יוצא לדרך מתחם התחנה המרכזית בת”א: 600 יח”ד + 60 אלף מ”ר תעסוקה ומסחר

כ-600 יחידות דיור וכ-60 אלף מ”ר בשטחי תעסוקה: לא הוגשו התנגדויות לתב”ע למתחם הגדול ביותר בתחנה המרכזית הישנה, השבוע יחלו עבודות ההריסה לבניין “להב” שבמתחם.

התקדמות תכנונית משמעותית בפרויקט במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב של החברות לוינשטין ושיכון ובינוי. התב”ע לאישור המתחם המרכזי בפרויקט (מתחם 1) צפויה להיות מאושרת בקרוב, לאחר שלא הוגשו התנגדויות לתוכנית. עפ”י התב”ע, יהיה ניתן לבנות במתחם זה כ-600 יחידות דיור וכ-60 אלף מ”ר בשטחי תעסוקה. עם אישור התוכנית יוסרו המגבלות להוצאת היתרי בנייה במתחם.

מדובר במתחם 1 – “מתחם בת שבע” – אחד מארבעה מתחמי איחוד וחלוקה שאושרו בתוכנית בפברואר 2020 ושמכוחם ניתן לאשר תוכניות מפורטות בסמכות ועדה מקומית בלבד. כאמור, למתחם זה לא הוגשו התנגדויות. בנוסף, יחלו השבוע עבודות הריסה של המבנה המרכזי  במתחם, מבנה “להב” – מבנה בן 3 קומות, אשר הוקם ב- 1949 ושימש בעיקרו את חברת להב, המבנה פונה בשנים האחרונות משוכריו.

לדברי שאול לוטן, מנכ”ל ובעלים קבוצת לוינשטין: “המתחם נמצא בלב רובע האומנויות החדש של תל אביב המשתרע על שטח של כ- 80 דונם, שבמרכזו משכנה החדש של להקת בת שבע. הרובע החדש יתאפיין בעירוב שימושים ויכלול מסחר, תעסוקה, מגורים, מבני ציבור ומוסדות חינוך. בנוסף, ייהנה הרובע מנגישות תחבורתית גבוהה, הכוללת את הרכבת הקלה ורכבת ישראל וכן שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל המחברים את המתחם לשדרות רוטשילד ולשכונות נווה צדק ופלורנטין. אני צופה ביקושים גבוהים במיוחד לפרויקט מצד רוכשי דירות ומשקיעים”.

פרויקט התחנה המרכזית בתל אביב של החברות לוינשטין ושיכון ובינוי, הדמיה משה צור אדריכלים (3)פרויקט התחנה המרכזית בתל אביב של החברות לוינשטין ושיכון ובינוי, הדמיה משה צור אדריכלים

לדברי תמיר כהן, מנכ”ל שיכון ובינוי: “ההתחדשות במתחם צפויה להפוך אותו לאחד ממרכזי המע”ר המתקדמים הכוללים מסחר, מגורים ומשרדים, וזאת כחלק מהמגמה לפיתוח והתחדשות דרום העיר והמשך פיתוח רצף אזור התעסוקה המטרופוליני של העיר תל אביב-יפו. המתחם החדש מתוכנן כך שיאפשר לזוגות צעירים, משפרי דיור והגיל השלישי ליהנות ממגורים המשולבים במקומות תעסוקה, פנאי, קולינריה ועוד. מרכזי הערים הותיקות, דוגמת תל אביב וירושלים, לא תוכננו בראשיתן לכלול גם מגורים, אך העדפות בטעם הרוכשים הביאו לשינוי תכנוני והיום אנחנו רואים יותר מתחמים מעורבי שימושים”.

במתחם קיימים שני מגרשים: באחד זכויות לבניית שטחי תעסוקה בהיקף כ-56,000 מ”ר, הכוללים 3 קומות מסחר מעל קומות חניון ומעליהם קומות משרדים. החברות מתקדמות עם התכנון למגרש שמבוצע על ידי משרד האדריכלים משה צור. במגרש השני החברות השלימו תכנון לבניית כ-600 יח”ד, מתוכן כ-117 יחידות דיור בהישג יד, וכן בניין משרדים בן 8 קומות. תכנון המגרש מבוצע על ידי משרד האדריכלים יסקי מור סיון והוא כולל גם מטלה ציבורית של שימור בית הבאר.

לוינשטין ושיכון ובינוי רכשו את מתחם התחנה המרכזית הישנה בת”א ביולי 2015 תמורת 560 מיליון שקל. שווי זכויות לוינשטין לבדה (50%) בקרקע על פי דוחותיה לרבעון השלישי של 2022 עמד על כ – 640 מיליון שקל.

תוכנית התחנה המרכזית הישנה בתל אביב בכללותה (תא/4321 מתחם השומרון – התחנה המרכזית) אושרה למתן תוקף בפברואר 2020 והיא כוללת בנייה של כ-1,333 יח”ד, כאשר כ – 138 יח”ד מיועדות לדיור להשכרה ארוכת טווח. בנוסף, התוכנית כוללת כ-150,000 מ”ר שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים, לצד שטחי ציבור נרחבים – בארבעה מתחמי איחוד וחלוקה נפרדים. החברות השלימו זה מכבר פינוי בהסכמה של מתחם התחנה ופעלו להקצאה של מגרשים ציבוריים, שטחים בנויים ציבוריים ושטחים פתוחים לטובת הציבור.

דילוג לתוכן