מטבחים קטנים וקומפקטיים

מטבח עם שטח קטן הוא מטבח שנדרש לתכנן אותה בחוכמה על מנת לנצל את השטח בצורה מקסימאלית. מטבחים קטנים מאופיינים במשטחי עבודה קטנים, במחסור במדפים ובשטחי אחסון ובאפשרות לשלב כמות מוגבלת של מכשירי חשמל כמו תנור אפייה, מיקרוגל וכיריים. לפניכם כמה טיפים שימושיים לקראת תכנון העיצוב וניצול השטח במטבחים קטנים.

לבן ובוהק

עבור מטבחים קטנים מומלץ לבחור בדלתות ארונות בצבע בהיר כמו שמנת או לבן. צבעים כאלו יוצרים תחושה של מרחב גדול יותר ומאוורר יותר. צבעים כהים לעומת זאת יוצרים תחושה של מחנק וסגירות.

משטחי עבודה

בשונה מעניין עיצוב דלתות פנים, כדי לנצל בצורה מיטבית שטח עבודה במטבח מומלץ לרכוש כיריים ותנור שניתן לכסות אותם במשטח ולהנות משטח עבודה של דלפק – ליצור למעשה דלפק חיתוך זמני על גבי השטח של הכיריים.

מזווה

כדי לפנות מקום במטבח מומלץ עבור מטבחים קטנים שלא למקם את המזווה בתוך המטבח עצמו, אלא בחדר אחר קרוב או במרפסת השירות. הוצאת המזווה או אחסון של מזונות אחרים מחוץ למטבח תפנה שטח יקר שניתן לנצלו לעבודת חיתוך ובישול, ולהגדלת תחושת המרחב הכללית במטבח.

מטבח גדול
מטבח גדול זה יתרון – אבל ברוב הבתים התל אביבים זה לא אפשרי. צילום: ללא

דלתות פנים זזות

עבור דלתות פנים במטבח שחוצצות בינם לבין הסלון או בין מפרסת השירות ההמלצה במטבחים קטנים היא לדלת הזזה. דלתות פנים מסוג הזזה יפנו שטח יקר במטבח משום שניתן להשאיר את הדלת פתוחה מבלי שהדלת תופסת שטח או מפריעה לפעילות במטבח, וגם משום שדלת פתוחה מגדילה את תחושת המרחב ואת האוורור שבתוך המטבח. דלתות פנים שאינן מסוג הזזה הן דלתות שיעיקו מאוד על מטבח קטן. תוכלו לבחור דלתות פנים מסוג הזזה שהן חלביות או אטומות בהתאם לעיצוב המטבח, כאשר עבור מבטחים שהם קטנים מאוד ההמלצה היא לדלת פנים הזזה חלבית או חצי שקופה. דלת אטומה תקטין את המרחב שקטן ממילא ותיצור תחושת קלסטרופוביות.

עגלת עבודה

אז בתחום מטבחים מודרניים, רצוי מאוד לשלב במטבח קטן עגלת הזזה עם מדף חיתוך בחלק העליון שלה, ועם מדפי אחסון בחלק התחתון שלה. מדובר בפתרון פשוט וגאוני שפשוט מייצר עוד שטח עבודה במטבח.

דילוג לתוכן