עבודות השדרוג של חניון הנתיב המהיר לת”א: נפתחו לשימוש 1000 מקומות חניה חדשים

משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מודיעים כי היום נפתח לשימוש החלק המרכזי של חניון הנתיב המהיר לת”א, בתצורתו המשודרגת. בשלב זה נפתחות לשימוש שתי הקומות הראשונות של חלק זה הכוללות כ – 1000 מקומות חניה. עבודות הביצוע להכפלת ושדרוג החניון ימשיכו מעתה בחלקו המזרחי והמערבי של החניון. במהלך העבודות החניון ימשיך לפעול כרגיל.

העבודות להכפלה ושדרוג של חניון הנתיב המהיר החלו בתחילת שנת  2020. הפרויקט כולל:

תוספת של קומת ביניים וקומה עליונה במבנה חניון על קרקעי  – 65,000 מ”ר ובסך הכול תוספת של 1,800 מקומות חניה כך שעם סיום העבודות יהיו בחניון כ 3800 מקומות חניה.

  • הקמת מבני מנוחה לנהגי התחבורה הציבורית והשאטלים
  • שדרוג מסוף התחבורה הציבורית
  • הטמעת מערכות שליטה ובקרת מבנה ומערכות עזר למשתמשי החניון
  • אפשרות להוספת קו שאטל מהחניון לאזור שד’ רוטשילד בת”א

הרחבת החניון היא אתגר מורכב, שכן החניון ממשיך לפעול כרגיל  בזמן העבודות. לנוחות המשתמשים ועל מנת להמעיט ככל האפשר את  סגירת  מספר החניות הזמינות, נבנה חניון נוסף זמני  לרשות המשתמשים, המכיל כ-850 מקומות חניה. חניון זה הממוקם דרומית לכביש 1 פועל לאורך כל תקופת העבודות, בד בבד עם החניון המרכזי. כמו כן נוסף שאטל פנימי הנע בין החניונים בתדירות גבוהה. בעקבות פתיחת חלקו המרכזי של החניון, חלים שינויים בסדרי החניה והשאטלים בחניון – על משתמשי החניון  לעקוב אחר השילוט וההסברה בחניון, באמצעות אתר / פייסבוק והמוקד הטלפוני  3633* של הנתיב המהיר.

העבודות להכפלת ושדרוג החניון מבוצעות ע”י הנתיב המהיר בע”מ בפיקוחה של חוצה ישראל. הפרויקט עתיד להסתיים בתחילת שנת 2023 .

דן שנבך, מנכ”ל חוצה ישראל: “אנו מתקדמים עם העבודות במרץ ופותחים כבר עתה את חלקו המרכזי של החניון כדי להקל על המשתמשים. הכפלת חניון הנתיב המהיר ושרותי השאטל והתחבורה הציבורית, יאפשרו לעוד אלפי אנשים להגיע בנוחות וביעילות לתל אביב ולירושלים, יקלו את העומס בכניסה למטרופולין ויפחיתו את זיהום האוויר.”

 

 

 

דילוג לתוכן