מתי נבצע בדיקת ראייה והיכן כדאי?

העיניים שלנו. הן לא רק ראי הנפש, אלא גם האיבר איתו אנו מתחברים לעולם הממשי. העיניים שלנו, אולי מובנות לנו מאליהן, אך על מנת שנוכל באמת לראות טוב ולאורך זמן, אנו חייבים לדאוג להן באופן קבוע, לגשת לבדיקת ראייה אחת לתקופה ולבצע אחר הנחיות רופא העיניים, או האופטומטריסט, באופן מלא ולא להזניח, אחרת, נגיע לגיל מבוגר ובעיות הראייה תחלנה לצוץ ולפגוע לנו באיכות החיים ובשגרת היומיום.

בדיקות עיניים הן בדיקות שגרתיות שאינן כואבות (במקרה של בדיקות מעט מקיפות, יכולות לגרום לעיתים למעט חוסר נוחות) וניתן לבצען בכל מקום בארץ, מאילת ועד דן.

מתי נבצע בדיקת ראייה?

על מנת לשמור על בריאות העין וראיה טובה (מה שנקרא 6/6), עלינו לשמור עליה באופן קבוע, עוד לפני שהגענו לגיל ש”אפשר להתחיל” ולכן נציין תדירות מומלצת לבדיקות עיניים לפי גילאים וזאת מתוך הנחה שאין לכם בעיות ראיה:

  • מגיל 20- 40 – שתי בדיקות כל 10 שנים.
  • מגיל 40-65 – בגיל 40 כדאי לעשות בדיקה מלאה ובהתאם לתוצאה שתתקבל תיקבע תדירות הבדיקות העתידיות.
  • מגיל 65 – יש לעשות בדיקת ראיה אחת לשנה, או מקסימום אחת לשנתיים (בהתאם למצב ובריאות העין).

כל אחת מבדיקות העיניים התקופתיות ניתן לעשות אצל כל רופא עיניים, או אופטומטריסט וכמובן גם שניתן לבצע בדיקת ראייה בתל אביב לאלו מכם שמתגוררים בעיר, או באזור המרכז, שכן, השירות בחנויות אופטיקה בתל אביב מהיר ומקצועי מאד ובעיקר מתאים לתושבי המרכז.

**חשוב לזכור כי מטרת בדיקות העיניים התקופתיות היא לאתר מבעוד מועד סימנים ראשונים לבעיות / מחלות ראייה, המאפיינות את הגילאים המבוגרים כמו למשל קטרקט, גלאוקומה וכדומה, או בעיות אחרות הנגרמות עקב חדירת גופים זרים לעין, או שהייה מרובה בשמש / פעילות יומיומיות ועוד. ככל שנאתר מוקדם יותר את הבעיה, כך נוכל לטפל בה במהירות וביעילות ובעיקר, למנוע החמרה של המצב.

מה חשוב לדעת על בדיקת ראייה בתל אביב?

אם אתם מתגוררים בתל אביב, מן הסתם יהיה נוח לגשת אל אחת מחנויות האופטיקה בתל אביב, על מנת לבצע את הבדיקה ורצוי לתאם תור/ פגישה מראש, כך יוכל האופטומטריסט לפנות את הזמן עבורכם ועבור ההנחיות שתקבלו לאחר תוצאות הבדיקה, ברוגע ובנחת.

בדיקות ראייה בתל אביב
בדיקת ראייה. צילום: יח”צ

כיצד מתבצעת בדיקת ראייה בתל אביב?

אין זה משנה אם אתם עושים בדיקת ראיה בתל אביב, אצל רופא העיניים בקופת החולים או אצל אופטימיטריסט מוסמך בחנות אופטיקה כלשהי, כך או כך, הבדיקה מתבצעת באופן די זהה, כאשר הרופא / אופטומטריסט יבדוק את חדות הראיה ואת מבנה העין (מבפנים ומבחוץ) בעזרת כלים ייעודיים לבדיקה, אשר אינם מכאיבים ואינם פולשניים.

בנוסף, בודק הרופא/ אופטומטריסט, את הלחץ התוך עיני ואת המקטע הקדמי והאחורי של העין. בעת ביצוע בדיקת המקטעים יש להיעזר בטיפות על מנת להרחיב את האישונים, בדיקה זו יכולה להיות מעט לא נוחה, אך בהחלט לא מכאיבה ולא מתמשכת.

לסיכום.

דואגים לעיניים? אל תחכו, גשו לבצע בדיקת ראיה בתל אביב באחת מחנויות האופטיקה הותיקות והמצוינות הפזורות בכל רחבי העיר.

בריאות לכולם ?

דילוג לתוכן