דגים מומלצים לדיאטה

אילו דגים מומלצים לדיאטה? ובכן, תלוי באיזו דיאטה מדובר ומי ממליץ. בכתבה זו, נדבר קצת על נושא “דיאטת הדגים” באופן כללי, כמו גם נרד לרזולוציה קצת יותר מעמיקה לגבי דג הטונה.

מה הסיפור של דג הטונה?

נתחיל אפוא עם דג הטונה. אם נשאל, “דג טונה ערך תזונתי“, איזו תשובה נקבל? ובכן, לפני שנענה על כך נציין שמדובר בדג, שבאופן מפתיע, נחשב בעיני אנשים מסוימים כטורף על. כלומר, דג הניזון מדגים טורפים אחרים. דגי הטונה חיים באוקיאנוסים וימים ריבם, לרבות הים התיכון וים סוף. מעבר לכך, מדובר בדג גדול שיכול להאריך מטר באורך שבין מטר לשניים וחצי כאשר משקלו יכול להגיע גם עד חצי טון. עובדה מפתיעה נוספת, דג הטונה יכול לחיות עד גיל 150. ואילו בגיל מבוגר בשרו נחשב קשה לאנשים מסוימים על כן הנוהג הוא לצוד את הדג בגיל צעיר, במשקל 50 עד 150 קילוגרמים.  יש שיגידו כי דג הטונה נחשב לאחד הדגים המומלצים, עקב מידת תכולתו בחומצות שומן בלתי רוויות ועקב כך שאיננו עשיר, באופן יחסי, בכולסטרול. באם מוצאו של דג הטונה נחשב לצפוני יותר, אפשר שיכיל יותר חומצות אומגה 3.

מה לגבי הערך התזונתי של דג הטונה?

יש לציין סוגי דגי טונה רבים, המיועדים לאכילה, עוברים הליך המלחמה ושימור במי מלח או שמן. ולאחר מכן, נמכרים בקופסאות שימורים. זה כשלעצמו אינו אמור לפגוע בערך התזונתי. יש לציין שבמקרים מסוימים השמן המאחסן את דג הטונה הוא שמן סויה, ואלו הנמנעים מכך יכולים להתוודע לחומר העוטף את הטונה בפחית שימוריו. ברמת הערך התזונתי (בממוצע, ועל פי כתבה שמצאנו ברשת),  יש לנו פר 100 גרם:

  • 184 קלוריות 
  • 49 מיליגרם כולסטרול
  • 3.9 גרם חומצות שומן  לא רווי
  • 29.1 גרם חלבון
  • 6.28 גרם שומן

מה אומרים תזונאים שונים אודות אכילת דגים?

קרדיט תמונה: pixabay

יש לציין, שיש תזונאים הטוענים כי אכילת דגים יכולה להיטיב עם הבריאות ברוב המקרים. זאת עקב יכולתם של הדגים השונים להגיע עם עושר של חלבון, לרבות וויטמינים, ברזל ו-B12 אשר יכול לתמוך בפעילות תקינה של מערכת העצבים וכן הלאה. ישנם בעלי מקצוע שלא בהכרח יצליחו לספק ערכים תזונתיים מדויקים עבור חלק מהדגים, גם אם הם נפוצים. ישנם בעלי מקצוע אשר יטענו כי הדגים הכי נפוצים, קרפיון ונסיכת הנילוס נחשבים לבחירה פחות בריאותית מבחינתם, עקב תכול שומן גבוהה יחסית ואי הכלת כמות גבוהה מספיק לטעמם של חומצות שומן אומגה 3. יש לציין שלא דיברנו באופן אישי או אספנו דעות של תזונאים וכל המוצג כאן אינו מהווה מקור אמין או מוסמך לייעוץ רפואי.

למידע נוסף על מידע זה ואספקטים אחרים בתזונה המערבת דגים (לרבות איכויותיו של דג הטונה) ניתן ליצרו עימנו קשר.

 

דילוג לתוכן