הטיפים הטובים ביותר להקמת עסק

לא מעט אנשים מעוניינים להקים עסק, כאשר הסיבות להקמת עסק יכולות להיות רבות ומגוונות. ככלל, אנשים מחפשים את הדרך הטובה ביותר בכדי להתפרנס כאשר מרביתם מתחילים את דרכם המקצועית כשכירים. יחד עם זאת, לא פעם הם מרגישים כי הם ימצו את הפוטנציאל האישי שלהם בצורה טובה יותר וכן את הפוטנציאל הרווחי שלהם בצורה טובה יותר אם יקימו עסק משלהם. חשוב מאוד להבין שהקמת עסק היא לא דבר פשוט. מדובר על תהליך שיש לבצע אותו בצורה נכונה, שלב אחר שלב וזאת בכדי שהעסק אכן יהיה מצליח ורווחי. במאמר הבא תקבלו טיפים טובים עבור הקמת עסק מוצלח.

כיצד תקימו עסק בצורה מוצלחת?

אם אתם חולמים על פתיחת עסק משלכם, חשוב שתעשו את זה בצורה נכונה ובהתאם לשלבים החשובים שיש לעבור בדרך להקמת העסק.

טיפ חשוב ביותר הוא כבר בהתחלה להכין תוכנית עסקית. מטרה של התוכנית היא לאפשר לכל אדם לבטא הן בערכים כספיים והן בערכים כמותיים את כל מה שהוא מתכוון לבצע בעסק לאחר הקמתו. תכנית עסקית אשר ערוכה היטב וכן מבוססת על מידע מהימן יכולה להוות לא פעם את ספר התקציב של העסק הן בשלב הקמתו והן לאחר מכן וכן, היא יכולה לסייע בגיוס מקורות מימון הרלוונטיים לצורך הקמת העסק.

לאחר שלבי כתיבת התוכנית העסקית שמהווה שלב בסיסי וחשוב מאוד כאמור שאין לדלג עליו, יש להתחיל בצעדים המעשיים של קידום היזמות לכדי הקמת עסק. יש לאתר מיקום פיזי בו רלוונטי להקים את העסק, במידה ונדרשים שיפוצים במקום יש לבקש הצעות מחיר וכן יש לברר לגבי הצעות מחיר לגבי ציוד התחלתי הנדרש עבור העסק. לאחר שמבררים איזה סכום דורש תהליך ההקמה של העסק, ניתן לפנות להסדרת מקורות מימון לצורך הקמתו. בהתאם לתכנית העסקית ובהתאם לאומדני ההשקעה יש לבדוק את כל מקורות המימון האפשריים הרלוונטיים עבור העסק. חשוב להבין כי האשראי שיעמוד לרשות העסק חייב להיות בהיקף משמעותי שיכסה את כל צרכי ההשקעה ואך ישאיר רזרבה. כיום ניתן למצוא קרנות השקעה שונות שניתן להיעזר בהן, בנקים, חברות חוץ בנקאיות ועוד. יש לברר מה כל אחד מהם מציע ומה הכי משתלם ליזם עבור הקמת העסק.

צילום: pexels

טיפ נוסף הוא לרשום את העסק בצורה פורמלית כעוסק פטור, כעוסק מורשה או כחברה בע”מ. חשוב לבצע את הליכי הרישום כמה שיותר קרוב למועד תחילת הפעלת העסק. מעבר לכך יש צורך להסדיר בצורה הטובה ביותר את כל מתכונת הדיווח החשבונאי ולשם כך יש לבחור ברואה חשבון וכן להקים מערכת הנהלת חשבונות מתאימה לעסק.

טיפ חשוב נוסף עבור הקמת עסק הוא כמובן לדאוג שאנשי מקצוע מתאימים ילוו אתכם בתהליך זה. אם אינכם יודעים או מבינים כיצד לבצע את שלבי הקמת העסק בצורה הטובה ביותר וכן, כיצד להתחיל לפעול כעסק בצורה נכונה או אם אתם חוששים, עליכם לבחור ביועץ עסקי מנוסה ומקצועי, אשר יש לו את היכולת המתאימה ללוות אתכם בתהליך, שלב אחר שלב, להקנות לכם ביטחון, להציב מטרות ראשוניות ולהסביר לכם כיצד עליכם לפעול הלאה. מדובר על טיפ חשוב מאוד שיכול לתרום רבות בשלב הקמת עסק.

דילוג לתוכן