר כאשר מדובר בפרויקט נדלן שהמהות שלו היא השכרת נכסים לשוכרים לאחר הבנייה ו/או השיפוץ. אז איך בוחרים קרן השקעה כזאת ולמה צריך לשים לב בבחירה?

איך בוחרים קרן השקעה?

יש חשיבות לבחירה נכונה של קרן ההשקעות נדלן או בית ההשקעות. ישנם כמה פרמטרים שכדאי לשים לב אליהם על מנת לקחת בחשבון את כל מה שקשור לקרן ויכול לסייע בעת קבלת ההחלטה. הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא האמינות של הקרן ושל בית ההשקעות שמנהל אותה. האם יש פרויקטים מוכרים שכבר התבצעו והסתיימו בהצלחה, האם יש מכרים או חברים בסביבתו של המשקיע שיש להם ניסיון או הכרות עם הקרן וכמובן מה כתוב עליה בכתבי עת או פורטלים כלכליים.

צילום: Canva

רצוי לבחור קרן השקעה נדלן שהיא ותיקה ומוכרת בשוק, שכן יש פחות עניין בקרנות חדשות שעדיין אין חוות דעת או המלצות לגבי הפעילות שלהן. מומלץ לקבל כמה שיותר מידע אודות פרויקט הנדלן המדובר, לבחון באופן עצמאי את הכדאיות של ההשקעה, את נכונות הפרטים שמפורסמים על ידי הקרן וכמובן לקרוא כמה שיותר מידע ונתונים שקשורים במרחב הגאוגרפי שבו אמור הפרויקט לצאת לדרך.

החשיבות של בחירת קרן

כאמור, בדרך כלל השקעה בבית השקעות או קרן השקעה נדלן היא השקעה של סכום כסף גדול. אין זה פשוט להיפרד מסכום כסף גדול ולכן יש השלכות משמעותיות להשקעה בלי לבדוק לעומק את הקרן עצמה ולאן הולך הכסף. לאף אחד אין סכום כסף גדול שהוא מיותר וגם להשקעה יש את המטרות שלה ואת ההסתמכות על תשואה גבוהה שתגיע עם הזמן, גם אם זה ייקח כמה שנים. מכיוון שיש גם לא מעט בעלי מקצוע מפוקפקים הרי שחשוב מאד לוודא שמעבירים סכום גדול של כסף לקרן אמינה, מוכרת, מקצועית וכזאת שעומדת מאחורי המילים וההבטחות שלה, מציגה דו”חות כספיים נכונים ומעודכנים ושומרת על קשר הדוק עם המשקיעים והלקוחות שלה. רק קרן כזאת תהיה עניינית ומקצועית ואפשר יהיה לבחור להשקיע בה.

דילוג לתוכן