הנדסאי חשמל – איפה כדאי ללמוד?

צעירים רבים בוחרים ללמוד הנדסאי חשמל בגלל שפע אפשרויות התעסוקה, השכר המשתלם והיציבות התעסוקתית בתחום. בוגרי הנדסאי חשמל מקבלים תעודת חשמלאי מוסמך מיד בסיום הלימודים, ולאחר שנת ותק וניסיון חל שדרוג אוטומטי בדירוג שלהם והם מקבלים חשמלאי ראשי.

כדי לקבל דיפלומת הנדסאי חשמל יש ללמוד במכללה או בבית ספר מקצועי להכשרת הנדסאים. הבחירה היכן ללמוד אינה פשוטה מאחר ויש מכללות רבות ברחבי המדינה, לכן כדאי להתייחס לפרמטרים כמו מיקום המכללה, מקום מגורים של הסטודנט, שכר לימוד נדרש, משך הלימודים, אפשרות ללימודים במסלול ערב לאנשים עובדים, תנאי קבלה, תעודות והסמכות מקצועיות לבוגרים, תוכנית לימודים והכוונה תעסוקתית לבוגרים.

איפה כדאי ללמוד הנדסאי חשמל – פרמטרים שיסייעו לכם לקבל החלטה נכונה

לאחר שבדקתם מה זה לימודי הנדסאי חשמל והחלטתם כי ברצונכם לקבל דיפלומה המבטיחה לכם שפע אפשרויות תעסוקה ויציבות תעסוקתית לאורך שנים, עליכם לקבל החלטה היכן ללמוד. הפרמטרים החשובים ביותר לבחירת מוסד הלימודים הם:

  • מיקום המכללה – אם אתם גרים בצפון הרחוק אין טעם ללמוד במכללה הנמצאת בדרום או בירושלים בגלל הנסיעות הממושכות, עלות וזמן הנסיעה למכללה ועוד. ברוב המקרים כדאי לבחור מכללה מקצועית ואיכותית במרכז הארץ, ולמעשה רוב המכללות המובילות ממוקמות במרכז הארץ, בדרך כלל במרחק קצר מהרכבת או מתחנות האוטובוס. בין המכללות המוכרות בהן תוכלו ללמוד הנדסאי חשמל ניתן למצוא את מכללת אתגר (יש סניפים נוספים בערים אחרות), המכללה למינהל, מכללת אורט, מכללת עתיד והנדסאים תל אביב. תנאי הלימוד בהנדסאים תל אביב הם בסטנדרטים גבוהים והקמפוס ממוקם בצפון תל אביב, במרחק קצר מתחנת הרכבת וממחלף רוקח.
  • תוכנית הלימודים – כל מכללה מציעה תוכנית לימודים מעט שונה, לכן לפני שאתם נרשמים למכללה זו או אחרת כדאי לעיין בתוכנית הלימודים ולבדוק אילו מקצועות יש בסילבוס ומהו הידע שמקבלים. מומלץ ללמוד במכללה המציעה קורסים מעמיקים בתחומים רלוונטיים להתפתחויות האחרונות בתחום החשמל והאנרגיה, לדוגמה אנרגיות מתחדשות, אגירת אנרגיה וכו’.
צילום: pexels
  • מרצים ורמת הלימודים – כאשר בוחרים היכן ללמוד הנדסאי חשמל יש להתייחס גם לרמת הלימודים במכללה ולאיכות סגל ההוראה. כמו כן, כדאי לעיין בסילבוס, להשוות מקצועות ונושאי לימוד בין המכללות השונות, ויש לבדוק איזה תעודה מקבלים בסיום הלימודים.
  • לימודי יום/ערב – חלק מהמכללות, בהן גם הנדסאים תל אביב, מציעות לימודי הנדסאי במסלול ערב, המסלול מתאים לאנשים עובדים, לאימהות ועוד. לימודים במסלול ערב נמשכים שנה נוספת, כלומר שלוש שנים במקום שנתיים במסלול בוקר.
  • תנאי קבלה – בחירת המכללה מושפעת גם מתנאי הקבלה, עליכם לבדוק את התנאים הנדרשים בכל מכללה בנפרד.
  • שכר לימוד – פרמטר חשוב לבחירת מוסד הלימודים, כדאי לבדוק מראש האם יש אפשרות לקבל מלגה, להשתמש בכספי הפיקדון וכדומה.

קריאת חוות דעת

אנו חיים בעידן האינטרנט, לכן כדאי להיעזר בחוכמת ההמונים ולקרוא חוות דעת וביקורות על המכללות השונות. מומלץ לקרוא גם ביקורות של סטודנטים שלמדו במכללה המתאימה לכם, וחשוב לבדוק היכן הבוגרים השתלבו בעבודה והאם המכללה הציעה להם הכוונה תעסוקתית.

שירותים הניתנים לסטודנטים

לימודי הנדסאי חשמל במרכז מתאימים לרבים מהצעירים מכל רחבי המדינה, לא רק לתושבי תל אביב, רמת גן והסביבה. באזור המרכז יש שפע מכללות מובילות, והמרצים הטובים ביותר מלמדים בהן.

כמו כן, כאשר בוחרים היכן ללמוד הנדסאי חשמל חשוב לבדוק אילו שירותים נלווים המכללה מציעה לסטודנטים ולבוגרים, למשל מעבדות מחקר משוכללות, סיורים, שיתופי פעולה עם חברות מובילות במשק, הכוונת תעסוקתית, סיוע במלגות ובחומרי לימוד, ספרייה עם מכונות צילום ועוד. יש להתייחס גם לחוויית הלימודים במכללה ולבדוק האם יש קפיטריה, מסעדות ומרכזי קניות קרובים ועוד.

דילוג לתוכן