איך להימנע מהתייבשות בטיול בטבע

מתכננים בקרוב לצאת לטיול בחיק הטבע עם כל בני המשפחה? כמה מים צריך לקחת לטיול המשפחתי? איך להימנע מהתייבשות במהלך הטיול בטבע? ובכן, לאחר שבחרתם יעד לטיול המשפחתי עליכם להיערך נכון לקראת הביקור בטבע, בין אם אתם מטיילים בחורף או בסתיו, ובין אם מתכננים לטייל באביב או בקיץ.

הכנות לקראת טיול בטבע

בחירת יעד לטיול בטבע – מומלץ לבחור מסלול המתאים להרכב המשפחתי, יש מסלולים המתאימים בעיקר למטיבי לכת ויש מסלולים מעגליים או מסלולים המחייבים הקפצת רכב המתאימים גם למשפחות עם ילדים קטנים, לרבות תינוקות, לאנשים עם מוגבלות ולבני גיל הזהב. יש להתייחס גם לתנאי מזג האוויר ולא לקחת סיכונים מיותרים אם יש אזהרות כמו שרב קיצוני, סכנת שיטפון וכו’.

נעלי הליכה טובות – כאשר יוצאים לטיול הליכה בטבע יש להקפיד על נעליים איכותיות המתאימות לטיולים רגליים. באופן כללי, עדיף לטייל עם נעלי הליכה ייעודיות ושלמות, בהתאם למסלול אפשר גם סנדלי הליכה באיכות גבוהה.

תיק נוח –  כדאי לבחור תיק טיולים נוח עם רצועות מרופדות ומספיק שטח אחסון. את התיקים יש לארגן לפני היציאה לטיול. חשוב לוודא שהתיקים לא עמוסים יתר על המידה אחרת אתם והילדים עשויים להתאמץ ולהתקשות בהליכה.

בקבוקי מים – הכלל שצריך להנחות את המטיילים הוא חישוב כמות המים לפי תנאי מזג האוויר, מרחק ההליכה הצפוי, האם יש אפשרות למלא מים בדרך וכמה אנשים יוצאים לטיול בטבע. כלל הזהב הוא 4.5 ליטר מים לאדם בוגר בתנאי אקלים רגילים וממוצעים, ואם מטיילים ביום חם ובמסלול ארוך יש להצטייד ב-6 ליטר מים לכל אדם.

טיול בטבע
טיול בטבע. צילום: פיקסביי

אוכל, מנוחה וצל – יש להקפיד על מנוחה במהלך הטיול בטבע, וכדאי לעשות הפסקות אוכל ושתייה בדרך, כאשר בתנאי אקלים חמים חשוב לעשות את ההפסקה במקום מוצל. בתיק הטיול כדאי לשים כריכים בריאים, חטיפי בריאות, נשנושים לילדים שאינם מצמיאים ואפשר לקחת גם פירות יבשים. יש לחבוש כובע בזמן הטיול בטבע.

כללים חשובים הנוגעים למים

כולם רוצים לדעת כמה מים צריך לשתות ביום כאשר מטיילים בטבע, לכן כפי שציינו כדאי לחשב כמות מינימלית של 4.5 ליטר מים לכל אדם – זו ההמלצה לטיול רגיל ולא למסלול ארוך. עם זאת, ישראל היא מדינה חמה ושטופת שמש, יש הרבה מסלולים בהם אין צל, לא רק בדרום, לכן יש להצטייד בכמות גדולה יותר של מים, לפחות 6 ליטר מים לאדם.

כדאי לקבוע הפסקות מים יזומות כבר בתחילת המסלול, כך מקפידים לשתות מים גם במסלולים הרטובים, ונמנעים מסכנת התייבשות. יש להרוות את הגוף במים, גם אם לא צמאים, וחשוב לוודא שהילדים שותים מספיק מאחר הם עלולים להתייבש מהר יותר מההורים.

לטיול בטבע כדאי לקחת בקבוקי מים של 1.5 ליטר או שלוקרים. יש להימנע ממיצים וממשקאות ממותקים ומוגזים במהלך הטיול, ובאופן כללי כדאי להקפיד על אורח חיים בריא ולקחת לטיול מאכלים מזינים המספקים אנרגיה ומרץ לטיול המהנה והבריא בטבע.

אגב, בזמן הטיול בטבע חייבים לבדוק כמה מים נשארו כדי לוודא כי ניתן להשלים את המסלול ועל מנת להימנע מהתייבשות המסכנת את חייכם.

דילוג לתוכן