לקראת פתיחת שנת הלימודים: מוסדות חדשים של רשת פרח לחינוך מיוחד הוקמו בתל אביב

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”ב, ייפתחו לראשונה בתל אביב מוסדות חדשים לילדים עם צרכים מיוחדים של רשת פרח לחינוך מיוחד.

שנת הלימודים הקרובה תהיה שונה וטובה עבור ילדי החינוך המיוחד בתל אביב. בסוף חודש אוגוסט צפויים להיפתח בשכונת נחלת יצחק בתל אביב מעונות של רשת פרח לחינוך מיוחד: מעון שיקומי ומעון תקשורת. המעונות שיפתחו יתנו מענה לילדים בגילאי 0-3 עם מגוון רחב של לקויות וצרכים מיוחדים.

פרח הינה רשת שמפעילה מעל ל-20 שנה עשרות מסגרות חינוך מיוחדות בפריסה ארצית, בשיתוף הרשויות המקומיות, קופות החולים ומשרדי החינוך והרווחה. לפני הכול, המוסדות של פרח הם מוסדות חינוכיים בהם יש סדר יום ופעילויות חינוכיות שונות ומגוונות, אך כוללים גם תמיכה נרחבת של צוות טיפולי ופרא רפואי. הקמפוסים החדשים של פרח כוללים מעונות וגני תקשורת, שיקום, שפה, עיכוב התפתחותי, מוגבלות שכלית התפתחותית (מש”ה) ועוד. כמו כן, חלק מהקמפוסים של פרח כוללים בריכות הידרותרפית וחדרי טיפול חדשניים כמו חדר סנוזלן וחללים טיפוליים נוספים המסייעים בשיקום ובטיפול איכותי לכל ילד לפי צרכיו.

לאור העלייה בתחלואת הקורונה וחוסר הוודאות לגבי פתיחת שנת הלימודים הקרבה, הגעת רשת פרח לתל אביב תאפשר לילדי החינוך המיוחד והוריהם יציבות וודאות שכל כך נדרשות כיום. זאת לאחר שבשנה האחרונה הוחרגו מסגרות החינוך המיוחד ועבדו באופן כמעט מלא במשך הסגרים. הידיעה שיש מקום טיפולי המעניק מעטפת חינוכית קבועה שאינה פוגעת ברצף הלמידה וההתפתחות של הילדים מקלה על ההורים ונותנת להם עוגן בתקופה מורכבת זו.

משה שטיין, מנכ”ל פרח רשת לחינוך מיוחד: “אנו שמחים ומתרגשים לפתוח את שנת הלימודים בצמיחה והתחדשות של מוסדות פרח במקומות בהם לא היה עד היום מענה לילדי החינוך המיוחד. רשת פרח רואה חשיבות עליונה בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בחברה ובקהילה ובמתן טיפול אישי, מקצועי וחדשני שיביא להתפתחותם המיטיבית. אנו מאחלים שנת לימודים טובה ופורייה לכל ילדי פרח, ההורים והצוותים המסורים.”

דילוג לתוכן