אילון אוריאל – חוות דעת כלכלית

אילון אוריאל – חוות דעת כלכלית

אילון אוריאל – חוות דעת על ידי מומחה בתחום הכלכלה נכתבת במטרה להפוך את הנושא לברור וקליט לכל אדם, ובפרט עבור השופט או המגשר המחליט בסוגיה. תפקידו של כותב חוות הדעת היא לתרגם את התובנות הכלכליות שלו בצורה ברורה לבית המשפט, לאנשים שאינם כלכלנים. חוות דעת כלכלית חייבת להיות ברורה לכל אדם. 

חשוב מאוד כי חוות דעת כלכלית תהיה חוות דעת אמינה, מקצועית, המבוססת על עובדות וחישובים מדויקים. 

חוות דעת כלכלית מוגשת לבית המשפט כמסמך חתום בידי כלכלן מומחה בתחום. 

כיצד נכתבת חוות דעת כלכלית 

אילון אוריאל, מומחה בכתיבת חוות דעת כלכליות מסביר את תהליך הכנת חוות הדעת: 

חוות דעת כלכלית מוזמנת בדרך כלל על ידי 3 גורמים: 

  • חוות דעת מומחה בתיקי תביעה. 
  • חוות דעת מומחה נגדית בתיקי הגנה. 
  • חוות דעת מומחה מטעם בית המשפט. 

חוות הדעת הכלכלית מבוססת על תהליך של תחזיות וחישובים כלכליים המאפשרים הסקת מסקנות סופיות ברורות. כאשר חוות הדעת הכלכלית נכתבת עבור התובע או הנתבע, כותב חוות הדעת נפגש עם נציגי התביעה או הגנה, לומד את המצב הכלכלי, בונה אסטרטגיה מנצחת בשיתוף עם עורכי הדין ולאחר מכן מבצע את התהליך המורכב והמדוקדק של כתיבת חוות דעת מומחה כלכלית, סט של מסמכים כתובים בצורה מדויקת וברורה לכל המוגשים כחלק מסמכי התביעה או ההגנה לבית המשפט

במקרים רבים העד המומחה, כותב חוות דעת כלכלן, מגיע להציג את חוות הדעת בדיון בבית משפט.

חוות דעת כלכלית – לא רק בדיונים בבית משפט

חוות דעת מומחה כלכליות נכתבות במצבים של סכסוכים עסקיים, הליכים משפטיים, גישורים ובורריות. יותר יותר בעלי דין ועורכי דין מבינים את החשיבות בהצטיידות בחוות דעת כלכלית בסכסוכים כלכליים. אילון אוריאל, מומחה בחוות דעת מומחה כלכליות בתחומים: ליטיגצית מסחרית, ליטיגצית מקרקעין, דיני עבודה ודיני משפחה, עם התמחות מיוחדת בסכסוכים בין חברות לתחנות בענף הדלק. 

חוות דעת מומחה כלכלית בהליכים משפטיים

במהלך תביעה הנוגעת לנזקים כלכליים, גם התובע וגם הנתבע ידרשו להציג במהלך המשפט חוות דעת כלכלית שתהיה אפשרות להסתמך עליה בחישוב הכלכלי של הנזק אשר נגרם וזאת בכדי לדרוש את התשלום על הנזק או בכדי להוכיח כי הדרישה לתשלום בגין נזק שגרם התובע הינו מוגזם. לא פעם בתי המשפט ממנים מומחים כלכליים מטעמם כאשר המטרה היא להגיע להערכה של נזק כלכלי בלי שיש אינטרס כלשהו להגדלה או להקטנה של הנזק האמיתי. מינוי של מומחה כלכלי מקצועי על ידי בית המשפט הוא מהלך שלא מעט בתי משפט מבצעים בהליכים משפטיים כלכליים. כמובן שכאשר מחפשים חוות דעת מומחה כלכלית בהליכים משפטיים, יש לבחור במומחה שניתן לסמוך עליו. אילון אריאל ידוע כמומחה בתחום הכלכלי בהליכים משפטיים רלוונטים.

מתי יש צורך מחוות דעת של מומחה כלכלי מטעם בית המשפט?

