תביעת לשון הרע

תביעת לשון הרע היא תביעה אזרחית

בה תובע התובע פיצויים וסעד של צו מניעה נגד מי שמסר הצהרות כוזבות ומשמיצות על התובע.

על התובע להוכיח כי הנתבע אמר את האמירה בזדון של ממש, כלומר ידעו שהיא שקרית או שיש לה ספקות חמורים באמיתותה.

תביעות לשון הרע מוגשות כאשר מישהו מרגיש שהשמיצו אותו. ברוב המקרים, מי שמגיש את התביעה הוא איש ציבור או ידוען. הם תובעים פיצויים כספיים ולעיתים קרובות מטרתם היא לקבל את התנצלותו של הנתבע.

תביעה מסוג זה עשויה להיות מורכבת מאוד וגוזלת זמן רב. זה דורש הרבה ידע משפטי ומומחיות על מנת לנווט בין כל התנאים והכללים המשפטיים הכרוכים בתיקים מסוג זה.

תביעת לשון הרע היא פעולה משפטית של אדם או תאגיד אחד נגד אחר. מי שמגיש את התביעה נקרא התובע, והאדם או התאגיד שנתבעו נקרא הנתבע.

על התובע להוכיח כי המוניטין שלהם נפגע מהצהרות של הנתבעת. אם יצליח, הם זוכים בפיצויים כדי לפצות אותם על כל אובדן מוניטין וכל פגיעה בעסק שלהם.

החוק החדש, שהתקבל על ידי האסיפה והסנאט של מדינת קליפורניה, יאפשר לאנשים שהמוניטין שלהם הוכתם על ידי תוכן מקוון לתבוע חברות מדיה חברתית.

החוק יאפשר לאנשים שהוכפשו בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם לתבוע את החברות המארחות את התוכן שלהם. התביעה תוגש לבית המשפט במדינה ותאפשר פיצויים של עד 750,000 דולר.

הצעת החוק הוגשה לאחר שאישה תבעה את פייסבוק בגין לשון הרע לאחר שפרסמה בפומבי סרטון שבו מניקה את בתה התינוקת. היא קיבלה מעל 3 מיליון דולר פיצויים מהחברה.

לשון הרע היא הצהרה כוזבת של עובדות הפוגעת במוניטין של אדם

מדובר בעוול אזרחי, מה שאומר שניתן לטפל בו בבית המשפט. ברוב המקרים, תביעות לשון הרע מוגשות על ידי אישי ציבור כמו סלבריטאים ופוליטיקאים.

התביעה היא הפעולה המשפטית הנפוצה ביותר שננקטת כדי להגן על המוניטין של האדם.

בתביעת לשון הרע טוענת התובעת כי הנתבעת מסרה לגביהם הצהרות שאינן נכונות ופגעו בשמו הטוב. התובע יכול להיות אדם פרטי או גוף כמו חברה.

בשנים האחרונות, תביעות לשון הרע נמצאות במגמת עלייה.

המקרה של תביעת לשון הרע זו הוא משמעותי מכיוון שהוא מראה כיצד דבריו של אדם יכולים להשפיע על חייו של מישהו אחר וכיצד תביעות לשון הרע הופכות נפוצות יותר ככל שהמדיה החברתית הפכה למשפיעה יותר ויותר על חייהם של אנשים.

דילוג לתוכן