איך לבחור ארון לחדר הילדים?

נמצאים בתהליך עיצוב חדר הילדים המושלם? ובכן, אנחנו כאן כדי לעזור לכם! אנחנו יודעים שבחירת הארון הנכון לקטנטנים שלכם יכולה להיות משימה לא קטנה. אחרי הכל, זה לא רק למצוא ארון שנראה טוב – אלא הוא צריך להיות גם איכותי, פונקציונלי, ובטוח עבור הילדים שלכם.

בפוסט זה נדריך אתכם בתהליך בחירת ארון הבגדים האידיאלי לחדר הילדים. החל משיקולי גודל ועד עיצוב וצבעים, חומרים ואיכות, ארגון ואחסון ואפילו מאפייני בטיחות. אז הצטרפו אלינו כשאנחנו יוצאים למסע ליצירת מרחב שהוא גם מענג וגם פרקטי לקטנטנים שלכם.

צילום: Image by N-region from Pixabay

בחרו את הארון הנכון

כאשר בוחרים ארון בגדים לחדר ילדים, חשוב לבחור את המידה הנכונה המתאימה הן לחלל הפנוי והן לצרכי הילד. הנה כמה שיקולים מרכזיים שכדאי לזכור:

  1. העריכו את המקום הפנוי בחדר הילדים, לפני בחירת ארון בגדים, חיוני למדוד את השטח הפנוי בחדר. קחו בחשבון את מידות החדר, המיקום של החלונות וכל ריהוט אחר שאולי כבר קיים.
  2. קבעו את מידות הארון בהתבסס על השטח והפונקציונליות הזמינים: קחו בחשבון את הגובה, הרוחב והעומק של ארון הבגדים. וודאו שהוא מתאים היטב לחדר ומאפשר גישה קלה לבגדים ופריטים אחרים.
  3. בחרו במדפים מתכווננים ובחלל תלייה כדי להתאים לצרכים המשתנים: צרכי האחסון של הילדים יכולים להשתנות עם הזמן. בחירת ארון בגדים עם מדפים מתכווננים וחלל תלייה מאפשרת גמישות בארגון חפציהם.
  4. ודאו שגובה ארון הבגדים מתאים להישג ידו של הילד: גובה הארון צריך להתאים לילד  שיוכל להגיע לחפציו ללא קושי כדי לאפשר עצמאות ונגישות קלה.
  5. קחו בחשבון את חלל הפתיחה והסגירה של הדלת: ודאו שיש מספיק מקום פנוי לדלתות הארון להיפתח ולהיסגר בצורה חלקה. פעולה זו מונעת מכשולים או מגבלות גישה. במידה ואין מקום רב לפתיחת דלתות העדיפו ארונות הזזה למשל על פני ארון עם דלתות פתיחה. דלתות ארונות הזזה מחליקות אופקית לאורך מסילה, מה שאומר שהן לא דורשות מקום נוסף כדי להיפתח כמו דלתות פתיחה מסורתיות.
  6. העדיפו ארונות הזזה בעלי טריקה שקטנה: חשוב במיוחד בחדר ילדים,  היעדר צירים רועשים או ידיות דלתות מקטין את הסיכוי להעיר ילד ישן או לגרום להפרעות מיותרות.

בטיחות

בטיחות היא פרמטר ראשון בבחירת ארון בגדים לחדר ילדים. חשוב לוודא שהארון מעוצב מתוך מחשבה על בטיחות הילד.

הנה כמה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון:

בחרו חומרים ידידותיים לילדים

בעת בחירת ארון בגדים, יש לבחור חומרים בטוחים לילדים. חפשו ארונות בגדים עם קצוות מעוגלים כדי למנוע פציעות בשוגג. הימנעו מארונות שיש בהם חלקים קטנים או ניתנים להסרה בקלות שעלולים להוות סכנת חנק לילדים קטנים.

ודאו שהארון יציב

חשוב לוודא שהארון יציב ולא יתהפך בקלות. במיוחד אם הוא גבוה או בעל עומס כבד. הניחו פריטים כבדים יותר בתחתית. זה יעזור לשמור על יציבות ובטיחות של ארון הבגדים.

הימנעו ממיקום הארון ליד חלונות או שקעי חשמל

חשוב לקחת בחשבון את מיקום ארון הבגדים בחדר. הימנעו ממיקום הארון ליד חלונות או שקעי חשמל, מכיוון שהדבר עלול להוות סכנה בטיחותית. אבטחו כבלים כראוי כדי למנוע סיכוני הסתבכות או מעידה פוטנציאליים.

בדקו ותחזקו באופן קבוע את ארון הבגדים לאיתור סכנות פוטנציאליות

בדקו באופן קבוע את ארון הבגדים: שאין חלקים רופפים, קצוות חדים, או סכנות בטיחות פוטנציאליות אחרות. בדקו את יציבות הארון וודאו שכל מאפייני הבטיחות נמצאים במקומם ומתפקדים כראוי. שמירה על בטיחות הארון תעניק שקט נפשי הן להורים והן לילדים.

דילוג לתוכן