איך מתבצע איטום תת קרקעי?

בשפה המקצועית, איטום תת קרקעי הוא איטום שלילי. עבודת איטום שמתבצעת במרתף או מקלט מוגדרת כמורכבת ויש צורך בדיוק רב. הדרך היחידה בה תצליחו למנוע חדירת מים אל יסודות המבנה היא איטום יעיל. עבודת איטום מקצועיות הכרחית לשמירה על עמידות המבנה בטווח הארוך.  איטום מרתף יש לבצע כבר בשלבי הקמת המבנה כאשר יוצקים את שכבת חומר האיטום לאחר יציקת היסודות. במידה ולא בוצעה עבודת איטום יסודית בשלב הקמת הבית – צפויים לכם תיקונים מורכבים ויקרים.

לא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר

איטום הוא תחום בו לא נוכל להרשות לעצמו להתפשר. יש לבצע את העבודה בעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר וחומרי האיטום האיכותיים ביותר בשוק. אם תנסו לחסוך בחומרי איטום או להסתפק בעבודת איטום חובבנית שמתבצעת על ידי קבלן שיפוצים חובבן – אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם נזקים חמורים למבנה.

הבסיס לעבודת איטום מקצועית

קבלן איטום מנוסה מבין את החשיבות הרבה שיש לשלב ההכנה ואינו מוותר על הכנה קפדנית של המתחם. כל פרויקט איטום מרתף נתחיל בחשיפה של שכבת הבטון (מסירים אריחים ושכבות צבע) ומיד לאחר מכן ננקה את משטח הבטון החשוף מסדקים, חלקי מתכת או חלקים רופפים. במידה והתגלו סדקים בבטון נזריק אליהם חומר איטום. כעת יש לבצע תיקון והחלקה של משטחי הבטון עד לשלב הסופי בו המשטח מוחלק באמצעות תערובת של מלט ודבק.

כאשר משלימים את שלב ההכנה יש להרטיב את המשטח במים ולצפות אותו בשכבה ראשונה של חומר איטום. על גבי השכבה הראשונה נניח רשת עשויה פיברגלס ומיד לאחר התייבשות והתקשות של חומר האיטום נניח שכבה נוספת.

איזה קבלן איטום כדאי לבחור?

עבודות איטום שלילי נחשבות כמורכבות כך שאתם זקוקים לקבלן איטום מקצועי ומנוסה. חשוב לוודא שבחרתם נכון בקבלן שיש לו ניסיון ספציפי בעבודות דומות. איטום מרתף דורש עבודה עם חומרים מיוחדים שלא כל קבלני האיטום מכירים. עבודת איטום רגילה שמתבצעת בקירות חיצוניים אינה מספיקה בעבור איטום מקלטים, מרתפים וחניונים. תנאי השטח מחייבים הזרקה של חומרי איטום אל תוך הקירות והרצפה תוך הקפדה על יצירת שכבה אחידה ואטומה.

דילוג לתוכן