ליקויי בנייה קיימים כמעט בכל מבנה בין אם הוא מבנה חדש ובין אם מדובר בדירה יד שנייה- בבואכם להתחיל שיפוצים קלים בבית או פרויקט בנייה חדש- חשוב להקפיד על מספר דברים

בואו נדבר על חומרי בניין בעניין של שיפוץ דירה הוא תהליך של הגשמת חלום לשפר את איכות החיים ולהעלות את מראה הדירה למצב מיטבי. כאשר לקוחות שרוצים לתכנן עבודות שיפוץ מגוונות לביתם פונים לבעלי מקצוע ומתייעצים איתם, לרוב חשוב להם לקבל טיפים הוגנים ומקצועיים מבעלי ידע וניסיון כדי להפוך את המסע לחוויה נוחה. כאן נכנס הקבלן שיפוצים שעם כל כוונתו הטובה ועם כל המיומנות, היכולת המקצועית והניסיון בסך הכול עושה את עבודתו השגרתית.

זאת הסיבה שבעל הבית עצמו חייב להיות שותף עיקרי כבר בשלב התכנון דרך תהליך ביצוע הבנייה או השיפוץ וכמובן בעת גמר העבודה ושלב התשלום. הקבלן עשוי להציע כבר מלכתחילה תוכניות טובות וקלות ליישום, תוכניות שיעלו זול יחסית ויהיו גם נוחות לעבודתו כבעל מקצוע מתחום השיפוצים, ואולם אם תוכניות אלו אינן מתאימות לצרכינו או לחזון שאותו ראינו, רצוי להתערב במהלך התכנון, לנסות למצוא פתרונות ולא להתאכזב בגמר העבודה.

בנוסף, חשוב מאוד שכל אחד המביא קבלן שיפוצים לבנייה חדשה או לעבודות שיפוצים מקיפים לביתו הקיים יהיה מעורב באופן מלא וממשי בכל תהליך העבודה. פעמים רבות נוצר מצב של החלטות פתאומיות הנובעות ממקרים בלתי צפויים. למשל: אם במהלך השיפוץ תכננו לשדרג רק את ארונות המטבח ולהוסיף מספר אלמנטים דקורטיביים לצורך שיפור המראה והאווירה, אלא שאז התגלה, שצינורות האינסטלציה חלודים ומיושנים מאוד וכי בזמן הקרוב יהיה צורך להחליפם, הרי שהלקוח יהיה חייב לקבל החלטה מידית: האם לשפץ כעת רק על פי התוכנית הראשונית ולהשאיר את החלפת הצנרת למועד מאוחר יותר הגם שהדבר יהיה כרוך בעוד תקופת שינויים ושיפוץ או שמא לטפל בצנרת כבר בהזדמנות זו. החלטות מעין אלו חייבות להתקבל במשותף יחד עם קבלן השיפוצים המוסמך בתחום, שכן כלל לא בטוח שהוא מומחה גם בעבודות אינסטלציה או מערכת הביוב הביתית ומאידך, הלקוח אמור להחליט להרחיב מאוד את השיפוץ: גם להאריך את משך הזמן שלו, לסטות במידת מה מלוחות הזמנים המשוערים ובוודאי להוציא כסף רב שלא תוכנן. לכן, על בעל הבית להיות מעורב לחלוטין במהלך הפרויקט כולו ולהוות גורם מכריעה בהחלטות שונות שמתקבלות לגביו. בנוסף, חשוב לזכור כי תכנון התקציב המדויק הוא גם פרט משמעותי במיוחד בשלב הראשוני של תכנון פרויקט השיפוצים המלא. חשוב מאוד שלא לשכוח להשאיר כסף נוסף לשלב הבלתי צפוי, כלומר: בכל שיפוץ או בנייה עלול להיות מצב שבו יעלו בעיות או תקלות לא צפויות שידרשו תוספת של תקציב מידי. על מנת שלא להיות מופתעים או חלילה לשקוע במצב שבו העבודה נתקעה בגלל חוסר יכולת לשלם.

 

הכתבה בחסות big news

 

דילוג לתוכן