התחדשות עירונית: 237 דירות ייבנו ברמת אביב

התוכנית למתחם שמעוני 27-29 בתל אביב, ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וחברת עמידר, כוללת את התחדשותם של שני מבנים, אשר ידועים כ”בית זוגות צעירים” ותוכננו בסגנון הברוטליסטי על ידי אדר’ יצחק פרלשטיין. המבנים נבנו בשנת 1963 בהתבסס על רעיון “השיכון לדוגמא”, כאשר אלו יועדו לאגף השיכון במשרד העבודה. ברבות השנים המבנים עברו לבעלות משרד הבינוי והשיכון, ושימשו כדירות דיור ציבורי, בניהול של חברת עמידר. עד היום, שני שלישים מהדירות במתחם משמשות כדיור ציבורי.

התוכנית מציעה בנייה של 237 יחידות דיור חדשות, המהוות תוספת של 161 יחידות דיור לאלו הקיימות, וזאת תוך שמירה על התחדשות המבנים בהתאמה לבינוי האופייני בשכונת רמת אביב, כחלק ממגמת ההתחדשות העירונית בשכונה.

התוכנית מציעה לקבוע את המבנה הצפוני לשימור ולאפשר בו תוספת בינוי של שתי קומות וחצי בהתאמה לבינוי הקיים תוך כדי חידושו והתאמתו לצורכי הדיור המודרניים.
המבנה הדרומי מיועד להריסה ובמקומו מתוכנן מבנה בן 16 קומות השומר על מאפייני הבינוי של שכונת רמת אביב ותואם לעקרונות תכנית המתאר הכוללנית של תל אביב.

הוועדה המחוזית בהחלטתה קבעה את השטח שמצפון למבנה לשימור כשטח ציבורי פתוח על מנת לתת מענה ציבורי ולשמור על עצים בוגרים קיימים.

קרדיט: בר אוריין אדריכלים.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר’ ארז בן אליעזר: “מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית שבאה לשמר מבנה בעל איכות אדריכלית גבוה המיצג את אופי הבניה ההיסטורי של רמת אביב כל זאת תוך הקמת מבנה מגורים הכולל מסחר שכונתי”.

מנכ”ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: “התכנית למתחם שמעוני שאושרה להפקדה, גובשה תוך התייחסות כוללת לדיירים הקיימים, לתושבי השכונה ולסביבתה. התכנית מהווה דוגמא לאופן שבו ניתן לקדם שימור האופי המרחבי והקהילתי, הגדלה משמעותית של מלאי הדיור בשכונה ותיקה ובנייתן של דירות חדשות באיכות חיים מודרנית, באמצעות תכנון נכון של התחדשות עירונית. קידום התכנית דרש שיתוף פעולה של גורמים רבים, והגעתה לנקודה זו היום מעידה על הצלחתו”.

קרדיט: בר אוריין אדריכלים.

סמנכ”ל נכסים וחברות, משרד הבינוי והשיכון, נתנאל לפידות: “חידושן של דירות הדיור הציבורי, כחלק מפרויקט רחב היקף זה, זו רק דוגמה אחת למגמת החידוש ושיפור האיכות של הדירות במלאי הדיור הציבורי שמקדם משרד הבינוי והשיכון. רכש דירות, שיפוץ וחידוש מוחלט של הדירות הקיימות במאגר, מקודם מתוך מדיניות שדואגת לזכויותיהן ורווחתן של המשפחות בדיור הציבורי, והוא מאפשר להן איכות חיים מיטבית בדירות חדשות ובסביבות מגורים טובות וראויות, וזאת בכדי לתת למשפחות הזדמנות של ממש לשפר את מצבן”.

דילוג לתוכן