חוק פינוי בינוי 2021

חוק פינוי בינוי 2021 הוא תיקון בחקיקה מתוך שורת תיקוני חקיקה שבאו להקל ולקדם תהליכים של התחדשות עירונית. הרבה תיקונים נוצרו כדי לטפל בקשיים משפטיים ומקצועיים שעלו מתוך פרויקטים של פינוי בינוי. מטרת רוב התיקונים היא לקדם ולעודד מיזמים של פינוי בינוי..בשנת 2021 הוצע חוק פינוי בינוי תיקון מספר 7 במסגרת תוכנית אסטרטגית של הממשלה בין השנים 2017 עד 2040 שנבנתה על ידי המועצה הלאומית לכלכלה הממשלה אימצה אותה כדי לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית.

התפיסה מאחורי פינוי בינוי

התפיסה שעומדת מאחורי חקיקה כמו חוק פינוי בינוי2021 היא תפיסה שאומרת כי התחדשות עירונית היא חיונית. התחדשות עירונית חייבת להתחדש בהיקף גדול כי התחדשות עירונית יכולה לפתור קושי תכנוני בישראל שיגרם מאזילת קרקעות לבניה במרכז הארץ. ניצול של קרקעות בצורה טובה בערים יכול לפתור בעיה זו. חשוב להפוך את השימוש בקרקע יעיל יותר.וזאת על ידי בניה צפופה יותר וניצול טוב יותר של אחוזי הבניה. מובן שהבניה צפופה צריכה לבוא בשילוב עם שמירה ושיפור של מרחב ציבורי ותנאי מחיה של הדיירים.

מטרת החקיקה

המטרה של חוק פינוי בינוי  2021 מצד אחד ליצור וודאות וסיכויים טובים להצלחה של פרויקטים פינוי בינוי גם עבור היזם גם עבור דיירים בפרויקט, ככל הנוגע לפרויקטים של התחדשות עירונית. מצד שני התיקונים לשנת 2021 גם נועדו להגן על אוכלוסיות מוחלשות ועל זכויות הדיירים בהליך מורכב כמו פינוי בינוי. תיקון של שנת 2021 כולל כמה נושאים מרכזיים וביניהם איך מגישים תביעה נגד דייר סרבן. איך מטפלים בשימוש שלא כדין בנכס. מי רשאי להגיש תביעה נגד דייר סרבן. או מה עושים במקרה של אי שימוש כדין בנכס. איזה סמכויות יש לממונה על פניות דיירים. מהי צורה מחייבת  של עסקה של פינוי בינוי. בכל שלב של התהליך של פינוי בינוי חשוב לפנות אל עורך דין לתמ”א 38 או אל עורך דין פינוי בינוי מומלץ. עורך דין רוני חרמון הוא עורך דין מנוסה ומומלץ לתחום זה. וגם בתחום קניית דירה מקבלן עלהנייר.

דילוג לתוכן