ביטוח צד ג – חובה על פי חוק

תנועה ותאונות בהן הנהג היה מעורב. ביטוח צד ג נבנה על התנהגותך כנהג כאחד המרכיבים של עלות הביטוח ולכן – מי שנוהג בזהירות נהנה מתעריף ביטוח צד ג נמוך יותר.

היכן ניתן לעשות ביטוח צד ג?

ביטוח צד ג ניתן לעשות בכל חברת ביטוח, בין אם מדובר על הסוכנויות הגדולות או באופן אישי אצל סוכן קטן באזור המגורים. ביטוח צד ג הוא פחות או יותר סטנדרטי, ישנם פערים קטנים בין החברות השונות והסוכנים השונים ובעיקר מאחר ויש כל מיני מבצעים והטבות ללקוחות. כאשר אתם מבצעים ביטוחי רכב, חוץ מאשר ביטוח צד ג וביטוח רכב חובה אותם אתם מחוייבים להסדיר, ניתן גם להוסיף ביטוח רכב מקים, ביטוח גרירה וביטוח שמשות. ככל שתגדילו לבטח את הרכב שלכם מיותר תרחישים וסכנות, כך תהיו רגועים יותר מאורי ההגה או כשאתם משאירים את הרכב בידי מי מבני המשפחה ואף (במקרה של ביטוח מקיף) כאשר אתם משאירים את האוטו בחוץ, בחניון בשעות הלילה. כי אתם יודעים שביטוח נותן לכם כיסוי למקרה ש…

אף אחד לא רוצה לחשוב על תאונות, אף אחד לא חושב על ההסתברות שהוא יפגע ברכב אחר ואף אחד לא מאמין שרכב אחר יפגע בו אבל יותר מחוסר אמונה, אנשים פשוט לא אוהבים לחשוב על התרחישים של תאונות דרכים (ובצדק, זה מדכא). אבל, תאונות דרכים הן משהו שצריך לא לחשוב עליהן כל היום אלא להיזהר מפניהן ולדאוג להיות מכוסים וזכאים לפיצויים שלאחר התאונה במקרה ש… וכאן נכנסים לתמונה כל סוגי הביטוח למיניהם. 

כמה עולה ביטוח צד ג?

כפי שצויין בתחילת המאמר, ביטוח צד ג עולה פחות או יותר בסביבות ה-800 ש”ח. כל חברת ביטוח תציע לכם סכום בטווח הזה לפעמים זה יהיה נמוך אבל אל תתפתו, יתכן שבביטוח החובה הם יגבו יותר. אם אתם עושים גם ביטוח מקיף לרכב, כדרי לבקש הצעת מחיר כוללת מכמה חברות ביטוח, ככל שהרכב שלכם יותר חדש ויקר כך הביטוח עליו יהיה בהתאם ולכן כל שקל משמעותי. לכן כדאי לכם לפנות לפחות לחמש סוכנויות ביטוח ולקבל לפחות חמש הצעות מחיר בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר. ישנן כיום אתרי אינטרנט אשר עושים בשבילך השוואות מחירים – זה גם שווה בדיקה.

הדבר הכי חשוב לזכור, עם כל הכבוד לבדיקות ולבירורים הוא שחייבים לעשות ביטוח צד ג לפני שעולים לכביש וכי אסור לנהוג ללא ביטוח צד ג בתוקף. במקרה של תאונה חלילה תוכלו להיעזר בעורך דין ביטוח שיעזור לכם לקבל פיצויים גבוהים מהביטוח שרכשתם.

דילוג לתוכן