טיפים לצילום סטודיו

סטודיו לצילום מציע תנאים אופטימליים לצילום אנשים, מוצרים, תכשיטים, בוק, פריטי אופנה ועוד. בסטודיו ניתן לשנות את הרקע בקלות, לשלוט בתאורה, לבחור קונספט מנצח ולהתאים את הסטודיו למטרת הצילום. צלמים מקצועיים בעלי סטודיו מאובזר מציעים מעטפת שירותים רחבה, החל מצילומי משפחה וילדים, דרך צילומי תדמית או פורטרט ועד צילומי אופנה, מוצרים, מזון ותכשיטים.

בהתאם לסגנון ולמטרת הצילום, צוות הסטודיו מכין את המקום לקראת יום הצילומים. הצילומים מתוכננים מראש ובהתאם לסגנון הצילום מגיעים אנשי הפקה נוספים מעבר לצלמים והעוזרים שלהם, לדוגמה מעצבי שיער ומאפרים הנדרשים לצורך צילומי פורטרט, הפקות אופנה, צילומי נשים בהריון, צילומי משפחה וכו’. כל סגנון צילום הנערך בסטודיו דורש היערכות מעט שונה מבחינת ציוד, רקע ותפאורה, תאורה, מצלמות ועדשות, בחירת אפקטים, אביזרים נלווים וכיוצא בזה.

מהם הפרמטרים החשובים ביותר בצילומי סטודיו?

כל צלם סטודיו מקצועי יודע כי התאורה היא הדבר החשוב ביותר כאשר מצלמים אנשים או מוצרים בסטודיו המאובזר. בעזרת תאורה נכונה ניתן לשנות את תוצאות הצילום, לבחור אווירה המתאימה למטרת ולסגנון הצילום, ליהנות ממשחקי אור וצל כדי להפיק צילומים מרהיבים ומקוריים, להאיר היטב מוצרים ועוד.

צלם סטודיו מקצועי מכיר טכניקות קלאסיות ומתקדמות בתחום התאורה, יש לו ציוד מקצועי המאפשר לו לבחור בתאורה הנכונה ביותר לצילום. הצלם יכול לפזר פלאשים וגופי תאורה ברחבי הסטודיו כדי להשיג את האפקט הרצוי מבחינת חוזק אור, הצללות, ולבחור נכון זוויות אור על אובייקט הצילום כדי להשיג אפקט מקורי כמו צילום קונטרסטי המבטיחה תוצאה דרמטית וייחודית.

בחירת רקע

בסטודיו המאובזר ניתן לשנות ולהחליף את הרקע בקלות, ניתן לצלם עם מסך ירוק כדי להשתיל רקע מאוחר יתר בעזרת תוכנת גרפיקה כמו פוטושופ או תוכנה מתקדמת אחרת. את הרקע בוחרים בהתאם לסגנון ומטרת הצילום, אם מצלמים מוצר כמו תכשיט, אבן חן יקרה או יהלום, מוצר תעשייתי לקטלוג או לצרכי תדמית ופריטים אחרים, לרוב בוחרים רקע ניטרלי ואחיד.

כאשר מצלמים מוצר קטן לרוב משתמשים בטכניקות מתקדמות כמו קופסת אור עם קירות בד לבן, וכאשר מצלמים מוצר גדול כמו תנור אפייה, מכונת כביסה או אופנוע, לרוב מתקינים בד גדול על הקיר אך ניתן ליישם טפט או רקע צבעוני מודפס, ואפשר לצלם את המוצר כאשר ברקע מופיע הקיר של הסטודיו, כל עוד יש לקיר טקסטורה מעניינת התורמת להדגשת האובייקט ולמטרת הצילום.

מצלמות ועדשות 

בסטודיו מקצועי לצילום יש ציוד צילום מגוון הכולל מצלמות מתקדמות ומשוכללות, פלאשים, גופי תאורה, עדשות צילום המתאימות לסגנונות צילום שונים, חצובות ועוד. ציוד צילום עולה הרבה מאוד כסף, והצלם חייב להשקיע משאבים רבים כדי לרכוש מצלמה מתקדמת כמו DSLR, עליו לרכוש עדשות מיוחדות כמו עדשה ייעודית לצילום פורטרטים, עדשה מתקדמת ואיכותית לצילומי מאקרו, עדשות קבועות המבטיחות צילומים חדים ואיכותיים, עדשות זום ועוד.

איך ניתן לקחת צילום סטודיו לשלב הבא?

כדי להקים סטודיו לצילום וליהנות מקריירה טובה ומלקוחות רבים חשוב ללמוד קורס מקצועי ויש להשקיע בציוד איכותי. צלם חובב או צלם מקצועי בתחילתם דרכם המעוניינים להקים סטודיו ולהתמחות בצילומי סטודיו כמו צילום פורטרט, תינוקות, בוק, תדמית ומוצר, חייב לרכוש ידע ומיומנויות בתחום, לכן מומלץ להירשם למסלול לימודי צילום סטודיו בבית ספר מקצועי לצילום. במהלך הקורס רוכשים ידע מעמיק ומקיף כמו צילום פורטרטים, עיבוד תמונה, צילומי וידאו, אופנה, מוצר, משפחה וכו’. במהלך הקורס רוכשים ידע עיוני ומעשי, מתרגלים, זוכים לביקורות בונות ומתנסים בעבודה בסטודיו מקצועי.

דילוג לתוכן