המרענן החינוכי של 2023: התיכון החברתי עבר למשכנו החדש

שכן חדש הגיע לאזור, התיכון החברתי תל אביב- יפו שהוקם לפני כמעט שלוש שנים ופעל במרכז העיר- עבר השנה למשכנו החדש ביפו על גבול חולון – בת ים ובכך הופך לאופציה חינוכית ייחודית לנערות והנערים המעוניינים במסגרת אחרת.

תפיסת הלימודים החדשנית בתיכון החברתי שמה במרכז את התלמידים ומשתפת אותם במגוון תחומי אחריות בשגרת התיכון- בהחלטות לגבי תכני הלמידה שנעשית באמצעות פרויקטים חברתיים, באחריות האישית והאחריות החברתית של התלמיד בתיכון ובקהילה. משוחררים מלחץ המבחנים, במערכת שעות דינמיות, ללא צלצולים, לומדים התלמידים באווירה שמעודדת חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ומיומנויות חקר. הלמידה מתמקדת בהקניית ערכים חשובים שמיושמים בחיי היום יום כמו: מעורבות חברתית, איכות סביבה, סובלנות וקבלת השונה. 

בכיתות של עד 25 תלמידות ותלמידים, שני המחנכים של הכיתה יוצרים קשר אישי משמעותי המאפשר הכרות מעמיקה עם החוזקות והחולשות של כל תלמיד ועם תחומי העניין שלהם. הקבוצות קטנות ואופני הלמידה המגוונים מקדמות דיאלוג ושיח. ההערכה של ההתקדמות נעשית על בסיס תוצרים של פרויקטים ותהליכי הערכה מקדמת למידה. 

התיכון החברתי אולפן. קרדיט תמונות: יח”צ

בתיכון החברתי פועלות מגמות פורצות דרך – סאונד והפקה מוזיקלית, אקו-חקלאות אורבנית ותקשורת חברתית. המגמות משלבות למידה עם התנסות מעשית המעניקים לתלמידים כלים ומיומנויות רלוונטיות למציאות המשתנה תדיר.

במסגרת מגמת סאונד פועל בבית הספר אולפן הקלטות. האולפן מתפקד כעסק אמיתי שאותו מובילים תלמידי המגמה ואף מקבלים בו שכר על עבודתם. התלמידים לומדים לעבוד עם אמנים ואנשי מקצוע, ניהול לוחות זמנים, רכישת ציוד ולוקחים חלק פעיל ביצירה והוצאה לפועל של פרויקטים. עבור המגמה הוקם במבנה אולפן חדש ומשוכלל מול הנוף המרהיב לים. 

במגמת אקו חקלאות החניכים לומדים ומתנסים ביצירת מערכות אקולוגיות מתוך תפיסת הקיימות. במסגרת המגמה הילדים לומדים שימוש במשאבים העירוניים לגידול מזון, יצירת סביבה ירוקה ומקבלים חינוך למודעות אקולוגית. שילוב הלמידה העיונית בחקלאות, עירוניות וסביבה יחד עם התנסות פעילה בסדנה העמלנית ומחוץ לבית ספר נותנים כלים ממשיים להתמודדות עם האתגרים הקיומיים של עידן זה. על הגג הבית הספר הוקם מתחם חדש של המגמה בניסיון להשתלב בנוף האורבני החדש ובשכונה החדשה. 

התיכון החברתי תל אביב יפו. קרדיט: יחצ

במגמת תקשורת חברתית התלמידים לומדים להשתמש ברשתות החברתיות, צילום ועריכה, ובנוסף עוסקים בניתוח וביקורת בעיות חברתיות אקטואליות בתחום התקשורת. לימודי המגמה מתמקדים ביצירת תכנים באמצעות כלים מגוונים כגון צילום, סאונד וכתיבה ופרסומם בקמפיינים בפלטפורמות הניו מדיה. בימים אלו מוקם סטודיו חדש למגמה עם ציוד מתקדם.

במיקום החדש ממשיך התיכון לפעול לפי ערכיו שהם חיבור לקהילה, מעורבות חברתית ואיכות סביבה. יחד עם המעבר המרגש ליפו בתיכון מדווחים גם על צמיחה ופתיחה של כיתות נוספות

התיכון החברתי אקו חקלאות. קרדיט: יחצ

אלעד פלג, מנהל משותף בתיכון החברתי: “אמנם המעבר ליפו לא היה ביוזמתנו אלא עקב אילוצים עירוניים, אבל עיריית תל אביב העמידה לרשותנו חלופה מדהימה ואנחנו כבר מזהים את הפוטנציאל הטמון במעבר ליפו. התיכון גדל מאוד בשנתיים האחרונות מאז שנפתח וכל שנה מצטרפים עוד ועוד חניכים חדשים שזה מרגש, משמח ומניע את העשייה החינוכית שלנו קדימה. המעבר ליפו מזמן לנו מפגש והיכרות עם סביבה חדשה המאפשר לייצר מעורבות קהילתית בשכונה על ידי פעילויות חברתיות מחוץ ובתוך התיכון. כל אלו יחד עם הכיתות החדשות שנפתחו בתיכון- אפשרו לנו לפתוח את השנה החדשה בסימן התחדשות ודרך חדשה ואנחנו תמיד פתוחים ושמחים לקבל חניכים חדשים  למרחב החינוכי, הלימודי והחברתי שלנו”.

דילוג לתוכן