איך להקל על כאבי גב תחתון?

הגב התחתון מוגדר כאיזור בגב הנמצא מתחת לצלעות. והוא האיזור הנפוץ בגב המועד לכאבים. לעיתים כאב שמקורו בגב התחתון עשוי להקרין על מקומות נוספים כגון על הרגליים או האגן. סוגי הכאבים בגב מגוונים החל מכאבים עמומים המציקים כל הזמן, עד לכאבים המרגישים כמו שריפה והמשך בכאבים חדים חזקים ופתאומיים. הכאבים יכולים לנבוע מסיבות רבות אם זו פריצת דיסק, אם זו פציעה שנגרמה עקב תנועה לא נכונה או העמסת משקל כבד. אולם לרוב הסיבה המדויקת לכאבים אינה ידועה.

כשתגדל תבין

ילדים רבים ראו את המבוגרים בחייהם, הורים או סבא וסבתא נאנחים על כאבי גב, ולא הבינו על מה הרעש, אבל לצערנו פה מתקיים הביטוי “כשתגדל תבין” במשמעותו הפחות רצויה, כאבי גב בדרך כלל פורצים לראשונה בעשור הרביעי והלאה בחיים. וכמובן הם אינם פורצים משום מקום, אלא אז מגיעים לידי הביטוי כואב חוסר התיחזוק הנכון של הגב בשנים הצעירות יותר 

שרירים חלשים

אנשים שאינם משלבים בשגרת חייהם פעילות גופנית ספורטיבית או אחרת המביאה לחיזוק השרירים מועדים יותר לכאבי גב שנפוצים יותר בקרב כאלה בעלי שרירים חלשים, לעומת זאת אנשים השומרים על כושר גופני סובלים פחות מכאבי גב. 

עומס על הגוף

עומס על הגוף, אם זה עומס פיזי של עודף משקל ואם זה עומס חיצוני בהרמת משקל כבד באופן תכוף עלולים להביא לכאבי גב

עישון

אם אתם מחפשים סיבה נוספת להפסיק לעשן, הנה: מעשנים מועדים יותר לכאבי גב תחתון! השיעול הרב כתוצאה מהעישון משפיע לרעה על הסיכון לפריצת דיסק בגב. 

אז מה עושים?

הדבר החשוב ביותר הוא הגוף שלנו, לגב שלנו אין חלק חילוף… לכן חשוב לשמור עליו, לדאוג לאורח חיים בריא, לשמור על משקל תקין, להקפיד על מנחים נכונים בעת ישיבה ועמידה כדי למנוע נזק מצטבר לגב, אלו מאיתנו העוסקים בפעילות גופנית כגון ספורטאים שיש להם מדרסי ספורט או חיילים, כדאי לדעת שניתן להתאים מדרסים לחיילים אלו מדרסים לנעליים שיפחיתו את העומס המוטל על הגב ויפזרו אותו בצורה נכונה. חשוב לשין לב גם להתאמת  מדרסים לבעיות כמו פלטפוס- הזנחה עלולה להביא ליציבה לא נכונה שתשפיע על הגב. 

דילוג לתוכן