בית המשפט יכול לבקש חוות דעת של מומחה כלכלי במקרים שונים כגון: במקרים שבהם יש צורך להעריך ולכמת נזקים של מעילות, אי סדרים או הונאות, במקרים שבהם יש צורך להעריך נזקים שנגרמו כתוצאה מפריצה, שריפה וכן נושאים נוספים. במקרים של סכסוכים עסקיים בין שותפים בחברה, במקרים שבהם יש צורך להעריך רכוש וכן לאזן משאבים בתהליכי גירושין בין בני זוג או בסכסוכים משפחתים אחרים, בהליכים משפטיים שבהם מעלים טענות אשר דורשות מיומנות חשבונאית וכלכלית. איילון אריאל מציע חוות דעת מומחה בתחום הכלכלי בנושאים שונים אשר ידועה כחוות דעת אמינה, מקצועית ואיכותית.

מדוע חשוב לבחור בחוות דעת מומחה בהליכים משפטים כלכליים?

ידוע כי חוות דעת כלכלית תקבע לא פעם את גובה הסכום הכספי שיקבל הצד התובע בתביעה. כל צד צריך להוכיח בצורה הטובה ביותר כי גובה הסכום צריך להיות נמוך יותר או גבוה יותר בהתאם לאינטרס האישי שלו. על כן, יש צורך לבחור במומחה כלכלי מקצועי, אשר ידע כיצד לפעול בצורה הטובה ביותר על מנת להעריך בצורה מדויקת ונכונה הערכה כלכלית הנדרשת על מנת שתתקבל בבית המשפט שיפסוק לטובת הצד שבו תומכת חוות הדעת.

אילון אוריאל – חוות דעת מומחה לבית המשפט

קיימים כמה מצבים שבהם יהיה צורך בחוות דעת כלכלית או הערכה של שווי בתיקים אשר מתנהלים באחד מבתי המשפט הפרושים ברחבי הארץ. לעיתים מדובר על חוות דעת כלכלית שהוזמנה על ידי אחד הצדדים בתיק ולעיתים מדובר על חוות דעת מומחה כלכלי אשר הוזמנה מטעם בית המשפט אשר בו מתנהל התיק. לא משנה אם מדובר על חוות דעת שמוזמנת על ידי אחד הצדדים או על ידי בית המשפט, חשוב שהמומחה שמציע את חוות הדעת יהיה אמין, מקצועי וידע כיצד להגיש את חוות הדעת הטובה ביותר. איילון אוריאל מציע חוות דעת מומחה בתחום הכלכלי בתיקים בצורה המקצועית והטובה ביותר.

חוות דעת מומחה מטעם אחד מהצדדים בתיק- במה מדובר?

כאשר מדובר על משפט בעל אופי מסחרי, במקרים שבהם צד אחד טוען כי נגרם לו הפסד כלכלי כלשהו בשל התנהגות של צד שני, יש צורך לכמת את הנזק, כלומר, להעניק ערך כלכלי הוגן לנזקים אשר נגרמו. מומחה כלכלי במקרה הזה יכול להעניק את הערך הכלכלי הנדרש לצורך הערכת הנזק ועל כן, הוא יזומן מטעם הצד אשר נגרם לו  נזק כלכלי. 

לעיתים מדובר על חוות דעת שמציג הצד הנגדי שהוא הצד הנתבע לרוב. מטרתו של צד זה הוא לשלול את ההערכה הכלכלית של שווי הנזק. משכך ממנה מומחה כלכלי מטעמו שיכמת את הנזק ויוכיח כי לא מדובר בסכום שהצד התובע נקב.

בכדי שחוות הדעת תהיה מקצועית ותתקבל בבית המשפט, חשוב מאוד לדאוג למומחה כלכלי בעל ידע וניסיון בתחום זה.  איילון אריאל יספק לכם את חוות הדעת הכלכלית המקצועית ביותר.

מינוי עד מומחה מטעם בית המשפט

יש מצבים שבהן הסוגייה שדנים בה בבית המשפט דורשת בדיקה כלכלית מקיפה מטעם בית המשפט וזאת בכדי לסייע לשופט להכריע בדיון. במקרה הזה ימנה בית המשפט מומחה כלכלי מטעמו אשר יגיש את חוות דעתו לבית המשפט. המומחה כאמור חייב להיות בעל ניסיון בתחום וזאת בכדי שחוות דעתו תסייע בתהליך המשפטי ותענה על מטרות בית המשפט.

אם אתם מחפשים חוות דעת מומחה בתחום כלכלי כלשהו עבור הליך משפטי, כדאי מאוד שתפנו לאילון אוריאל.

זקוקים לחוות דעת מומחה כלכלית? היכנסו לאתר – אילון אוריאל והשאירו פרטים, אחד מנציגנו יחזור אליכם.

 

דילוג לתוכן