טיפים לניהול זוגיות פתוחה

מערכת יחסים פתוחה אינה מונוגמית, כלומר שני בני זוג מסכימים שכול אחד מהם יכול לקיים יחסים אינטימיים מיניים או רומנטיים עם אנשים אחרים. כדי שמערכת יחסים פתוחה תעבוד, חשוב שבני הזוג יקבעו לעצמכם כמה כללים וגבולות, ובעיקר שיהיו כנים לגבי הצרכים שלהם ויתקשרו אותם באופן ברור.

איך גורמים לזוגיות הפתוחה לעבוד?

כאשר אתם מחליטים לקיים מערכת יחסים פתוחה, מומלץ לבצע כמה התאמות כדי להבטיח שהקשר הזוגי שלכם יישאר בריא. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לפתוח את הזוגיות מבלי לפרק את הזוגיות שלכם.

1. להגדיר כללים וגבולות 

מערכת יחסים פתוחה יכולה להיות בריאה רק כאשר שני בני הזוג מסכימים לכך ומוכנים לגבולות ולציפיות שהגדירו לעצמם מראש.

מבחינת הצבת הגבולות, חשוב לזכור שאין מערכת ספציפית נכונה ולא נכונה. כל זוג עשוי להציב לעצמו גבולות שונים המתאימים לו. למשל, זוג אחד יכול להחליט שמערכת יחסים חיצונית תהיה מינית בלבד, בעוד שזוג אחר עשוי להיות פתוח גם ליצירת קשרים רגשיים. 

2. לשמר תקשורת ברורה

כל מערכת יחסים זקוקה לתקשורת טובה על אחת כמה וכמה כשמדובר במערכות יחסים פתוחות, שבהן חשוב עוד יותר להבהיר את הציפיות וגבולות. אף אחד לא קורא מחשבות! לכן, אם אחד מכם רוצה או לא רוצה משהו, חשוב לדבר על זה. לדוגמה, אם אתה מקנא בבן הזוג החדש שלה, חשוב שתספר לה על כך במקום להסתיר את רגשותיך.

כאשר אחד מבני הזוג מוצא את עצמו מסתיר מידע או רגשות מבן הזוג האחר, זה עשוי להיות סימן לכך שצריך לבצע שינוי כלשהו במערכת היחסים. זוגות רבים לא רגילים לרמת תקשורת גבוהה שכזו וגם לא קל להסתגל אליה. לכן, פנייה למטפל זוגי יכולה לעזור בתרגול תקשורת פתוחה. 

קרדיט תמונה: depositphotos

למעבר לאתר  – לחצו כאן>>

3. להיות כנים עם עצמכם

כדי לפעול במערכת יחסים פתוחה ובריאה אתם צריכים להיות לגמרי כנים לגבי הרגשות שלכם. למשל, אולי אתם משוכנעים שלא אכפת לכם אם בן הזוג היקר שלכם יקיים אינטראקציה עם בני זוג אחרים, אבל כשזה מתרחש בפועל, זה עלול לשבור את ליבכם. מצב שכזה עשוי לנבוע פעמים רבות מכך שאחד מבני הזוג רוצה לקיים יחסים עם אחרים, ובן הזוג השני מסכים לכך בלית ברירה, רק כדי לא לפרק את מערכת היחסים.

אם בן זוג מסכים לפתוח את מערכת היחסים רק כדי לא לאבד את בן הזוג שלו, יתכן שהקשר הפתוח לא יהיה בריא עבורכם. 

4. לקבוע קווים מנחים לצרכי בטיחות

כאשר אתם מחליטים שכל אחד מכם יכול לקיים יחסי מין עם אנשים אחרים, תצטרכו לשקול את השימוש באמצעי המניעה ואת הדרכים למניעת הידבקות בזיהומים המועברים במגע מיני. אחרי הכול, הסיכון עולה ככול שאדם נכנס למערכות יחסים עם בני זוג רבים יותר. לכן לכול אחד מכם צריכה להיות תוכנית שתגן עליכם.

 

דילוג לתוכן