רשלנות רפואית בבדיקת עיניים: כדאי שיהיה לכם ייצוג של מומחה משפטי בתחום

אובדן ראייה או מחלות עיניים חמורות אחרות עלולות להיות הרסניות, ובמקרים רבים, ההשלכות עלולות להיות גם רגשיות. אז אם נגרם לכם נזק עקב רשלנות רפואית בבדיקת עיניים, עורך דין לרשלנות רפואית יסייע לכם עם הגשת תביעה לפיצויים.

ברוב המקרים, מעבר להשלכות הבריאותיות והרגשיות, הנזק עלול להיות גם ממוני ולכלול חשבונות רפואיים גבוהים ואובדן שכר עבודה, כמו גם עוגמת הנפש הנלווית לנזק קבוע בעיניים. עורכי דין מומחים בתחום מייצגים לקוחות שנפגעו ממקרי רשלנות רפואית בבדיקת עיניים ומלווים אותם בייצוג בהליכים המשפטיים עד להשגת הפיצויים ההולמים.

אחריות רופא העיניים

התנהלות מקצועית של רופא עיניים כוללת פגישת ייעוץ במהלכה המטופל מפרט את התסמינים מהם הוא סובל. בהמשך על הרופא לבצע בדיקה מקיפה ולהורות על תכנית הטיפול המתאימה. כדי לקבוע רשלנות רפואית בבדיקת עיניים, על התביעה להוכיח:

  1. שרופא העיניים חייב למטופל את חובת הזהירות המקצועית.
  2. שרופא העיניים לא עמד בחובת הזהירות המקצועית.
  3. שימוש במכשירי בדיקה שאינם מכוילים כראוי.
  4. ביצוע הבדיקה במרפאה בתנאים לקויים.
  5. טעויות ברישום ממצאי הבדיקה.
  6. הוכחת הסיבתיות.
  7. הוכחת הנזקים.

אי עמידה בחובת הזהירות המקצועית מחייבת את התובע להציג עדות של מומחה לרפואת עיניים שיסקור את התיק הרפואי ונסיבות הבדיקה. חובת הזהירות המקצועית היא מידת הזהירות בה ישתמש רופא עיניים מוסמך ונבון באופן סביר בנסיבות דומות.

בדיקת ראייה
משקפיים לבדיקת ראייה. צילום: freepik

יהיה צורך גם להוכיח שאי מילוי חובת הזהירות המקצועית גרם לנזק של המטופל

עורך דין מיומן ברשלנות רפואית יעריך את עובדות המקרה ויקבע אם הן עונות על יסודות תביעת רשלנות רפואית בבדיקת עיניים.

בחלק מהמקרים, עיוורון או נזק לעיניים הם תוצאה של בדיקה ראשונה שהרופא ביצע אך לא זיהה את הצורך בהפניית המטופל לרופא עיניים מומחה על מנת שניתן יהיה לבצע טיפול או ניתוח. אם נפגעתם כתוצאה מאי הפנייה, יש לכם עילה לתבוע את הרופא שביצע את הבדיקה הראשונה.

ניתן גם לתבוע פיצויי נזקים בגין רשלנות רפואית בבדיקת עיניים. אלה יכולים לכלול הפסדים ממוניים ושאינם ממוניים, כגון:

  • חשבונות רפואיים
  • הכנסה אבודה
  • רכישת או שכירת ציוד רפואי
  • עלויות טיפולי שיקום
  • שירותים רפואיים שונים
  • וכאב וסבל.

בשורה התחתונה, כדאי להתייעץ ללא דיחוי עם עורך דין לרשלנות רפואית

אם נפגעתם כתוצאה מרשלנות של רופא עיניים שביצע בדיקת עיניים באופן רשלני, או שלא התייחס במקצועיות הראויה לממצאי הבדיקה, עורכי דין מומחים בתחום יסייעו לכם לתבוע את הפיצויים המגיעים לכם.

הצוות המשפטי יבחן את נסיבות המקרה, יקבע אם יש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בבדיקת עיניים, יסקור את הניירת הרלוונטית, יכין כתב תביעה נגד הרופא, האחות או המרפאה, יזמין עדות מומחה רפואי שיעיד במהלך הדיונים בבית המשפט על האופן בו הרופא היה צריך לבצע את הבדיקה, ויחתור להשגת הפיצויים ההולמים.

דילוג לתוכן