מכבי חוזרת לשחק בהיכל מנורה וזה מה שמחכה לאוהדים שיגיעו לאזור

רגע לפני החזרה למשחקי ליגת העל בכדורסל ומשחק הבית הקרוב של מכבי תל אביב, השבוע הסתיימו עבודות הפיתוח ברחבת היכל הספורט מנורה-מבטחים שבשכונת יד אליהו והוא נפתח לתנועת ולרווחת הציבור הרחב.

מדובר בפרויקט ייחודי ובעל בשורה מרעננת שמשתלב במגמת ההתחדשות העירונית של השכונה, שבאה לידי ביטוי בעיקר בשיפור ובחידוש מערכת הצירים הירוקים של מזרח העיר- טבעת השדרות, אליה מגיעות שדרות יד לבנים, ושדרוג ותחזוקה מסיבית של הגינות הרבות בשכונה ושל החיבור הטבעי עם פארק גלית הסמוך.

במסגרת פיתוח הרחבה שולבו בה פריטים ייחודיים שכוללים שתי בריכות מים אקולוגיות בצורות אמורפיות ובהן דגי נוי וצמחיית מים מגוונת. הצמחייה מהווה מוקד משיכה ליאורית-מצרית (עוף מים ממשפחת הברווזיים) שכבר מזמן הפכה להיות תושבת השכונה. כמו כן, הותקנו ברחבה ספסלים וכסאות נגישים, ניטעו 26 עצים וצמחיה מגוונת, גם בגגות הטריבונות, גינת-גג עם שביל טיול מאבני דריכה.

קופות היכל מנורה-מבטחים ואמפי המופעים המחודש. צילום: אילן ספירא

באזור הקופות הותקנו חיפוי במבוק לטריבונות, פרגולה ייחודית מעל לבמת אמפי שתשמש אזור להתכנסות ואירועי קהילה, ובהמשך יפתח במקום גם בית קפה שישרת את העוברים והשבים. הרחבה נגישה לאנשים עם מוגבלות.
הפרויקט, בתכנונה של האדריכלית חוי ליבנה, התקיים במסגרת הליך שיתוף ציבור ועלותו 7.7 מיליון ₪.

לדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, “בין כל החדשות והעדכונים, חשוב מאוד בימים אלה למצוא את הפינה השקטה שבה אפשר לנשום ולהירגע. אז למי שמעדיפים להיות מחוץ לבית, לנשום אוויר ולשבת במרחב הפתוח, אני ממליץ להגיע לרחבת היכל הספורט בשכונת יד-אליהו במזרח העיר, שבתקופה האחרונה עברה שדרוג משמעותי מאוד. מהיום, הרחבה הזו נעימה, מזמינה, נוחה ונגישה! יש בה טריבונה גדולה וחדשה, צמחיה מגוונת, ספסלים שפזורים בכל המרחב, בריכות אקולוגיות עם דגים וצמחי נוי ובהמשך יפתח שם גם בית קפה. שדרוג הרחבה כלל גם חידוש של שדרות יד-אליהו ותחזוק גינות השכונה לטובת התושבים והתושבות”.

אולם, לא רק ברחבת היכל מנורה נשתלו עצים. במסגרת תכנית היער העירוני, פועלת עיריית תל אביב-יפו בשנים האחרונות לקידום תכנית ייעור ויירוק כיכרות, שמטרתה להפוך את כלל הכיכרות בעיר לירוקות, מוצלות ובעלות מאפייני טבע בעלי מגוון סוגי עצים שמותאמים לסביבה ולשינויי האקלים.

פיתוח רחבת היכל הספורט מנורה. צילום: אילן ספירא

בכל פיתוח של כיכר חדשה בעיר, מחויבת העירייה להוספה משמעותית של עצים, בכדי להגדיל את הצל העירוני, תוך שימת דגש על יצירת צל טבעי, וזאת תוך שימוש בעצים מסוגים שונים ויצירת תשתית תומכת כמו בתי גידול לעצים.

כך, בחודשים האחרונים הסתיימו עבודות הפיתוח של כיכר ביאליק, במסגרתן נוספו 20 עצים בוגרים חדשים והעבודות על כיכר האופרה, שבה נוספו 76 עצים. כמו כן, במסגרת השיפוץ הזמני של כיכר רבין נוספו 21 עצים וכיכר נוספת שנהפכה לירוקה ובעלת צל טבעי היא כיכר דיזינגוף, שבה נוספו 88 עצים.

בהקשר זה ראוי לציין גם את כיכר גבעון, שהספיקה לא מכבר להפוך מרחבת בטון אפרורית לכיכר שוקקת ונעימה לשהייה, לא מעט בעזרת הגינה שהוקמה על גג חניון שקיים במקום, וכוללת גבעות, מדשאות, הוספת 15 עצים חדשים ושביל אבני דריכה.

דילוג לתוכן