בריאות בקהילה: אבחון מחלות פה טרום טיפולי שיניים – על בדיקת CAMBRA שמעתם?

בדיקת CAMBRA היא חלק ממדיניות הטיפולים במרפאת המומחים לרפואת שיניים, בהובלתם של פרופ’ ארוין וייס וד”ר מיכל דקל-שטיינקלר ■ מערך הטיפולים במרפאה מתייחס לדגשים מחייבים ובהם: ‘התערבות מינימלית’ וטיפול רק לאחר שפה המטופל נמצא במצב בריאותי מיטבי.

מרפאת המומחים וייס דקל-שטיינקלר מבצעת אבחון מיוחד של מטופלים, במטרה לבדוק את הסיכון שלהם לחלות באחת או יותר ממחלות הפה. האבחון של גורמי הסיכון למחללת העששת מתבצע בשיטה ייחודית הנקראת CAMBRA  = (Carries Management By Risk Assessment). שיטת האבחון, מסייעת להרכיב את תכנית הטיפול האופטימלית, בהתאם לדרגת הסיכון של המטופלים לחלות באחת ממחלות הפה.

בדיקת CAMBRA היא מרכיב נוסף במדיניות מרפאת המומחים בהובלתם של פרופ’ ארוין וייס וד”ר מיכל דקל-שטיינקלר, שמקפידה על עקרונות רפואיים מחייבים: ‘התערבות מינימלית’ ושיקום הפה רק לאחר שפה המטופל נמצא במצב בריאותי מיטבי. (קראו עוד על שיטות הבדיקה והטיפול)

צילום: באדיבות ‘מרפאת מומחים’

ד”ר מיכל דקל-שטיינקלר: “אנו משקיעים תשומת לב רבה בהכנת המטופל, לפני ביצוע פעולות רפואיות-דנטליות מורכבות. צוות השינניות של המרפאה הוכשר לגישה טיפולית ייחודית זו, שמשתמשת באמצעים שמרניים מינימליים, כדי להביא את רקמות הפה למצב בריא ככל שניתן, תוך תרגול והקניית הרגלים נכונים לשמירת בריאות הפה לשנים רבות.” ד״ר דקל-שטיינקלר מוסיפה: “אנו מקיימים שיתוף פעולה ישיר והדוק עם המטופלים גם בסיום שלבי הטיפול, לטובת מניעה של מחלות הפה השונות ובהן בין היתר: דלקת חניכיים, עששת ותופעות הידוק השיניים ושחיקתן.”

פרופ׳ וייס מוסיף: ״אנחנו מאמינים שהמטופל הוא חלק מהצוות המטפל. למטופל כמו לכל אחד מהצוות המטפל, תפקיד מרכזי ואחראי להצלחה.״

במרפאת המומחים וייס-דקל שטיינקלר הציבו כמטרה את הגישה ההוליסטית, המתייחסת למצבו הדנטלי ומצבו הבריאותי הכללי של המטופל, לפני גיבוש תכנית הטיפולים עבורו.

תכניות הטיפול כוללות גם התייחסות להיבטים האסתטיים הנגזרים מתכנית הטיפול. הטיפול הנבחר כולל חשיבה על מראה פני המטופלים לאחר הטיפול, על האסתטיקה המיטבית של החיוך, מראה השפתיים והלחיים. השאיפה היא בריאות הפה, תוך שאיפה ליצור למטופל מראה פנים בריא, מחמיא ויפה.

ד”ר מיכל דקל-שטיינקלר: “כל טיפול הניתן במרפאה מתחשב בשיקולים אסתטיים להשגת התוצאה המיטבית, לשביעות רצון של כולנו. צוות מרפאת המומחים מיומן במתן טיפולים אסתטיים ובהם השתלות שיניים, ציפויים, שחזורים אסתטיים, יישור שיניים והלבנת שיניים.

דילוג לתוכן