ארגון לתת במיצג חברתי בשוק הכרמל בת”א: ‘מפסיקים לשמר את העוני’

בשבוע שעבר התפרסם דו”ח העוני האלטרנטיבי ומדד העוני הרב ממדי של ארגון לתת, המשקפים את המגמות העדכניות ביותר בנושא עוני ואי ביטחון תזונתי בישראל 2019. בהתאם למדד העוני הרב-ממדי, בישראל חיות 530,000 משפחות עניות, המהוות 20.9% מסך כל המשפחות, ו- 2,306,000 נפשות המהוות 25.6% מכלל האוכלוסייה, ומתוכן 1,007,000 ילדים, שהם כ-33.5% מכלל הילדים בישראל, וזאת כאשר מודדים את העוני בשיטה הרב-ממדית, ולא רק לפי הכנסה, כפי שנעשה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

על מנת לעלות את המודעות הציבורית לבעיה ממנה סובלת רבע מהאוכלוסייה בישראל, הוחלט בארגון לתת להקים מיצג בשוק הכרמל, הקורא לאוכלוסייה הכללית להצטרף בקריאה לממשלה הבאה שתקום, להפסיק לשמר את העוני ולהכניס את הטיפול בו כיעד מרכזי בקווי היסוד של הממשלה, על מנת לאפשר קיום בסיסי בכבוד לקשישים ואופק ועתיד טוב יותר, למיליון ילדים עניים.

המיצג יפעל בימים חמישי ושישי הקרובים (19-20/12) בשוק הכרמל בתל אביב תחת המוטו “מפסיקים לשמר את העוני”. המיצג בנוי מקופסאות שימורים הנושאות את תמונותיהם של עשרות חברי כנסת ויושבי ראש מפלגות מכל הקשת הפוליטית, במטרה להמחיש את הצורך האקוטי בשינוי בסדר העדיפויות הלאומי, על מנת להביא לשינוי מהותי בחיים של האוכלוסיות המוחלשות ביותר של המדינה. על כל אחת מקופסאות השימורים יוצגו, בין היתר: ה”רכיבים”, היינו נתוני העוני העיקריים, מה העוני “עלול להכיל” ומה “התאריך המומלץ” להתחיל בטיפול בבעיה. למותר לציין, שהקופסאות הנ”ל הם עם “המון חומר משמר”.

שוק הכרמל. צילום: אביחי טבק

מערכות הבחירות הרצופות, התמקדו בעיקר בגושים פוליטיים וספינים תקשורתיים עם התייחסות מינורית לבעיות הקשות המאפיינות את החברה הישראלית, כגון צמצום העוני והפערים החברתיים. נראה כי פעם אחר פעם נושא הטיפול בעוני נדחק לשוליים ויורד מסדר היום הציבורי ואת מקומו תופס שיח על נושאים פוליטיים, אישיים, תקשורתיים וביטחוניים. ללא שיח ציבורי ותמריץ למקבלי ההחלטות וכל עוד אין כלים מערכתיים ותכנית ממשלתית ותהליכים ארוכי טווח, גם אין סיכוי ליצור שינוי חברתי מהותי, שיביא לצמצום העוני ואי השוויון, ולכן, בארגון לתת קוראים לכולם לבוא למיצג, ולהגיד בקול ברור שאנחנו מפסיקים לשמר את העוני בישראל.

דילוג לתוכן