תלמידי התיכון החברתי מציגים תערוכה בנושא מחאות חברתיות בגן מאיר

חניכי התיכון החברתי בתל אביב מציגים את הפרויקטים שלהם בנושא מחאות חברתיות בתערוכה פתוחה בגן מאיר: תחת הכותרת “צדק צדק תרדוף” חניכי שכבת ט’ בתיכון החברתי בתל אביב הציבו במרכז פרויקט החקר שלהם את השאלה מה מניע אנשים לצאת למאבק חברתי, במרכז פרויקט החקר שלהם. הם למדו על שוויון ערך האדם, על צדק חברתי ועל עוולות המתקיימות סביבם.

 

במסגרת הפרויקט השכבתי, למדו החניכים.ות על פערים חברתיים בישראל, על עוני, על אי-שוויון, על אפליה ועל הדרה. הם הכירו סיפורים מעוררי השראה של אנשים שהובילו שינוי, פגשו פעילים.ות חברתיים והתוודעו למחאות מרכזיות בהיסטוריה של ישראל.

כל קבוצת חניכים.ות בחרה להתמקד במחאה חברתית שעניינה אותה, התחקתה אחר סיפורה וחקרה את הדרך שעברה ואת האופן בו הסתיימה. בשיאו של הפרויקט, פגשו וראיינו דמות מרכזית במחאה, ושמעו ממנה על המאבק שהובילה ועל הסיבות שבחרה לעשות מעשה ולנסות לשנות את המציאות. בין המחאות בהן עסקו החניכים.ות בפרויקט: המחאה החברתית, מחאת הפנתרים השחורים, תנועת ‘ארבע אימהות’, המחאה לשוויון מגדרי במערכת החינוך, צעדת השרמוטות, מחאת בני העדה האתיופית והמאבק להצלת חוף פלמחים.

 

בפרויקט הגמר יצרו החניכים תערוכה של המחאות אותה הם יציגו לאורך שבוע שלם בשדרה המרכזית של גן מאיר בתל אביב, כך שגם עוברי האורח ותושבי השכונה יוכל להיחשף לתוצרים. מטרת התערוכה היא להוציא את הלמידה למרחב הציבורי הקהילתי ולהעביר מסרים חינוכיים אותם החניכים עצמם יוצרים.

 

פרויקט זה הוא חלק מתערוכת המחצית של התיכון החברתי המוצגת בימים אלו בתיכון וכוללת מבחר תוצרים של הפרויקטים המגוונים שעשו הכיתות והמגמות בנושאים שונים.

 

התיכון החברתי פועל זו שנה שניה מאז שפתח את שעריו במרכז תל אביב בשנת הקורונה הראשונה והמאתגרת במיוחד עבור מערכת החינוך. הלמידה בתיכון מתמקדת בהקניית ערכים חשובים שמיושמים בחיי היום יום כמו: מעורבות חברתית, איכות סביבה, סובלנות וקבלת השונה. משוחררים מלחץ המבחנים, במערכת שעות דינמיות, ללא צלצולים, הלימודים מתקיימים באווירה שמעודדת חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ומיומנויות חקר.

 

 

 

דילוג לתוכן