מה עושים לאחר ירושת דירה – ואיך זה קשור לחברת פינוי דירות?

אם ירשתם דירה, לאחר השבעה תצטרכו להחליט מה אתם רוצים לעשות עם הדירה. המתבונן מהצד יכול מייד לראות את הפוטנציאל הכלכלי של זה. למשל ניתן להשכיר את הדירה וליהנות מהכנסה חודשית. ניתן גם למכור את הדירה ולקבל תמורתה סכום כסף נכבד. אפשרות אחרת היא לתת לאחד הילדים לגור בדירה או לעבור בעצמכם אם תרצו בזה. אך בפועל העניינים קצת יותר כבדים, או לפחות כך זה מרגיש לכם.

העניינים הופכים להיות כבדים מכיוון שיש צורך לפנות את כל החפצים שבדירה. אם תרצו למשל להשכיר אותה למישהו, לפעמים דברים בסיסיים כמו מקרר או מיטה יכולים להיות יתרון. אבל שום דייר אינו מעוניין בכל החפצים האישיים של הנפטר, כמו למשל בגדיו הישנים וכל מה שאגר במשך עשרות שנים. לכן עליכם לפנות את הדירה מהחפצים. עוד לפני שיורדים לפרטים של הפינוי וכל העבודה הכרוכה בזה, הדבר הברור הוא שאין לכם זמן לטפל בזה.

ולא רק שאין לכם זמן לטפל בזה, זה לא ממש מה שמטריד אתכם כרגע. אתם עדיין חווים את האבדן על הפטירה וכל כניסה לבית גורמת לכם צער. בוודאי לא תרצו לבלות שם ימים שלמים בעבודות מיון ועבודות סבלות וניקיון. אילו רק היה מישהו שיכל לעשות את העבודה בשבילכם…

האמת שכן יש מישהו שיכול לעשות את העבודה בשבילכם. ולא רק מישהו אלא צוות שלם המיומן במשימות אלו. בדיוק בשביל זה ישנן חברות המתעסקות בפינוי דירות בתל אביב. בין אם הכוונה שלכם לגור בדירה, למכור ולחלק את הכסף בין היורשים או למצוא דייר ולהשכיר את הדירה – חברת פינוי היא הכתובת הראשונה שאליה אתם צריכים לפנות.

מה עושים עם החפצים בדירה

מדובר בדירה שאדם התגורר בה במשך תקופה ארוכה, לפעמים אפילו עשרות שנים. במצב זה הדירה עמוסה בחפצים. ברובם אין לכם צורך, אך בסופו של דבר צריך למיין. בדרך כלל בדירת נפטר ניתן למצוא מעט חפצי ערך, אלו עשויים לכלול תכשיטים, מסמכים חשובים, כסף מזומן וכמובן גם דברים בעלי ערך רגשי. את אלו תרצו לשמור.

 

לאחר מכן ישנם חפצים שאין לכם צורך בהם, אך כן יש להם שימוש עבור אחרים. אולי חפצים שניתן למכור באתרי יד שנייה או לתרום לארגונים ונזקקים. לא מתעשרים מהדברים הללו ובדרך כלל זה לא מצדיק את זמן ההתעסקות שלכם בזה. ולבסוף ישנם גם חפצים שאין בהם שימוש והם פשוט מפונים לאתרי האשפה.

בשורה התחתונה צריך לבצע תהליך של מיון, וזה גוזל זמן רב. חשוב להדגיש שחברת פינוי מעניקה פתרון כבר לשלב המיון אשר עשוי לגזול מכם זמן רב. זהו חלק חשוב מאוד מהשירות של פינוי דירה. יתכן שאינכם מרגישים בנוח שאנשים זרים ימיינו עבורכם את החפצים, אך ניתן להגדיר קריטריונים למיון או לפקח עליו באופן אישי. רק חשוב להדגיש שיש להתנהל מול חברה מסודרת ואמינה, ולא סתם לשכור אנשים זרים לעשות זאת. לא תרצו שיגנבו לכם דברים, חשוב שזו תהיה חברה שאכפת לה מהמוניטין שלה.

אחת הסיבות העיקריות לדחיית הטיפול בדירה היא שלב המיון. אנשים לפעמים דוחים זאת בחודשים ואפילו שנים, וזה ממש לא דבר מומלץ. יש לכך שתי סיבות. הסיבה הראשונה היא שכל יום שעובר והדירה עומדת שוממת, הוא יום שבו הבלאי משתלט על הדירה. רהיטים וחפצים שונים סופגים לחות, עובש וריקבון מתחילים להשתלט. וגם מזיקים שונים גורמים נזק לדירה. אם יש משהו שהוא בעל ערך, אם תחכו הוא יהפוך לאשפה. אל תחכו ליום שיהיה לכם זמן לטפל בזה – השלום יגיע קודם, פשוט הזמינו חברת פינוי דירות בתל אביב שיעשו עבורכם את המיון.

דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שכל יום שעובר הוא יום מבוזבז. הדירה שקיבלתם בירושה יכולה להניב עבורכם דמי שכירות, למה שתתנו לה להירקב סתם?

תעשו חשבון ותבינו שהפתרון המתבקש הוא לפנות לחברת פינוי תכולת דירה לאחר ירושה. לחברות מסוג זה יש את המשאבים והיכולות להתמודד עם כמויות גדולות של חפצים כפי שאנו צפויים לראות בדירות מירושה. הן עושות זאת בזמן קצר ויכולות להעניק מענה גם למקרים של דירות בעלות רמה גבוהה של הזנחה.

בעצם אתם זוכים כאן לפתרון היקפי הנוגע לכל ההיבטים של הבעיה – תהליך מיון של החפצים, איסוף ופינוי לאתר פסולת, ניקיון הדירה ועבודות חיטוי, ולבסוף ביצוע תיקונים בדירה.

ומה למקרה שבו ירשתם דירה ונתתם לזמן לעבור? ובכן חבל שהמתנתם שנים, הדבר רק גורם להחמרת הבעיות. כמו כן כל יום שעבר הוא יום מבוזבז מכיוון שיכולתם ליהנות מדמי שכירות. אם זהו אכן המצב, מבחינת חברת הפינוי אתם יכולים לקבל פתרון גם עבור נכסים שעמדו מוזנחים במשך שנים.

כיצד מפנים דירה בתל אביב

הכל מתחיל בפנייה לחברת הפינוי וקביעת פגישה. הפגישה צריכה להיות בנכס עצמו על מנת שנציג החברה יוכל להתרשם מהיקף העבודה. כמו כן אל תשכחו להסביר מהם הצרכים שלכם מהפינוי; האם מדובר אך ורק בפינוי או האם תרצו גם שירותים נוספים. נציג החברה יוכל להסביר לכם בהרחבה על השירותים, אך חשוב שתסגרו את כל הפינות ולא תשאירו שום דבר פתוח. לבסוף, לאחר שקלול היקף העבודה והצרכים שלכם, הנציג יוכל לתת לכם הצעת מחיר. חשוב גם שלוח הזמנים יהיה כלול בהצעת המחיר.

אם הצעת המחיר מקובלת עליכם, תוכלו להוציא את הפינוי אל הפועל ביום שעליו הוחלט. ביום הפינוי החברה תופיע עם משאית פינוי ואנשי צוות מקצועיים לביצוע המיון והפינוי. רבים קצת מוטרדים מנושא הפינוי, הרי מי הם שיקבעו מה אתם צריכים או לא צריכים. ובכן, ניתן לקבוע קריטריונים למיון וניתן גם לפקח על זה באופן אישי.

יש לקחת בחשבון כי יתכן ובבית ישנם חפצים בעל ערך, כולל מסמכים חשובים. לכן הפקידו את המלאכה רק בידי חברה מוכרת הדואגת למוניטין שלה.

לאחר תהליך המיון מתחיל תהליך הפינוי. ברוב המקרים מדובר בעבודה פיזית מתישה של ממש, במיוחד כאשר צריך לסחוב חפצים רבים בחדרי מדרגות. הפינוי עצמו מתבצע לאתרי אשפה. בדקו מראש שהחברה מבצעת פינוי חוקי ומסודר.

בסופו של דבר כאשר הבית פנוי הוא עדיין נשאר עם שכבות קשות של לכלוך. ככל שהדירה עמדה ריקה יותר זמן, כך בעיות הלכלוך הן יותר חמורות. אין מדובר בניקוי רגיל. זהו ניקיון הנעשה עם חומרים אגרסיביים ונותן מענה לבעיות מיוחדות של אבנית, חלודה ומשקעים שומניים. ובמקרים רבים יש לצרף לחבילה שירותי הדברה ועבודות תיקונים.

מובן שלאחר השבעה אינכם בשלים להתמודדות עם עבודות פינוי. אך מצד שני לא תרצו לתת להזנחה לנצח ולכן כדאי לפנות לחברה המעניקה שירותי פינוי תכולת דירה. מחירי הנדל“ן בתל אביב גבוהים וברור שההשקעה קטנה בפינוי והשמשת הנכס היא הצעד המשתלם.

דילוג לתוכן