טיפים מקצועיים בנושא תכנון מטבחים בבתים

אחת הסוגיות החשובות ביותר בבית היא תכנון מטבחים. אם אתם מעוניינים לגבש בביתכם מטבחים כפריים מעוצבים מן המעלה הראשונה, במקבץ טיפים זה תוכלו ללמוד כיצד עושים זאת. אנו נתרכז בנושאים חשובים כמו עיצוב בסיסי לחדר, קביעת הגוונים שלו, ליטושים ועידונים ובחירת פרספקטיבה נכונה לרכיבי המטבח.

טיפ לגיבוש עיצוב בסיסי עבור המטבח

על מנת להצליח לגבש עיצוב בוטיק במטבח, מאד מומלץ לבחור ונסחה דקורטיבית מגובשת. בדרך כלל, כשבוחרים דלתות ארון עם פיתוחים וגילופים, הן מגיעות עם מסגרות ארון מעוגלות או גליליות, ולצד זאת – משטחי עבודה מסותתים וחרוטים בקצה. אם בוחרים בעיצוב בו דלתות הארון חלקות, הן משתלבות עם משטח עבודה מלבני חלק, רצוי משטח קרמי דק. כמו כן יש להתאים את שולחן פינת האוכל, כסאות בר ואיים לעיצוב המטבח.

טיפ לגיבוש גווני המטבח

בדרך כל, ניתן לבחור בין תבנית גונית ממטבחים עץ מלא או צבעים היקפיים כמו כתום או אדום. מנגד, ניתן לבחור מטבח בצבע לבן, או לבסס אותו על צבע שמנת, ירוק בהיר ואפילו לבן משולב שחור – ובכך ליצור מראה דו גוני מנוגד. מאד מומלץ לבחור את הגוונים בהתאמה לצורות של המוצרים אשר למדתם לבחור בטים הקודם. מומלץ לעבוד עם הדמיית מחשב של חנות מטבחים על מנת למצוא את שילוב הצבעים המתאים לכל צורת מטבח אשר בחרתם.

טיפ למיקום מוצרי המטבח בתוך החלל של החדר

מומלץ לוודא כי בהדמיית המחשב שאתם בודקים ישנו מקום להציב מקרר, תנור כיריים ומדיח בודקים זאת באמצעות מגרעות חור במרכז התקני האחסון או בצדן – אשר נראות בצורה של המכשירים הללו ובמידותיהם. כאשר אין עיצוב עם הכנה, המשמעות הטמעת מכשירי חשמל היא תכנון מחדש של מבנה המטבח, וזה עשוי להיות מורכב לא פחות מאשר לעצב אותו בפעם הראשונה. מוטב להימנע מכך.

טיפ לגיבוש פרספקטיבה נכונה בחלל המטבח

אם החדר שאתם מייעדים להיות מטבח בהתאמה אישית הוא חדר גדול, מומלץ שכל ידית ארון, מסגרת ארון, מדף או מגירה, וכן משטח העבודה שלכם יהיו עבים וגדולים. אם המטבח קטן הם צריכים להיות דקים וקטנים. בכך, אתם משלבים פרספקטיבה נכונה בחלל המטבח ומתאימים לגודל שלו את האביזרים הנדרשים אשר לא יבלטו או ייראו קטנים מדי מאידך.

דילוג לתוכן