איך מעצבים דירה המותאמת לגיל השלישי?

חוויית המגורים הופכת לסוגייה מרכזית בחיים המודרניים. ככל שהזמן חולף, אנו מתוודעים לחשיבות העצומה שיש לאווירה ולנגישות שחללי הבית מספקים לנו. מדובר בהרבה יותר ממותרות, אלא באלמנט חיוני באיכות החיים ובבריאות שלנו. ככל שנתבגר, ההיבטים הללו ייעשו קריטיים. אם החלטת לעבור למסגרת דיור מוגן בתל אביב, או לכל פתרון מגורים אחר המעניק לך גמישות עיצובית, זהו הזמן האידיאלי להתחיל לתכנן את המגורים האופטימליים לצרכיך. כאן, ריכזנו כמה טיפים שיאפשרו לך לעצב את הבית המושלם לטעם האישי ולדרישות הפיזיות והרגשיות שלך בהווה ובעתיד.

לאפשר מרחב תנועה

חשוב לוודא שפריסת הרהיטים בסלון תעניק מספיק תנועה חופשית מבלי שיהיה עלינו להיתקל ברהיטים. ספה בצורת ר’ ושולחן מרכזי עגול מרווחים היטב יאפשרו מקסימום מעבר חופשי. חשוב שלא נעמיס ונבטיח שבכל שלב לאורך השנים, נוכל ללכת מצד אחד של החדר לצדו השני מבלי לחשוש. 

לחשוב גבוה כשבוחרים רהיטים

ריהוט נמוך יכול לפעמים להקשות על אנשים מבוגרים לקום ולשבת באופן עצמאי. לכן, כדאי לבחור במיטות וספות גבוהות יחסית. מומלץ להימנע לחלוטין מכריות ישיבה, הדומים או מזרונים שעשויים להקשות מאוד על ישיבה ועוד יותר על הקימה. ישנן דרכים רבות לעצב בצורה נעימה ומינימליסטית שתהיה גם נגישה. לקראת המעבר אל מגורים לגיל השלישי, חשוב מאוד שנקפיד על ההיבט הזה. 

להנגיש נקודות מרכזיות בדירת דיור מוגן

ברוב המקרים, המסגרת תעניק את כלל הפתרונות הללו בדירות שלהן. עם זאת, תמיד כדאי לברר שאכן יש לנו את המענה המדויק לצרכים שלנו בכל נקודה שדורשת זאת. כמובן שבכל החדרים הרטובים חשוב ביותר לוודא שישנן ידיות אחיזה. על הידיות להתאים לגובה שלנו ולהיות ממוקמות במקלחת, באמבטיה ובשירותים. חשוב לזכור, פציעות עקב נפילות מהוות גורם מס’ 1 בהתדרדרות בריאותית בקרב בני הגיל השלישי. לכן, לא ניתן להפריז בחשיבות הפתרון הזה. 

לבחור בפתרונות נגד החלקה

לקראת המעבר אל דיור מוגן בתל אביב, כדאי לברר שהריצוף מחוספס דיו ונועד למנוע החלקה. אם אנו לא בטוחים שהפתרון הזה מספק מענה מלא, ניתן להצטייד בפסים נגד החלקה שאפשר להדביק בנקודות אסטרטגיות. במובן הזה, תמיד כדאי גם להימנע משטיחים שאינם מצוידים בפתרונות נגד החלקה ושאינם צמודים היטב לרצפה. היתקלות בקצה מורם של השטיח עשויה לגרום לתאונות מסוכנות.

קרדיט: pexels

לדאוג לתאורה מספקת

תאורה איכותית ומקיפה היא המפתח לחוויית מגורים איכותית ובטוחה. כדאי לבחון כמה תאורה מספקים הפתחים במשך היום ולוודא שנוכל ליהנות מאותו כיסוי תאורה גם בשעות הלילה. שימוש בפתרונות תאורה אוטומטיים חכמים יאפשר להבטיח שמיד עם רדת החשיכה, יידלקו האורות. כדאי למקם ספוטים ותאורה שקועה באזורים בהם נעשה שימוש תכוף כמו המשטחים במטבח, לצד המיטב ובחדרים הרטובים. יש לוודא שפתרונות התאורה שנבחר בהם פשוטים לתפעול ויציעו את התאורה שתענה במדויק לצרכים.

ליצור פינות חמד לשעות הפנאי

דירת דיור מוגן היא הבית בו אנו עתידים לבלות תקופה משמעותית ביותר בחיינו. כעת, כמתחילה תקופת הפרישה שלנו, אין שום סיבה שלא ננצל את הזמן לשלוות נפש, התפתחות ובילויים נעימים בבית. חשוב לוודא שבבית הזה יחכו לנו כל הפינות שאנו אוהבים. זו עשויה להיות נדנדה קטנה במרפסת שניתן לתפוס בה מעט שמש עם הקפה של הבוקר, כיסא נוח עם פתרון תאורה ליד הספרייה שלנו בסלון לעוד ערב של קריאה או פינת ישיבה נגישה ונוחה שיהיה כיף לארח בה. הגבול היחיד בטווח האפשרויות שלך הוא הצרכים האישיים והייחודיים שלך.

 

דילוג לתוכן